رفتن به محتوای اصلی

طوفانها در فنجان خارج كشور
01.04.2023 - 22:03

پرچم ها ، ملیت ها ، اقلیت ها در مقابل اکثریت شریک اختناق گر حاکم 
امروز در تظاهراتی در مرکز استکهلم از سه گروه دعوت کننده کمیته بین‌المللی علیه اعدام ، مبارزین اسکاندیناوی و فعالین ایرانی شرکت کردم . این برنامه دوساعته بود  . شاید حدود دویست نفر یا کمتر می شدیم . برگزار کنندگان در اعلام برنامه و شعارها وفادار اهداف انقلاب ژینا بودند و طبعا شعارهایی در تقویت این وحدت داده میشد. ایرادی در کار دوستان وارد نبود .
اما من بعد از یک ساعت متاسفانه  با تاثر تظاهرات  را ترک کردم . مشکل سر تعداد پرچمها  و پرچمدار ها نبود بلکه انتخاب یا دعوت از سخنرانانی بود که فقط به اقلیت های زیر ستم توجه داشتند ، که در بیان واقعیت ها ایرادی وارد نبود اما در نتیجه گیری های مرسوم فقط آنها قربانی بودند و هستند ، و بقیه ایران انگار آسیب ناپذیر ...یا در مقابل رژیم نکبت اسلامی تسلیم شده ... . 
دوست جوانی که آرزوهای کردستان بزرگ برایش اهمیت مرکزی داشت ،عملا آن «اکثریت » ذهنی اش یعنی ما غیر کرد ها و دیگران  تاریخشان را دزدیدیم،  و اینکه نام مهسا بجای ژینا نتیجه اختناق صرفا علیه کردها بوده است و طبعا حاکمیتی مدافع اکثریت علیه اقلیت .... یا اینکه این فقط کردستان است که شهید می دهد  (نقل به مضمون )... حتی به جهات انسانی هم از همدردی دیگر جاها چیزی  نگفته بود  .... برای خالی نبودن عریضه بلوچستان را هم اشاره کرد ، تا اینحایش برایم من عادی بود که این افراد اینگونه  می بینند اما تعجبم به اوج رسید  ، یک نفر  بیانیه ای بنام اقلیت لر  از ایران( با این ادعا که پیام از داخل  است)  را خواند . راستش من راضی بودم پرچمهای زیادی در هوا باشند اما جداسازی  اقلیت و اکثریت مجهول دیگر خارج از تصور من بود . ما  قومها داریم که مجموعه اقوام یعنی ایران را معنی میدهد اما این اقلیت و اکثریت سازی ترفندی است که آگاهانه  ساخته و پرداخته می شود . گفتم برم میکروفون را دست بگیرم، اعلام کنم که ما اقلیت عشایر سوادکوهی هستیم و از اکثریت ناراضی ..... 
 دلسرد تظاهرات را  ترک کردم . از دعوا بر سر پرچم های رنگارنگ  به تمکین بر سر اقلیت تحت ستم  در مقابل اکثریت خاموش در کنار یا شریک اختناق گر حاکم رسیدیم . 
بقول دوستی برایم  نوشت ، هوشنگ نگران نباش، این طوفانها در فنجان های خارج کشور بوقوع می پیوندد ..

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

دیدگاه‌ها

ناشناس

In reply to by محسن کردی

اما فرمانده ای که چنین تصمیمی می گیرد و انقلاب زنان را صادر می کند، بعید به نظر می رسد به مردم خیانت کند. وانگهی کردها لیاقت خود را تاکنون نشان داده اند. اما ما به غیرت خود در سایر شهر ها و ملیت ها و قوم ها و ایل ها تردید داریم. ما مستحق نکوهشیم، باید قبول بکنیم که اشتباه می کردیم. آنچه را که تجربه جهانی نشان داده مانند قرون وسطا اروپا و خرافات چینی ها قبل از مائو و ... را نیاز نیست بیازماییم. ما هیچ وقت نباید ساکن و آرام باشیم، همیشه باید متحرک و درحال تغییر باشیم. جامعه پیشرفته آمریکا را ببین دایمن داره تغییر می کنه. حال اگر ما یکی از ایالت های آمریکا باشیم چه پیش می آید؟ اگر با افغانستان متحد بشیم چه پیش می آید؟ اگر کشوری مستقل باشیم، دیگر معلوم است که همین که هست می شیم. اگر آن سازمان های ملعون دوران ضد انقلاب 57 مثل کیانوری مرحوم یا فرخ نگهدار یا رخوی یا خانم ابریشم چی یا حتا اشرف دهقانی رهبر ما بشود، کاملن معلومه چه میشه، خیانت به مردم. دیگر نمی دانم امید وارم از فهم شما استفاده بکنم، زیرا یک آدم جایی که شعورش نمی رسد باید از شعور آدم های درست کار سود ببرد. من در اینجا نیامده ام چیزی یاد بدهم، آمده ام چیزی یاد بگیرم.

د., 03.04.2023 - 08:59 پیوند ثابت
محسن کردی

 اختیارش با فرد تظاهر کننده است که بگوید انقلاب مهسا یا ژینا و در انحصار کسی نیست. چرا انقلاب ندا آقا سلطان نه؟ آن زمان که تهران این گونه کشته میداد کدام حمایت از کردستان شنیده شد؟ من نمیخواهم وزن کشی کنم اما صرف سر و صدای زیاد از جانب فعالین سیاسی کرد معنی داشتن  رای مردم کردستان را نمیدهد. اهالی کردستان یک و نیم میلیون نفر هستند. شش ونیم میلیون نفر با احتساب کردهای سایر نقاط ایران. یعنی کمتر از یک دهم جمعیت ایران. شما فعالین سیاسی کرد مطالبات تان به اندازه باشد و مدعی تمام ایران نباشید و نمایندگی مردم انقلابی کردستان را هم ندارید. کاوه آهنگری در نشستی در کلابهاوس گفت «مردم کردستان رهبران خودشان را دارند». این آقا تفکرات ایلی اش را کنار نگذاشته. کدام رهبران؟ شاهزاده هرگز مدعی رهبری نبوده حتا اگر دیگران تلویحا تلاش کرده اند به او تحمیل کنند او همواره رد کرده و در آخر تلاش کرده وکالت مردم ایران را بدست بیاورد که تازه توش کلی حرف هست.  در کدام رفراندم یا کدام رای گیری حضرات فعالین کرد نظیر کاوه آهنگری و گنده تر شان به رهبری برگزیده شده اند؟ کاوه آهنگری، مصطفی هجری، عبدالله مهتدی از نگاه ما ایرانیان فعالین سیاسی هستند نه رهبران. آنها همانجایی قرار دارند که مسیح علینژاد و حامد اسماعیلیون. با جمعیتی کمتر از یک دهم جمعیت ایران ادعاهایتان به اندازه باشد. و این جمعیت کمتر از یک دهم کل جمعیت ایران به باور من همانقدر به ایران عشق میورزند که به من تهرانی یا یک مشهدی یا اصفهانی یا یک اهل زاهدان یا گنبد. ستم مضاعفی درکار نیست. آنقدر که گورخواب در تهران وجود دارد در سنندج حتا یک دانه اش هم وجود ندارد. حلبی آباد در تهران معروف است نه در سنندج. این مظلوم نمایی ها و ننه من غریبم بازی در آوردن ها برای کسب ترحم را کنار بگذارید و سیاسی عمل کنید. این است نصیحت من به «رهبران خودخوانده» کرد! شعارهای تان را با شعارهای سایر مردم ایران هماهنگ کنید اگر میخواهید به بازی گرفته شوید و اگر میخواهید توسط مردم کرد ایران مردود نشوید. «رهبران خود خوانده» زور که بزنند در رای گیری مجلس موسسان نمایندگان مردم حوزه انتخاباتی شان خواهند بود و نه رهبران! جمع کنید این بازی ها را! 

ی., 02.04.2023 - 13:16 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.