رفتن به محتوای اصلی

محسن کردی و نقدی بر تحلیل نظرات مجید توکلی از شرایط انقلابی و اعتراضی کشور
18.04.2023 - 21:42

مجید توکلی (زادهٔ ۱۳۶۵) فعال سیاسی، عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر[۱] و زندانی سیاسی اهل ایران است. وی در جریان خیزش ۱۴۰۱ ایران بار دیگر دستگیر شد و به مدت ۸۸ روز در زندان فشافویه به‌سر برد و سپس به قید وثیقه آزاد شد.

زندگی‌نامه

مجید توکلی در سال ۱۳۶۵ در شیراز متولد شد، او سال ۱۳۸۳ در رشته مهندسی موتور کشتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرفته شد. وی به دلیل بازداشت‌های متعدد و ماه‌های طولانی و بازداشت به «شرف جنبش دانشجویی» معروف شد. رسانه‌ها از تبعید مجید توکلی در سال ۱۳۸۸ برای ادامه تحصیل به بندرعباس سخن گفتند، اما او مانند سایر دانشجویان کارشناسی دانشکدهٔ مهندسی دریا برای گذراندن بخشی از دروس خود در دو ترم انتهایی تحصیلش به واحد بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر رفت.

 

 

ماجرا چیست؟ مسئله چیست و چه باید کرد؟ - مجید توکلی 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

سل ۵۷ نسل حماقت و بلاهت بود.
کسانی که می آن می گن خمینی عزیزم بگو تا خون بریزم معلومه که آخر خط به کجا می رسند؟
یکدفعه این گله خران و گاوان از خود نپرسیدند که خون کی را می خوان بریزند؟ برای چی می خوان خون آنها را بریزند؟ اصلا خمینی کی است و چطور یکهو پیداش شده؟
بله نسل ۵۷ مردم آگاهانه خود و کشور را به قعر جهنم انداختند.
آقای توکلی داره می گه برنامه بدید. نقشه راه بدید. رهبری کنید یا هیچی نگید و کنار بکشید.
خوب راست می گه.
همه می شینند در مورد رویاها و تخیلات بعد از سقوط رژیم حرف می زنند ولی هیچکس نمی آد در مورد کار سخت یعنی ساقط کردن رژیم برنامه بده، راهکار بده، سازماندهی کنه.
هیچکس نمی آد بگه چطور مبارزان کرد و بلوچ را به بقیه متصل کرد. چطور اتحاد ایجاد کرد و در خیابان ها چکار کرد. چطور اعتصابات را پشتیبانی کرد. چطور امداد و کمک رسانی کرد.
همه نشسته اند در مورد داستان های تخیلی و مسخره ای حرف می زنند که نه به باره و نه به داره.

جمعه, 21.04.2023 - 08:27 پیوند ثابت
محسن کردی

 

 نسل انقلابی 57 جانش را کف دستش گرفت و در راهی که تصور میکرد به نفع مردم ایران است هزینه داد. متاسفانه ناآگاهی ملی باعث شد که خروجی آن انقلاب به نفع مردم تمام نشود. اما هرکس شکی در نیت نیک نسل انقلابی 57 داشته باشد بسیار باید بی انصاف باشد. کسی آگاهانه سر خودش بلا نمی آورد. این به کنار، یک پدیده ای اخیرا مد شده و آن تلاش برای نامربوط دانستن نسل 57 و اپوزسیون خارج از کشور از روند مسائل سیاسی و مبارزات در داخل کشور. مجید توکلی دانسته یا ندانسته دارد حرکت و مبارزات اپوزیسیون را لوث می کند و زیر سوال میبرد. اپوزیسیون مشروطه خواه و جمهوریخواه نباید اجازه بدهند که هرکس در هرجایگاهی، حتا یک زندانی سیاسی شکنجه شده به صرف شکنجه شدنش اپوزیسیون و فداکاری های دهه هایش را زیر سوال ببرد. این زیر سوال بردن فقط بنفع علی خامنه ای و رژیم او تمام میشود اصلا قابل بحث نیست و هرکس از نیروهای فعال اپوزیسیون که به این گونه نگاه ها و نظرات برخورد نکند هم خودش را زیر سوال برده و هم فعالیت ها و فداکاری های دهه هایش را بی ارزش کرده است. شکست انقلاب 57 نباید ما را توسری خور کند آنهم به ناحق که هر کس و ناکسی با هر سابقه ای از راه میرسد یکی تو سر ما بزند! شما نسل 57 اینقدر سرتان را بر سر حیدری نعمتی جمهوری یا پادشاهی تلف کردید که دارند حذف تان میکنند و لوث تان می کنند! نباید اجازه داد .. ما مستحق چنین بی انصافی نیستیم! 

س., 18.04.2023 - 22:36 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.