رفتن به محتوای اصلی

ما شاهزاده را به سلطنت طلبان باختیم!
27.04.2023 - 07:03

چرا دیر جنبیدیم؟ دلیلش جملات زیر هست: 

  پس از اون همه تلاش و برباد دادن عمر و جوانی در زندان و شکنجه و تبعید و پس از دیدن جوانان بر دار شده در این سالها برای رهایی از شاه و شیخ حالا میری بیانیه میدی و مقاله مینویسی و از منشور مهسا و  پسر شاه حمایت می کنی؟ بهانه ات هم تحمل ریخت پسر شاه در راه خوشبختی مردم ایران و در راه رهایی ایران از شر بختک جمهوری اسلامی ؟ بختکی که دنیای معاصر نظیرش رو ندیده و مردم ایران 44 ساله که در اسارت هستند؟  از پسر شاه حمایت میکنی؟  پسر شاه با اون ساواکش و شلاق هایی که تو ساواک خوردی؟ پس غرورت کجا رفت؟ اون پاکی و منزهی سیاسی ات کجا رفت؟ چطور تو چشم این مردم نگاه میکنی فردا؟  چرا خاک تو چشم مردم میپاشی؟ چطور تو روی همرزمانت نگاه میکنی؟ اون دلهای پاک که در سن جوانی بر دار شدند؟ تاریخ از تو سوال خواهد کرد چطور جواب جزنی وعلی اکبر صفایی فراهانی، غفور حسن‌پور، هادی بنده‌خدا، احمد فرهودی، هوشنگ نیری، اسکندر رحیمی، جلیل انفرادی، عباس دانش، محمدهادی فاضلی، اسماعیل معینی، شعاع‌الدین مشیدی، ناصر سیف‌دلیل صفایی و محمدعلی محدث قندچی  را خواهی داد؟  (و بسیاری دیگر که وقت نکردم نامشان را گوگل سرچ کنم). آخه بریده مزدور، اگه میخواستی اینجوری ببری و ببازی اصلا چرا همان زمان شاه رفتی تو کار مبارزه؟ میرفتی یه بقالی باز میکردی امروز یه پا حاجی بازاری دم کلفت بودی از رانت برخوردار میشدی تا هفت پشتت هم میخوردند و میخوابیدند و خارج کشور به این نکبت زندگی نمی کردی و پسرت مثل این آقازاده ها زیر پاش مازارتی بود! خاک بر سرت! یک کلام بهت بگم: این  مردم حاضرند سالها در این نکبت اسلامی کرم بگیرند اما توسط پسر شاه از شر جمهوری اسلامی رها نشن! اینو بفهم! 

 طبق معمول دیر جنبیدیم. ماهایی که از منشور مهسا حمایت کردیم. هی نشستیم حساب کتاب کردیم، فلانکسک چی میگیه، چطوری تو چشم فلانی نگاه کنم؟ 

وقت ندارم باید برم سر کار ولی خیلی کفری هستم تلگرافی می نویسم:

ما جمهوریخواهان و مشروطه خواهانی که زندگی در نظام پادشاهی یا جمهوری را فاجعه نمیدانیم بلکه خیلی هم در هردو شکل نظام خوشبخت زندگی خواهیم کرد سالها قبل باید یکدیگر را پیدا میکردیم! آنچه در مقابل منشور مهسا رخ داد را ما باید حدس میزدیم. ما میدانستیم که زبان فارسی، تمامیت ارضی، پرچم شیر و خورشید که دهها هزار در دست مردم در اروپا جلوی چشم مان میگشت برای مردم مهم است. نسل زد نیاز به نوشتن انشا دارد که بفهمیم سکلوار دمکرات است؟ سخت است حدس بزنیم که مردم مشکلی با عدم تمرکز ندارند؟ اگر فردا روز در کردستان دانشگاه به زبان کردی  حتا برخلاف قانون اساسی ساخته شود فکر میکنید که مردم در تهران تظاهرات خواهند کرد که باید این دانشگاه خراب شود؟  ما باید به چشم میدیدیم که پسر شاه یک نماد هست مردم بهش اعتماد دارند ازش استفاده میکردیم. ما باید حزب خودمان را راه میانداختیم و از سوسیال دمکرات تا لیبرال دمکرات در آن گرد می آمدیم. ما میتوانستیم فراگیر ترین حزب ملی ایران باشیم و پشت منشور مهسا و امثال آن بایستیم. حتا دو سال زودتر. همان موقع که شاهزاده «پیمان نوین» را دو سال پیش بیرون داد باید دستش را میگرفتیم حمایتش میکردیم نمک گیرش میکردیم و از دست این آدمخورهایی که او را تحت فشار گذاشته اند رهایش میکردیم. بجایش در پاسخ به پیمان نوین تا دوماه ایراد گرفتیم که باید بیاد انتقاد از خود بکنه، درمورد ساواک از ملت ایران عذرخواهی بکنه، به سلطنت طلبان فحاش برای  بار صدم تشر بزنه، اصلا از مقام خودش کناره بگیره، پایان سلطنت را اعلام کنه و بسیاری شروط مزخرف و نامربوط دیگر! و پس از منشور مهسا همه اینها فراموش شد. بجاش اعترضات که چرا این افراد را انتخاب کرده؟ آخه سلبریتی را چه به این کار؟ البته معنی مخالف نهفته در این اعتراض این هست که چرا مرا دعوت نکردی! آخه فلان فلان شده تو سر پیمان نوین داشتی خشتک نامبرده را به سرش میکشیدی و جزو معترضین بودی برو به حرفهای گذشته ات همین دو سال پیش نگاه کن! 

ما شاهزاده را به حمله کنندگان سلطنت طلبش باختیم! 

بله! ما کسانی که میتوانستیم در این سالها با واقع بینی گرد هم بیاییم و از سوسیال دمکرات تا لیبرال دمکرات مان که شکل نظام جمهوری یا پادشاهی را مانعی نمیدانیم و با بقیه اش میتوانیم کنار هم پارلمان ایران را از نمایندگان مان پر کنیم بجز نوک دماغ مان ندیدیدیم. ما نسل Z را به چند سلطنت طلب فاشیست که خوراک هیجانی برای نسل هیجان زده فراهم آوردند باختیم. دو ماه از تشکیل حزب شان گذشت بیش از همه احزاب اپوزیسیون در فضای مجازی فالوئر دارند. فالوئر میدانی ینی چی پیر مرد؟ فالوئر یعنی رای در صندوق رای! سلبریتی برای این بکار میاد چون هم فالوئرهاش میان از نمایندگان حزب تو حمایت میکنند و در صندوق رای رای میندازن! دنیا عوض شده! 

آیا هستید کسانی که از خواب بیدار شوید در این آخرین لحظات؟ که دست هم رو بگیریم؟ جای حزب ما بسختی خالیست! اگر ما مشاور شاهزاده میبودیم آیا نتیجه بهتر نمیبود؟ 

(بخواب داداش خمیازه ت رو بکش.. یه چند صباحی مونده نام پاک ات رو خراب نکن. به قول انگلیسی ها نو نیوز، گود نیوز. ما یه درد دلی کردیم. بریم سرکار مون دیرم شد). 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محسن کردی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

جواد «صابر» ولدان

عنوان مقاله
ما شاهزاده را به سلطنت طلبان باختیم!

این فرمایش «ما شاهزاده را به سلطنت طلبان باختیم!» بدان مفهوم است که خود رضا پهلوی اراده ای از خود ندارد! آیا نویسنده این نوشتار این را می خواهد بگوید!؟

آیا رضا پهلوی از همان ابتدا نمی توانست با مرزبندی های روشن و شفاف باعث این «باختن»، این «ربودن» نشود!

این فرمایشات درست همانند تزهای دیگری است که می گفت، شاه خودش خوب است، اما اطرافیانش نمی گذارند! و یا در این زمان که برخی از «ذوب شدگان» در ولایت ادعا می کنند که «رهبر انقلاب» مظلوم واقع شده است!

پ., 27.04.2023 - 13:13 پیوند ثابت
کیانوش توکلی

تیترش  خیلی خفن  است ؛ دقیقا درست نوشتی ولی من یک نگاه دیگری دارم : کمیته همبستگی (مهسا) هر کاری می کرد ، دستگاههای اطلاعاتی رژیم آن را بر هم می زدند ؛ ارتش سایبری رژیم + نفوذی ها رخنه کرده در جمع ها و گروه‌های رادیکال از همه نحله های سیاسی در داخل و خارج از کشور از چنان قدرتی بر خوردارند که این جمع شش نفر را در هم می شکستند ( که شکستند ) ، مسیح جایی در این مصاحبه به اتاق فکر رژیم اشاره می کند ولی زود از ان گذر می کند و تنها به دروغ ها و فشار ها ی اطرافیان آقای پهلوی اشاره می کند ، این را در همینجا تاکید می کنم بدون همبستگی ملی ، هیجکس ؛ هیج غلطی نمی تواند بکند

پ., 27.04.2023 - 10:27 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.