رفتن به محتوای اصلی

اعدام حبیب اسیود را به شدت محکوم می‌کنیم
06.05.2023 - 22:21

اعدام حبیب اسیود را به شدت محکوم می‌کنیم

رژیم آدمکش جمهوری اسلامی ورق دیگری بر جنایات ضد بشری خود علیه شهروندان ایرانی افزود. مرکز رسانه قوه قضائیه با گستاخی اعلام کرد دژخیمان خامنه‌ای حکم اعدام حبیب اسیود را صبح امروز - شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - به اجرا در آورده‌اند.

حبیب اسیود (کعبی) شهروند ایرانی-سوئدی در مهرماه ۱۳۹۹ در جریان سفر به ترکیه ربوده شده بود. ایشان از رهبران جنبش نضال و مقاومت ملی اهواز بود و همواره ادعای حکومت مبنی بر دخالت در عملیات مسلحانه را رد کرده بود.

بعید است این آدم ربایی بدون اطلاع ماموران امنیتی ترکیه صورت گرفته باشد. از این رو دولت ترکیه متهم است به عدم تامین امنیت شهروندان با تابعیت ایرانی و به خاطر سهل‌انگاری و چشم پوشی بر آدم‌ربایی در این کشور باید پاسخگو باشد.

از دولت سوئد نیز انتظار می رفت که بیشترین توان خود را برای نجات جان حبیب اسیود که شهروند سوئد بود به کار گیرد، اما در این کار کوتاهی کرد و جلوی اعدام شهروند خود را نگرفت.

شورای ملی تصمیم از دو دولت ترکیه و سوئد می خواهد که دلیل این اهمال و چشم پوشی در دفاع از حق مسلم حبیب اسیود به زندگی و امنیت جانی او را فاش کنند، عواملی را که احتمالا از جانب جمهوری اسلامی برای انجام این کار تطمیع یا تشویق شده اند شناسایی کنند و آن ها را به دست عدالت برسانند، و نیز هر نقصانی در سیستم هایی امنیتی یا اداری خود را که تکرار این نوع آدم ربایی ها را آسان می کند اصلاح کنند.

دولت های دیگر نیز نسبت به آدم ربایی به دست مزدوران جمهوری اسلامی از مسئولیت خود سر باز زده اند،  و بی مهابا به مماشات و چشم‌پوشی از نقض حقوق بشر در ایران وادامه ارتباط سیاسی و دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ادامه می دهند. شورای ملی تصمیم از این دولت‌ها نیز می خواهد که در جلوگیری از آدم‌ربایی ها و اعدام‌ها در جمهوری اسلامی اقدام عاجل و قاطع به عمل آورند.

ما خواهان لغو مجازات اعدام هستیم. مجازات اعدام به معنای چیرگی انتقام بر عدالت است و به نخستین حق انسان‌ها که حق حیات و زندگی است، تجاوز می‌کند.

شورای ملی تصمیم اعدام حبیب اسیود، مبارز دفاع از حقوق اقلیت عرب‌های ایران را به شدت محکوم می‌کند.

زن، زندگی، آزادی

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ – ۶ ماه مه ۲۰۲۳

شورای ملی تصمیم

#شورای_ملی_تصمیم

#حبیب_اسیود

#نه_به_اعدام

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

احد قربانی دهناری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.