رفتن به محتوای اصلی

طناب های دار را جمع کنیم تا انسانی اعدام نشود!
15.05.2023 - 14:30

 

جامعه ایران در پاسخ به مرگ مهسا (ژینا) امینی، به خیابان آمد و درسی فراموش ناشدنی به جنایتکاران حاکم داد. انقلاب "زن زندگی آزادی"، بیش از پانصد کشته، هزاران زخمی و دهها هزار زندانی هزینه داد، اما ستون های حکومت اسلامی را به لرزه درآورد و پیام آشتی ناپذیری با رژیم اسلامی را جهانی کرد و در کردار نشان داد که جنگ خیابانی و قیام، پاسخ به کشتار فرزندان ایران است.

این یک قاعده است که دیکتاتورها غرق در توهمات خود، عزم و اراده قیام باوران را هنگامی متوجه می شوند، که آوار دستگاه استبداد و دیکتاتوری روی سرشان خراب می شود و راه فراری ندارند. حکومت اسلامی که سران آن خشم جامعه ایران علیه حکومت فردی و دیکتاتوری دیدند، خیزش های 1396، 1398 و انقلاب جاری را تجربه کرده اند، مشتاق هستند تا انقلاب جاری را به قیام قهرآمیز ملی فرارویانند.

واقعیت اینست که چهل و چهار سال ویرانگری، چپاول، غارتگری، سرکوب و اعدام آئینی، فرهنگی و فیزیکی ایرانیان توسط اسلامگرایان، و سماجت انسان ستیزانه برخاسته از خوی ایدئولوژیک و سیاسی آنها، بسترهای ذهنی و عینی  گذار انقلاب "زن زندگی آزادی" مسالکت آمیز بسوی قیام قهرآمیز ملی را مهیا ساخته است.

جامعه ایران و جهانیان نسبت به زندگی و جان شهروندان ایران فوق العاده حساس شده اند. تمام اقدامات جنایتکاران حاکم نسبت به سرنوشت زندانیان سیاسی و ایران، زیر ذربین قرار دارد و هرگونه سرکوب و اعدام، با پاسخ کوبنده مردم مواجه خواهد شد.

حکومت اسلامی عده ای از دگراندیشان، کنشگران سیاسی و شهروندان را اعدام کرده و همچنین لیست بلندبالایی از اعدام ها در دستور کار رژیم آدمکش اسلامی قرار دارد. امروز کل ملت ایران، خانواده زندانیان سیاسی شده است. هرجا سخن از اسارت، شکنجه و اعدام بمیان میآید، خشم فروخفته جامعه ایرانی سرباز می کند. دیشب دست اندرکاران تشنه خون فرزندان ایران، زمزمه اعدام سه شهروند را طرح کردند.

حضور اعتراض آمیز جلو زندان دستگرد اصفهان برای پیشگیری از اعدام سه تن از فرزندان اسیرمان، اقدامی مسئولانه از سوی شهروندان اصفهان، آدرس درست برای انتقال کانون اعتراضات علیه حکومت اسلامی و در عین حال اخطار به رژیم اسلامی می باشد که اگر طناب های دار را جمع نکند و در آزادی زندانیان سیاسی تاخیر نماید، جامعه جان به لب رسیده، زندان ها و بیت های آنها را روی سرشان خراب خواهد کرد و از انقلاب قهرآمیز بیم نخواهد داشت.

انقلاب "زن زندگی آزادی" توانست در اذهان جهانیان، اعتبار حکومت اسلامی را از نظر سیاسی خلع کند و در عرصه داخلی در دو حوزه حجاب اختیاری و اعدام دگراندیشان به عقب نشینی مجبور دارد. ما بایستی این دو دستاورد را تعمیق دهیم و با تقویت جنبش اقدام در برابر زندان ها، و همچنین در سراسر جهان توسط دیاسپورای ایرانی، سران حکومت اسلامی را وادار کنیم تا سند دفن نظام جبارشان را بدست خود امضاء کنند.

کنار خانواده های زندانیان سیاسی بایستیم و طیف بزرگ شهروندان ایرانی، از مونارشی تا آنارشی، باهم در کف خیابان از برچیدن طناب های دار، پایان اعدام در ایران و آزادی زندانیان سیاسی دفاع کنیم.

اقبال اقبالی

15.05.2023

www.tribuneiran.org

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

پیروز

عنوان مقاله
طناب های دار را جمع کنیم تا انسانی اعدام نشود!

اعنراضها و جنبش اقدام در برابر زندان ها، 45 سال است که بعناوین گوناگون ادامه داشته و دارد،
" دیاسپورای ایرانی " ، هم گفتد چشم ، منتظر فرمان بودیم ، ولی چطور تا به حال نمیفهمیدیم ما بویژه مقاله نویسان و مصاحبه گران و سیاسی و جامعه شناسان برونمرزی ، میتوانیم خلافت آخوندی را منحل کنیم و تا به امروز اهمال کردیم

س., 16.05.2023 - 01:37 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.