رفتن به محتوای اصلی

هالو ـ جدی بگیریم ؛ فحاشی های سلطنت طلبان افراطی
18.05.2023 - 09:39

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

پاندرا نوري : جناب جیلو گرامی،  ضمن تایید  نگرانی شما در مورد سخنان خشن و رفتار نابخردانه و حتی اقتدار گرایانه برخی هواداران سامانه پادشاهی که به “سلطنت طلب “ مشهور هستند گمان میکنم اگر نقد حتی بصورت رادیکال مستقیما توسط  اشخاصی چون شما صورت بگیرد بسیار خردمندانه تر و منصفانه تر خواهد بود تا تبلیغ نظرات و موضع گیری های مغرضانه جناب هالو . 
به نظر میاید که  هالو از روزی که به  لندن آمده  تمام حملاتش را بصورت حیرت آوری به سوی شخص رضا پهلوی و هوادارانش   متمرکز کرده  و هر روز بیشتر ما را به یاد اکبر گنجی میاندازد . 
بررسی اجمالی  همین ویدئو  که در پیوست گذاشته اید  تا حدود زیادی  ادعای مرا ثابت مبکند : 
۱) در گیری  فخر آور و اسکویی دو شارلاتان  که سال هاست صحنه  سیاسی خارج کشور  را آلوده کرده اند و در ضمن خودشان کم به رضا پهلوی توهین نکرده اند را بعنوان هوا داران رضا پهلوی جا زدن کمال بی اخلاقی است . 
۲) تهمت های هالو به رضا پهلوی شباهت عجیبی به  امثال علی اسماعیل زاده دارد . هر دو میگویند رضا پهلوی به این اشخاص سایبری یا حقیقی پول میدهد و این حملات را ساماندهی میکند
۳) آیا در شرایط فعلی رضا پهلوی جز اینکه بارها خاطر نشان کند این افراد بد دهن نمیتوانند ادعای هواداری از او را بکنند میتواند اقدام دیگری بکند ؟ مگر رضا پهلوی رهبر حزب است که افراد را از حزبش اخراج کند ؟ آیا سایر شخصیت ها موفق شده اند هم طیف های خود  را مهار کنند؟ آیا حتی احزابی چون احزاب کرد که ادعا میکنند نماینده همه کردها هستند میتوانند بد دهنی کسانی که بعنوان کرد به دیگران توهین میکنند را مهار کنند ؟ 
۴) آیا افرادی با تجربه و پا به سن گذاشته ای چون امثال هالو درک نمیکنند که اولویت امروز مبارزه با ج.ا است ؟ با عقل جور در میاید به محض خروج از ایران به فکر چنان حملات مغرضانه ای به پهلوی قبل یا پس از انقلاب افتاد و جوانان بی تجربه را تحریک کرد  ؟  
۵)  آیا سر و سامان دادن به روابط  بین طیف های مختلف اپوزیسیون  یا حتی مهار کردن پادشاهی خواهان وظیفه رضا پهلوی است  یا وظیفه تمام نخبگان ؟  آیا کسانی که با تجربه تر هستند  نباید الگوی  اظهار نظر منصفانه باشند ؟ بعنوان مثال آیا اخلاقی است که برخورد با افرادی چون تقی زاده  بهانه ای برای حمله به پادشاهی خواهی باشد یا کافی است سخنان و رفتار او به خودی خود مورد  نقد قرار بگیرد  .پاسخگو کردن رضا پهلوی یا پادشاهی خواهان نسبت به مواضع تقی زاده همانقدر بی ربط است که پاسخگو کردن جمهوری خواهان در مقابل نظرات علی افشاری یا پاسخگو کردن آقای مهتدی بخاطر مواضع سخیفانه علی جوانمردی . 
۶) اتفاقا  برای برون رفت از این وضع خطرناک که جنگ بین طیف های مختلف اپوزیسیون مبارزه با ج.ا را به حاشیه برده جا دارد که افراد با تجربه جسارت بیشتری بخرج بدهند و بد دهنی و تمامیت خواهی را بصورت کلی محکوم کنند و از همه طیف ها مثال بیاورند  چون عناصر مشکوک در همه طیف ها وجود دارند.  
۷) در خاتمه با کمال تاسف تکرار میکنم رفتار هالو برای من مشکوک  است چون بنظر میاید سیاست ج.ا برای اجازه خروج به برخی چهره های شناخته شده همراه با گرفتن نوعی باج از آنها باشد . در ابتدا ی خروج از ایران جناب هالو در پی “سامان دادن “ به مبارزات داخل بود و حرف های عجیب و غریبی در این مورد میزد . در این باره ایرج مصداقی شدیدا برخورد کرد و ادعا کرد که ایشان مثل روح الله زم در دام اطلاعات سپاه قرار  گرفته . پس از کنار گذاشتن این نوع برنامه ها حالا نوبت به حمله به پادشاهی خواهان از طریق بر جسته کردن ویژگی بد دهنی آنها  رسیده. نوع برخورد هالو  بیشتر  این طیف را تحریک میکند . 
پ.ن : جناب ایمان سلیمانی امیری  بعنوان اسلام شناس  در حوزه تخصصی خود آگاهی رسانی موثر ی میکرد ولی به یکباره شروع به حمله به دوران پهلوی کرده . البته شکی نیست که هر کسی از جمله ایشان  آزاد هستند در باره هر موضوعی اظهار نظر بکنند  ولی این تغییر “تخصص “ آن هم در شرایط فعلی کمی پرسش برانگیز است . در شرایط فعلی نقد دوران پهلوی باید بعنوان نقد تاریخی مطرح شود نه نقد سامانه پادشاهی یا حمله به پادشاهی خواهان چون در غیر این صورت  جوانان کم تجربه را تحریک میکند و دور باطل ادامه پیدا خواهد کرد. این جوانان بچه های همه ما هستند  و آرام کردنشان وظیفه همه ما ست . نباید فراموش کنیم که بیرون رفتن یا راندن رضا پهلوی از صحنه سیاسی منجر به حذف این طیف نمیشود بلکه به نوع دیگر به صحنه باز خواهند گشت . پس  با  حمله ، مقصر دانستن یا بی عرضه  شماردن رضا پهلوی مسئله حل نمیشود بلکه بعکس با استناد به حرف های  او میتوان با این افراد برخورد معقول تری  کرد. زدن رضا پهلوی به نفع جنبش نیست

پ., 18.05.2023 - 20:06 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.