رفتن به محتوای اصلی

واکنش‌ها به اعدام سه جوان معترض در اصفهان
19.05.2023 - 17:54

با وجود مخالفت‌های مردمی در ایران و خارج از کشور و درخواست‌های متعدد جامعه بین‌المللی، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی روز جمعه سه متهم در پرونده موسوم به «خانه اصفهان» را اعدام کرد.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که حکم اعدام صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی بامداد روز جمعه ۲۹ ارديبهشت به اجرا درآمده است.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در توجیه اعدام این سه نفر از آنها به عنوان «تروریست» یاد کرده و بار دیگر مدعی شده که آنان در کشتن سه مامور امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی نقش داشتند.

پیشتر نیز قوه قضائیه بازداشت و صدور حکم اعدام برای این سه متهم را در ارتباط با کشته شدن دو بسیجی به نام‌های محسن حمیدی و محمد كریمی و یک سرهنگ یگان ویژه به نام اسماعیل چراغی در اعتراضات شامگاه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ محله خانه اصفهان اعلام کرده بود.

این در حالی است که این سه نفر، حتی در اعترافات اجباری که از آنان پخش شد، این اتهام را نپذیرفته‌ بودند.

رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی می‌گویند که صبح امروز صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی از متهمان پرونده معروف به «خانه اصفهان» اعدام شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم در خبری به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی نوشته است که این حکم اعدام «بامداد امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به اجرا درآمد».

در روزهای اخیر درخواست‌های بی‌شماری از سوی شهروندان و چهره‌های سیاسی و فرهنگی و هنری در داخل و خارج از ایران برای توقف اجرای حکم اعدام مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی شده بود.

همچنین هم تعداد زیادی از شهروندان اصفهان در روز و شب چهارشنبه و بامداد پنجشنبه راهی زندان دستگرد این شهر شدند تا نگرانی خود را از اجرای حکم اعدام نشان دهند که نیروهای امنیتی به آنها حمله کرده بودند. اعتراض‌های مشابهی در شهرهای تهران و سنندج نیز رخ داده بود.

مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی متهمان پرونده «خانه اصفهان» در ارتباط با کشته شدن دو بسیجی و یک سرهنگ یگان ویژه در ۲۵ آبان سال گذشته (۱۴۰۱) در میدان نگهبانی محله «خانه اصفهان» بازداشت و محاکمه و محکوم به اعدام شدند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.