رفتن به محتوای اصلی

دوباره می سازمت وطن! آبادان
25.05.2023 - 14:47

 

یک سال از فاجعه متروپل در آبادان گذشت. حادثه درد ناک متروپل در میان خیزش عظیم هزاران جوان عاصی شده بر حکومت طنین خود از دست داد. امابدل به عاملی برای اعتراض بر بی لیاقتی وستمگری حکومت گردید . سالی پر از ماجرا ،سالی پر شکوه اما دردناک که جان های جوان با شعار"زن ، زندگی ،آزادی" بمیدان آمدند تا به بهای جان از زندگی خود ، از حق وشادی دریغ شده خود و یک ملت دفاع کنند.

تف بر صورت حکومتیانی بیفکنند که هنوز بعد گذشت یک سال از فرو ریختن متروپل. آوار برداری بنای فروریخته کامل نگردیده !ایمن سازی اطراف آن انجام نشده است . هنوزمنطقه صدمه دیده از حادثه با مشکل آب ،برق ،گاز وعوارض ناشی ازویرانی روبروست .هنوز تصویر تلخ فرو ریختن این بنا ومدفون شدن ده ها انسان در زیر آوار از خاطره مردم نرفته است .

بنای عظیم سست بنیادی که بی مسئولانه به برکت رشوه ،باند بازی! بدون هیچ نظارت مسئولانه وفنی بالا آمد .مانند بالا آمدن نمایندگان مجلس و منتخب شدن رئیس جمهوری بی مایه ای چون رئیسی ورهبری چون خامنه ای.

چه روز تلخ وغم انگیری !

ده ها نفر در زیر بتن های بزرگ مدفون می شوند.صداهائی مبهم اززیرصد ها تن خاک وسیمان بگوش میرسد.مردم با چنگ دندان با هر چیز که دستشان می آید زمین را می کاوند. صدائی کم رمق از زیر خاک مادرخود را می میخواند."مادرکجائی؟مادر کمکم کن! جرعه ای آب ."صدا از میان بتون های شکسته از لابلای مفتول های آهنی عبور می کند. مادر صدای فرزند را می شناسد خود را زمین می کوبد."نجاتشان دهید !پس کجاست این نیروی امداد .آیا وسیله ای نیست که این بتون غول آسای آوار شده بر فرزند هایمان را بر دارد ؟"مادر ضجه می زند اما چنین امکانی نیست

تمامی شب در کنار حفره ای که صدای فرزندش از درون آن بگوش میرسیدچمباتمه زده اشگ می ریزد .هیچ فریاد رسی نیست.

امداد گران چگونه قادرند بتون های چندده تنی را بدون ماشین آلات جا بجا کنند؟ آن چه فراوان است نیروی ضد شورش است! ماشین های پوشیده در زره که بجای ماشین آلات حفاری ،خاک برداری دور تا دور ساختمان ویران "مترپولتین" صف بسته اند. یگان ویژه است با تمامی ادوات سرکوب

نیروهای امنیتی در میان مردم می چرخند. تنها مشغله ذهنی آن ها چگونگی سرکوب ومهار کردن مردم بی رمقی است که در میان درد واندوه اشگ می ریزند، آه می کشند.هشدار می دهند که جمع نشوید !شعار ندهید.

آبادان بتمامی فقیر تر از این است که در چنین شرایط اضطراری قادر بیاری مردم باشد.

ثروتمند ترین بخش این سرزمین. خوابیده بر روی دریائی از نفت وگاز"طلای سیاه" که فاقد حداقل چند دستگاه قدرت مند خاک برداریست .(ماشین آلات عظیم ،گریدر ها ،سنگ شکن ها ،جرثقیل ها در حال حفر تونل های زیر زمینی وجابجائی موشک های حامی حکومتند.)

انسان درد مند آبادانی ؟این دیگر چه صیغه ای هست؟

هنوز بعد سی سال ویرانی های جنگ ترمیم نیافته ،زهر حاصل از جنگ که نه در کام خمینی بلکه در جان مردم ریخت هنوزبتلخی تمام زندگی بر مردم زهر کرده است . بی خانمانی ، فقر، زاغه نشینی ،آوارگی هزاران جوان! کوچ کردنشان در زمان جنگ به دیگر شهر ها که دیگر برگشتی نبود .چرا که حکومت برنامه ای برای باز سازی ، برای ایجاد شغل ،برای درست کردن فضائی نشاط بخش،برای یک زندگی آرام بی دغدغه نداشته وندارد!

آواره گانی غریبه در سرزمین خود با رویا های بر باد رفته یک شهر شاد.

دستگاه عریض وطویل دولتی با گماشته گانی فاسد تنها وظیفه اش سازمان دهی غارت ،گشودن دست دولت برای چپاول وتامین هزینه های گزافی است که زیر عنوان امنیت !بخوان" امنیت حکومت اسلامی" صرف هزینه های حزب الله ،فلسطین ،سوریه وده ها پروژه گوناگون می شود! چپاول و چپاول گران بدون مسئولیت وجواب دهی.

چپاولی بیرحمانه که توسط دست اندر کاران حکومتی، سرداران پروار شده سپاهی، امنیتی ها ،نمایندگان گوش بفرمان مجلس صورت می گیرد .نمایندگانی که بجای سخن گفتن از درد ورنج مردم ! ماشین های شاسی بلند رشوه می گیرند.خاک در چشم مردم می پاشند! حنجره برای خامنه ای پاره می کنند وتعریف او از عملکرد خجالت آور خود می شنوند.

.

حکومت کوچکترین همدردی با ماتم زدگان این فاجعه ندارد.رادیو تلویزیون دستورکفایت بحث را همان روز نخست دریافت کرد.صورت مسئله را پاک نمود ! دادستانی ومراجع قضائی وظیفه بهم آوردن سروته قضیه رابرعهده گرفتند. دستگاه قضائی که یدی طولا در اعدام معترضان و حمایت از دزدان ،فراری دادن و زیر چتر حمایت خودقرار دادن آن ها را دارد سخت در کار دروغ پردازی و ازصحنه خارج کردن دانه درشت های مسبب این فاجعه گردید.

براستی چه شد ؟ آن شهر زیبائی که در دوره نوجوانی ما آرزوی رفتن به آنجا را داشتیم؟ شهری شاد و پراز نشاط وخنده مردمانی خون گرم! شهری زیبا با آن بوارده های منظم غرق در گل . شبهای پر نشاط دور فلکه کارون!لب شط ،جزیره مینو .همراه ترانه آغاسی که از لب کارون و گلباران دختران زیبا روی اهوازی سخن می گفت . چگونه در انقلابی کور تمامی این خوشی ها بیک باره رخت از میان بربست وبانگ ضجه و نوحه مداحان ابن الوقت جای شعر وموسیقی،جای چنگ وچگانه را گرفت ؟ براستی چگونه بود داستان این سقوط ؟

هنوز صدای زیر آوار ماندگان در گوش مردمان این شهر طنین افکن است .هنوز صدای فرزند زیر آوار مانده ای که از مادر کمک طلب می کند قلب دردمند مادر را خراش می دهد. مادر از پای افتاده وبیرمق تنها ناله می کند .ناله او با ناله صدها مادر دیگر که دراین فاصله یک ساله فرزندانشان به بیرحمانه ترین شکل قتل عام شدند در هم می پیچد و تظلم خواهی می کند.عمر ظالم هر میزان که سرکوب کند ،نسق بکشد دیری نخواهد پائید .

چراکه نیروئ خشم متراکم شده دربطن جامعه هر روز فشرده تر می گردد ! سرانجام دهان می گشاید. هیچ نیروی سرکوبی توان ایستادن درمقابل چنین خشم ونفرت حاصل از سال ها ستمگری ،سرکوب وکشت کشتار زیبا ترین فرزندان این سرزمین بجرم آزادی خواهی،نیست!

آن روزفرا خواهد رسید!روز خجسته ای که مردم نقطه پایان براین حکومت خواهند نهاد.

من نزدیک بودن آن روز را حس میکنم !چرا که "خرابی چون که از حد بگذرد آباد می گردد."

خرابی از حد گذشته ، حکومت وجاهت وشرف نداشته از کف داده ، توهم دین و حکومت دینی فرو ریخته، پرده حجاب فرو افتاده ،ولی فقیه مضحکه کودکان دبستانی گردیده است.

رهنودان ومبارزان سرنگونی در راهند !آباد گران در تدارک ساختن دوباره" اگر چه با خشت جان خویش."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایرانگلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.