رفتن به محتوای اصلی

نگرانی از صدور حکم اعدام برای داریوش صاعدی، فاضل، مهران و یونس بهرامیان
30.05.2023 - 21:37

کسبه و مغازه‌داران شهر سمیرم روز سه‌شنبه ۹ خرداد در حمایت از چهار زندانی سیاسی که با اتهامات سنگینی مواجه‌اند، اعتصاب کردند. فاضل بهرامیان، مهران بهرامیان، یونس بهرامیان و داریوش صاعدی، چهار شهروند زندانی هستند که نگرانی‌هایی درباره صدور احکام اعدام برای آن‌ها وجود دارد.

ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهند گروهی از کسبه شهر سمیرم استان اصفهان در حمایت از این چهار زندانی سیاسی در روز سه‌شنبه نهم خرداد، به شکلی هماهنگ مغازه‌های خود را بستند و دست به اعتصاب زدند.

 

از میان چهار زندانی سیاسی که اعتصاب امروز در حمایت از آنان شکل گرفت، مهران و فاضل بهرامیان، دو برادر مراد بهرامیان هستند که در جریان اعتراضات روز ۲۵ آبان سمیرم به دست ماموران حکومتی کشته شد.

این دو برادر روز ۱۰ دی سال گذشته و هم‌زمان با مراسم چهلمین روز کشته شدن مراد بهرامیان، بازداشت شدند.

یونس بهرامیان نیز از اقوام آن‌هاست که هم‌زمان با شهروند دیگری به نام داریوش صاعدی در روز ۲۴ اسفند سال گذشته بازداشت شد.

بازداشت این چهار شهروند در شرایطی ادامه دارد که به نظر می‌رسد حکومت می‌خواهد آن‌ها را با پرونده کشته شدن یک بسیجی به نام محسن رضایی مرتبط و احکامی سنگین برایشان صادر کند.

هفته گذشته سایت ایران وایر در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع آگاه نوشت فاضل و مهران بهرامیان ۱۰ روز بعد از بازداشت به سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه اصفهان واقع در دولت‌آباد منتقل شدند. این دو برادر تا روز ۲۸ اسفند تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار داشته و در نهایت به بند «الف» زندان دستگرد اصفهان انتقال یافتند.

بر اساس این گزارش، خانواده بهرامیان برای دو ماه از وضعیت این دو برادر بی‌اطلاع بودند و تازه از اردیبهشت امسال به فاضل و مهران بهرامیان اجازه داده شده تا تماس‌هایی کوتاه و یک دقیقه‌ای با خانواده خود برقرار کنند.

در همین تماس‌های کوتاه اما مهران خبر داده که دنده‌هایش بر اثر «ضرب‌ و جرح و شکنجه» شکسته و پرده گوشش پاره شده است.

فاضل بهرامیان هم که در دوره بازجویی تحت شکنجه و ضرب و شتم از سوی ماموران قرار داشته، از ناحیه سر و صورت «به‌شدت» آسیب دیده است.

علاوه بر این دو برادر، یونس بهرامیان و داریوش صاعدی نیز در مدت بازداشت و بازجویی تحت فشار و شکنجه برای «اعتراف اجباری» قرار گرفته‌اند.

 

مراد بهرامیان همراه با دو شهروند دیگر اهل سمیرم به نام‌های علی عباسی و مسلم هوشنگی، روز ۲۵ آبان سال گذشته و در جریان اعتراضات سراسری کشته شد.

روزهای نهم و دهم دی ماه مراسم چهلمی برای این کشته‌شدگان در سمیرم استان اصفهان برگزار شد که با حضور گسترده مردم و سر دادن شعارهای اعتراضی از سوی آنان و تجمع مقابل فرمانداری همراه بود.

در بحبوحه همین اعتراضات و درگیری‌ها بود که برادران بهرامیان بازداشت و هم‌زمان دادگستری اصفهان مدعی شد در جریان تجمع معترضان مقابل فرمانداری، یک نیروی بسیج به نام محسن رضایی به دست «اغتشاشگران» کشته شده است.

هنوز دادگاهی برای این چهار شهروند برگزار و به صورت رسمی اتهاماتی به آنان نسبت داده نشده است اما کسبه شهر سمیرم با اظهار نگرانی از صدور احکام «محاربه و افساد فی‌الارض» برای داریوش صاعدی، فاضل، مهران و یونس بهرامیان، روز نهم خرداد اعتصاب کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.