رفتن به محتوای اصلی

تظاهرات باشکوه ضد حکومتی مردم زاهدان با شعار مرگ بر ‌خامنه‌ای
02.06.2023 - 22:30
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر

جوانان و مردم معترض زاهدان پس از پایان در یک تظاهرات با شکوه بر ادامه قیام و بر عهد خود با جانباختگان آن تاکید کرده و شعار قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان سردادند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ مردم زاهدان همچون هفته‌های گذشته راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند. تظاهرات این هفته مردم زاهدان باشکوه‌تر از هفته‌های قبل بود. جوانان آزادیخواه زاهدان علیرغم تلاش نیروهای امنیتی حکومت این هفته نیز به اعتراضات خود ادامه دادند. آنها شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور سرداده و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند. مردم و جوانان معترض زاهدان بنرهای مختلفی در محکومیت اعدام‌های گسترده در دست داشتند. به‌روی یکی از بنرها با اشاره با اعدام جوانان معترض نوشته شده بود: «طناب دار جلاد بر گردن دماوند دیگر اثر ندارد» .

جوانان معترض زاهدان همچنین بر عهد خود با جانباختگان راه آزادی در جمعه خونین زاهدان تاکید کرده و بروی یک بنر نوشته بودند «قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان»

حمایت تظاهر کنندگان از مولانا گرگیج

تظاهر‌کنندگان همچنین ضمن حمایت از مولانا گرگیج بنری به این مضمون در دست داشتند که: «از اظهارات مولانا گرگیج حمایت می‌کنیم.»

مردم معترض پس از پایان نماز جمعه این هفته در خیابان‌های اطراف مسجد مکی زاهدان تظاهرات خود را برپا کردند. آنها با تاکید بر سراسری بودن اعتراضات مردمی شعار «از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران» سر دادند. تظاهرکنندگان همچنین شعار می‌دادند:

حکومت اعدامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم

مرگ بر حکومت بچه‌کش

سلطنت ولایت یکصد سال جنایت

مکی مکی شعار ماست شهادت افتخار ماست

بسیجی سپاهی داعش ما شمائید

شعله قیام در زاهدان خاموشی ندارد

از روزهای اولین قیام سراسری مردم ایران در سال ۱۴۰۱ مردم زاهـدان نقش فعالی در آن ایفا کردند. در روز جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱، در چهاردهمین روز قیام سراسری مردم ایران نیروهای نظامی و امنیتی در شهر زاهـدان با تیراندازی مستقیم به سمت شهروندان و نمازگزارن معترض، ده‌ها نفر را کشته و زخمی کردند. مردم معترض با شعارهای الله اکبر و سنگ با گلوله‌های جنگی مقابله می‌کردند. در این روز تعداد زیادی از مردم زاهـدان، اعم از کودکان و زنان کشته و زخمی شدند. پس از این حادثه خونین روزهای جمعه هر هفته شهر زاهـدان شاهد تظاهرات‌های ضدحکومتی مردم است. استمرار این تظاهرات نشان می‌دهد که شعله قیام در زاهـدان خاموشی ندارد. آنها با شعار «ما همه اهل جنگیم بجنگ تا بجنگیم» بر این استمرار تاکید کردند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.