رفتن به محتوای اصلی

افشاگری فریبا فریدونی از آزار جنسی در زندان: گفتند لخت شو فکر کن رفتی استخر
04.06.2023 - 15:42

افشاگری فریبا فریدونی از آزار جنسی در زندان: گفتند لخت شو فکر کن رفتی استخر

نگاه کردم به اون همه ادمی که زل زده بودن برای لخت شدنم و گفتم من جلو یه گردان ادم لخت نمیشم گفت دربیار بابا فکر کن رفتی استخر زود باش نصف شب شدا. بلوز و شلوارمو در اوردم گفت سوتین و شرتتم دربیار چشمام گرد شده بودن نگاه کردم به دوربین بالای سرم و بهش گفتم استخر مختلط تا حالا نرفتم یکیشون با عصبانیت گفت اون دوربینا رو خودمون چک میکنیم قسمت اقایون دسترسی ندارن میدونستم دروغ میگه...

برهنه کردن زنان در زندان، شکنجه ای مضاعف!

 

ریبا فریدونی از اتهامات انتسابی تبرئه شد / سند

تصویر

خبرگزاری هرانا – فریبا فریدونی، فعال مدنی توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو خمین از اتهامات انتسابی تبرئه شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فریبا فریدونی، فعال مدنی توسط دادگاه کیفری دو خمین از اتهامات انتسابی تبرئه شد.

بر اساس ابلاغیه ای که در تاریخ ۳۰ خردادماه توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو خمین به ریاست قاضی محمدرضا دهقانی، صادر و به تازگی به خانم فریدونی ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “نشر اکاذیب از طریق سامانه های رایانه ای و مخابراتی در سال ۱۴۰۰ “، تبرئه شده است.

فریبا فریدونی پیشتر با دریافت ابلاغیه ای به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خمین احضار شده بود. هرانا تردیبهشت ماه امسال از ارجاع پرونده فریبا فریدونی به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای شهرستان خمین خبر داده بود.

پیشتر در پی تشخیص عدم صلاحیت رسیدگی به پرونده توسط شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب خمین و دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام جریحه دار کردن عفت عمومی از طریق نشر اکاذیب این پرونده جهت تعیین مرجع به شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور فرستاده شده بود. یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفته بود: «مشخص نیست به چه دلیلی فریبا فریدونی به جریحه دار کردن عفت عمومی متهم شده، او تنها در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی درباره نحوه بازداشت خود و نامزدش آقای رضایی در تیرماه ۹۹ اطلاع رسانی کرده بود! این موضوع چطور میتواند عفت عمومی را جریحه دار کند؟!»

آذرماه ۱۴۰۰ نیز شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب خمین برای این فعال مدنی از بابت اتهام نشر اکاذیب قرار منع تعقیب صادر کرد. براساس دادنامه این امر به موجب طرح شکایت از سوی نهاد امنیتی برای مصداق اتهامی یکسان است که پرونده توسط دیوان عالی کشور به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای خمین ارجاع داده شد.

این کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل پیشتر در تاریخ ۲ مردادماه ۱۳۹۹به همراه نامزدش مجید رضایی توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل پدری خانم فریدونی در شهرستان خمین بازداشت شد.

فریبا فریدونی پس از بازداشت به زندان اراک و نامزد وی به زندان خمین منتقل شدند. این فعالین مدنی نهایتا در تاریخ ۴ مردادماه ۹۹ به زندان اوین منتقل شده و مدتی بعد آزاد شدند.

خانم فریدونی در تاریخ ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان خمین احضار و در خصوص مطالب منتشر شده در صفحه شخصی اینستاگرام‌ خود مورد بازجویی قرار گرفت.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.