رفتن به محتوای اصلی

سند محرمانه نشان داد که رژیم برای مقابله با اعتراضات؛ دستور داد که «شکست منشور همبستگی» را برجسته نمایند
05.06.2023 - 05:22

بر اساس اسناد افشا شده توسط گروه «قیام تا سرنگونی»، نزدیک به سازمان مجاهدین خلق، ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای مقابله با اعتراض و اعتصابات معلمان و کارگران خواستار برجسته کردن «شکست منشور همبستگی» و همچنین «مرجعیت‌زدایی» از «شبکه رسانه‌ای» مخالفان حکومت شده است.

این گروه هکری در ادامه افشای اسناد سامانه ریاست‌جمهوری، مصوبات «قرارگاه مقابله با جنگ ترکیبی(ستاد ملی راهبردی شرایط اضطرار)» درباره «نحوه مواجهه و مدیریت اعتصابات و اعتراضات معلمان و کارگران» را منتشر کرد.

این مصوبات توسط ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، به شورای عالی امنیت ملی، تعدادی از مقامات مرتبط دولت، رییس صدا و سیما و دبیر شورای عالی فضای مجازی ابلاغ شده است.

در مصوبات «قرارگاه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن (ستاد ملی راهبردی شرایط اضطرار)» پیشنهاد شده که اختلافات موجود بین طیف‌های مختلف مخالفان حکومت و موضوعاتی چون «شکست پروژه‌ منشور همبستگی» برجسته‌سازی شود.

این قرارگاه پیشنهاد «مرجعیت‌زدایی» از «شبکه هماهنگ رسانه‌ای» مخالفان حکومت با «افشای اغواگری و تناقضات رسانه‌ای آنها» را مطرح کرده است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره حملات «ارتش سایبری» جمهوری اسلامی به مخالفان حکومت در قالب پوشش‌های مختلف مطرح شده است.

در مصوبات «قرارگاه مقابله با جنگ ترکیبی» همچنین از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و کار و رفاه اجتماعی خواسته شده که «لیدرهای» کارگران و معلمان را «احضار» و درباره «چهره‌های بازگشت‌پذیر به نظام» سیاست‌های تشویقی اعمال کنند.

این قرارگاه اعلام کرده باید به «چهره‌هایی که به رفتارهای مخرب اصرار می ورزند» نیز هشدارداده شود.

«قرارگاه مقابله با جنگ ترکیبی» همچنین خواستار برخورد با ادمین‌های کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی دعوت‌کننده به اعتصابات شده است.

«مشروعیت زدایی» از «کنشگران و دولت‌های» حامی اعتراضات در ایران با «بهره‌گیری از کارشناسان (ترجیحا معلمان و کارگران)» در رسانه‌ها و فضای مجازی، دیگر پیشنهاد این قرارگاه برای مقابله با اعتراضات و اعتصابات معلمان و کارگران است.

در هفته‌های گذشته مقامات جمهوری اسلامی از بازداشت تعدادی از کارگران خبر داده و آنان را «لیدر» اعتصابات هفته‌های گذشته در مناطق نفتی معرفی کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.