رفتن به محتوای اصلی

ولایتی: هاشمی رفسنجانی در سال ۸۸ رهبر را تنها گذاشت
12.05.2013 - 16:30


 
علی اکبر ولایتی، نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری و مشاور سیاست خارجی رهبر ایران، گفته است که اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ناآرامی‌های سال ۸۸ موضع درستی نگرفته و آیت‌الله علی خامنه‌ای را تنها گذاشته است.

آقای ولایتی گفته است که آقای هاشمی رفسنجانی در سال ۸۸ "موضعی که باید در برابر فتنه می گرفت، نگرفت. وی در آن شرایط رهبری را تنها گذاشت و همراهی نکرد."

آقای ولایتی گفته است: "به هیچ وجه از عزم خود کوتاه نمی‌آییم و تصمیم گرفته‌ایم نگذاریم آنهایی که با رهبری نظام زاویه دارند امور کشور را به دست بگیرند."
او افزوده: "با شرایط اخیر بخصوص با اتفاقات امروز بعد از ظهر {دیروز و روز پایانی ثبت‌نام نامزدها} هر کس که کاری از او بر می‌آید باید به میدان بیاید و اگر غیر از این باشد خالی کردن صحنه است."
دیروز اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی در دقایق پایانی مهلت قانونی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری  ثبت نام کردند
محافظه‌کاران هوادار آیت‌الله خامنه‌ای به شدت نسبت به تکرار وقایعی مشابه اعتراضات سال ۸۸  هشدار می‌دهند. آنها اعتراض‌های سال ۸۸ را "فتنه" می‌خوانند و همچنین هواداران محمود احمدی‌نژاد، با محوریت اسفندیار رحیم مشایی را "جریان انحرافی" می‌نامند. 
آقای ولایتی با اشاره به ثبت‌نام‌های دیروز گفته است: "فکر می‌کنیم همه اتفاقات هدایت شده است. صحنه تا امروز برای ما کاملا روشن نبود و فکر نمی‌کردیم نیم ساعت آخر ثبت نام چنین هجومی شود. ما همه باید به انسجام برسیم تا امکان اداره این وضع تحت مدیریت رهبر انقلاب را پیدا کنیم."
او تاکید کرده: "باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا در مقابل دو طیفی که به تمام امکانات داخلی و خارجی مجهزند پیروز شویم و سعی خواهیم کرد تا جایی که می‌شود اصولگرایان را دور هم جمع کنیم."
او با اشاره به این که با توجه به انسجام اصلاح‌طلبان و هواداران آقای احمدی‌نژاد، محافظه‌کاران هم باید هماهنگ عمل کنند گفته است: "تا پیش از این نمی‌دانستیم که آقای جلیلی وارد می‌شود و اگر جامعتین به هر نتیجه‌ای برسند ما تبعیت می‌کنیم و برای فرد منتخب تبلیغ هم می‌کنیم."
پیش از این چندین مقام و چهره برجسته نیز علیه آقای هاشمی رفسنجانی موضع گرفته بودند، از جمله حیدر مصلحی وزیر اطلاعات او را به دست داشتن در "فتنه" متهم کرده و برادر آقای خامنه‌ای نیز او را بهترین گزینه برای "توطئه آمریکا" خوانده بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.