رفتن به محتوای اصلی

خامنه ای حذف رفسنجانی را قانونی و دوران قاجار را بهتر از پهلوی ها دانست
04.06.2013 - 15:40
تفسیر از:
اقبال اقبالی

سیدعلی گفت: "در ۱۵ خرداد چهره خشن دیکتاتور و چهره بی‌رحم رژیم طاغوت کاملا خود را نشان داد." اما شهامت اینرا نداشت تا اعتراف کند که در دیکتاتوری پهلوی ها کشور به کهریزک تبدیل نشده بود و جنایات حکومت اسلامی را تنها می توان با جنایات اعراب و مغول ها در حمله به ایران مقایسه کرد. در واقع سیاست های حکومت اسلامی در 35 سال گذشته، تداوم اهداف و وظایف معوقه آنها بوده است. خامنه ای شرمگینانه وابستگی قاجار به روس را بر وابستگی پهلوی ها به غرب ترجیح داد و بی تفاوت به از دست دادن بخش های از ایران در نتیجه خیانت قاجار گفت: "ایران از وابستگی رژیم طاغوتی پهلوی که به مراتب بدتر از رژیم ذلیل قاجار بود و این وابستگی به حالتی شرم‌آور رسیده بود بعد از انقلاب به یک کشور مستقل و سرافراز تبدیل شد". سیدعلی از ایران مستقل و سرافراز سخن گفت در حالی که ملت ایران حکومت اسلامی را مایع ننگ ایران و جهان می دانند و وابستگی اعتقادی شرم آورتر و ویرانگرانه تر از وابستگی اقتصادی - سیاسی می باشد. سیدعلی چون کبک سر زیر برف کرده و تصور می کند ملت ایران سلطه شوم ملاهای بیگانه مسلک و تحمیل دین، فرهنگ و سنت های بیگانگان (آئین کشی و فرهنگ کشی) و تباهی ایران و ایرانیت برای اهداف پان اسلامیستی را نمی بینند.

*******

مقام معظم رهبری در حرم امام(ره):
به هیچ کاندیدایی نظر ندارم/رییس‌جمهور آینده حاشیه‌سازی نکند
بخش داخلی الف، 14 خرداد 92
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰
بخش هائی از سخنان خامنه‌ای در مراسم بیست و چهارمین سالگرد مرگ خمینی جلاد:  

مقام معظم رهبری تصریح کردند: یک روز می‌گویند انتخابات مهندسی شده است، یک روز می‌گویند انتخابات آزاد نیست، یک روز می‌گویند انتخابات از نظر مردم مشروع نیست، در حالی که نه مردم و نه انتخابات و نه نظام جمهوری اسلامی ایران را نمی‌شناسند و آنجایی را هم که می‌شناسند بی‌انصافی می‌کنند و ابایی از این بی‌انصافی ندارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه "در کشور ما نامزد‌ها به طور مساوی و بدون خرج کردن یک ریال، ساعت‌ها در برنامه‌های گوناگون با مردم حرف می‌زنند"، تصریح کردند: در نظام جمهوری اسلامی برای وارد شدن در عرصه انتخابات تنها مساله مطرح، قانون است که یک عده می‌توانند بیایند و یک عده نمی‌توانند و این را قانون مشخص کرده و کسانی که این تشخیص را می‌دهند، طبق قانون عمل می‌کنند.

ایشان در ادامه خطاب به نامزدها تاکید کردند: اینکه نامزدها در این برنامه‌ها زبان به نقد می‌گشایند، حق آنهاست به هرچه انتقاد دارند نقد کنند. انتقاد به معنی عزم و نیت برای پیمودن آینده پرتلاش است نه سیاه‌نمایی و بی‌انصافی. رهبری با بیان اینکه "من به هیچ‌کس نظر ندارم"، تاکید کردند: حالا رسانه‌های خارجی می‌گویند فلانی به کسی نظر دارد اما من به هیچ‌کس نظر ندارم.

ایشان ادامه دادند: به آنها که می‌خواهند انتقاد کنند می‌گویم انتقاد کنند اما سیاه‌نمایی نباشد. انکار کارهای برجسته این دولت و دولت‌های قبلی نباشد انتقاد، انکار جهاد مثبت نیست. بلکه باید ضعف‌ها را بگویند هیچ‌کس امروز از صفر شروع نمی‌کند هزاران کار صورت گرفته است و هزاران زیرساخت به وجود آمده است، هر کاری که می‌کنند باید از اینجا به بعد باشد، این همه کار را نمی‌شود به بهانه مشکلات و گرانی و تورم انکار کرد.

مقام معظم رهبری با بیان اینکه "البته مشکلاتی وجود دارد"، یادآور شدند: باید کسی بیاید که مشکلات را حل کند اما این نباشد که هرآنچه صورت گرفته است را انکار کنیم. کاندیداها وعده نشدنی ندهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند:‌ کاندیدا‌ها طوری وعده ندهند که اگر در خرداد سال آینده نوار صحبت‌هایشان برایشان پخش شد، شرمنده مردم باشند و طوری وعده ندهند که در صورت عدم موفقیت در انجام آنها، تقصیر را بر عهده این و آن بیندازند؛ چراکه رییس‌جمهور در کشور ما بر اساس قانون اساسی امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار دارد.

ایشان ادامه دادند: رییس‌جمهور همه ارکان اجرایی، بودجه و توان استفاده از تمام ظرفیت‌ها و صاحب‌نظران را در اختیار دارد و طبق قانون اساسی دستش برای اختیارات اجرایی باز است و تنها محدودیت او قانون است. البته محدودیت به این معنا نیست که دست رییس‌جمهور بسته است؛ قانون نقش هدایت‌کننده دارد. لازم است رییس‌جمهور آنچه را که مردم به آن نیاز دارند پیش روی خود قرار دهد.

رهبر معظم انقلاب خطاب به رییس‌جمهور آینده ایران تاکید کردند: رییس‌جمهور قول دهد با عقل و درایت عمل کند، رییس‌جمهور قول دهد که با برنامه پیش‌ برود، رییس جمهور قول دهد با پشتکار پیش برود و از همه ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده کند، رییس‌جمهور قول دهد به مدیریت اوضاع کشور بپردازد، رییس‌جمهور قول دهد که به موضوع اقتصاد که امروز در نوک پیکان دشمنی‌های غرب با ایران قرار دارد بپردازد، رییس‌جمهور قول دهد حاشیه‌سازی نکند و دست اطرافیان خود را باز نگذارد، رییس‌جمهور قول دهد هیچ چشم‌داشتی به منابعی غیر از منابع ملی و داخلی نداشته باشد.

ایشان در ادامه تصریح کردند: برخی با این تحلیل غلط که به دشمنان امتیاز دهیم تا آنان ساکت بنشینند، صحبت می‌کنند اما باید بدانیم که آنان نگران بیداری اسلام هستند، آنان نگرانند چون ما و شما هستیم و جمهوری اسلامی مقتدر و پابرجاست.

مقام معظم رهبری در ادامه بیانات خود، با اشاره به سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه یادآور شدند: سخنرانی امام(ره) در مدرسه فیضیه یک سخنرانی تاریخی و تعیین‌کننده بود که بعد از اینکه امام را دستگیر کردند، در روز ۱۵ خرداد عمدتا در تهران و نیز در قم و برخی شهرهای دیگر یک موج حرکت عظیم مردمی اتفاق افتاد و رژیم طاغوت با همه وجود با ارتش و پلیس خود، با دستگاه‌های امنیتی خود دست به سرکوب این حرکت مردمی زندند و یک قیام مردمی به وجود آمد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: این موضوع نشان‌دهنده این بود که مردم ایران، آحاد ملت با روحانیت با مرجعیت که مظهر آن امام بزرگوار بودند چنین پیوند مستحکمی دارند و نکته اینجاست که همین پیوند است که ضامن پیشرفت و اوج نهضت و پیروزی نهضت می‌شود.

ایشان تاکید کردند: هرجا حرکتی یا یک نهضتی به مردم متکی بود و مردم با آن همراه شدند، این نهضت قابل ادامه است اما اگر مردم با آن پیوند نخورند با حرکت اعتراضی ناکام خواهد ماند کما اینکه بعد از حادثه مشروطه در ایران قضایایی اتفاق افتاد و مبارزاتی هم از طرف گروه‌های چپ و هم از طرف گروه‌های ملی شروع شد ولی همه این‌ها در طول تاریخ نهضت‌های ایران سرنوشتشان شکست بود چون مردم با این‌ها نبودند.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه "۱۵ خرداد نشان داد مردم پشت سر روحانیت هستند"، افزودند: با دستگیری امام(ره) آنچنان قیامتی در تهران و برخی شهرستان‌های دیگر اتفاق افتاد که سرکوب وحشتناکی انجام شد و تعداد زیادی کشته شدند. در ۱۵ خرداد چهره خشن دیکتاتور و چهره بی‌رحم رژیم طاغوت کاملا خود را نشان داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه تاکید کردند: نکته دیگری که در قضیه ۱۵ خرداد باید جوان‌ها و مردم عزیز ما به آن توجه کنند، این بود که در مقابل این کشتار بی‌رحمانه‌ای که در تهران و برخی نقاط دیگر به وجود آمد هیچ نهادی از نهادهای دنیا از این سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر زبان به اعتراض نگشودند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با بیان اینکه "سه باور در امام(ره) بزرگوار وجود داشت"، خاطرنشان کردند: باور به خدا، باور به مردم و باور به خود از جمله باورهایی بودند که در وجود و تصمیم امام(ره) وجود داشت. امام(ره) با دل خود با مردم حرف زد و مردم هم با جان خود به او لبیک گفته و مردانه ایستادند.
ایشان در ادامه یادآور شدند: ایران از وابستگی رژیم طاغوتی پهلوی که به مراتب بدتر از رژیم ذلیل قاجار بود و این وابستگی به حالتی شرم‌آور رسیده بود بعد از انقلاب به یک کشور مستقل و سرافراز تبدیل شد و یکی از دیپلمات‌های بلندپایه آمریکایی گفته بود که این ما بودیم که به شاه می‌گفتیم فلان چیز برای شما خوب است و فلان چیز بد و ما بودیم که می‌گفتیم که شما به چه چیزی نیاز دارید و به چه میزان نفت باید بفروشید و به چه کسی باید بفروشید و به چه کسی نفروشید و با چه قیمتی بفروشید و با چه قیمتی نفروشید و این کشور وابسته تبدیل شد به ایرانی سرافراز و مقتدر.
به گزارش ایسنا، در این مراسم مقامات و شخصیت‌های کشوری و لشکری همچون محمود احمدی‌نژاد، آیت‌الله آملی لاریجانی، علی لاریجانی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله امامی کاشانی، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، آیت‌الله مهدوی کنی و برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شخصیت‌هایی همچون سردار سرلشکر جعفری، سرلشکر صالحی، مصطفی محمد نجار، علی‌اکبر صالحی، محمدرضا رحیمی، سردار نقدی، مرتضی تمدن، اسفندیار رحیم مشایی، مصباحی‌مقدم، حسین انواری، چمران، رفیق‌دوست، تقی‌پور و ... حضور داشتند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.