رفتن به محتوای اصلی

زلزله در هرمزگان و افزایش نگرانی پیرامون نیروگاه اتمی
05.06.2013 - 16:07

 شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت وقوع این زمین‌لرزه را 10:04 ثبت کردند.این زمین لرزه که در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده، با مختصات 57.96 درجه طول شرقی و 26.70 درجه عرض شمالی ثبت شده است.

این زمین لرزه در 13 کیلومتری گوهران، 90 کیلومتری منوجان کرمان و 91 کیلومتری قلعه گنج استان کرمان رخ داده است.

 همچنین زمین لرزه دیگری به بزرگی 3.2 در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت 8:02:55 ثانیه در عمق 12 کیلومتری زمین با مختصات 57.80 درجه طول شرقی و 26.68 درجه عرض شمالی در این منطقه ثبت شده است.

از سوی دیگر کشورهایی که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را زیر نظارت دارند، مطلع شده‌اند که نیروگاه اتمی ایران در بوشهر در جریان یک یا چند زلزله‌ی اخیر آسیب دیده است.

روز سه‌شنبه دو دیپلمات در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس فاش کردند که در جریان چند زلزله‌ی اخیر در جنوب ایران، حداقل در یک دیواره‌ی ساختمان نیروگاه اتمی بوشهر ترک‌های بزرگی پدید آمده است.

به گفته‌ی آنان اطلاعاتی که به صورت محرمانه و با دقت فراهم آمده، نشان می‌دهد که بدنه‌ی نیروگاه بوشهر در جریان دو یا سه زمین‌لرزه‌ی اخیر آسیب دیده است. در ماه‌های آوریل و مه (نیمه دوم فروردین امسال) سه زمین‌لرزه‌ی شدید در حوالی استان بوشهر روی داد.

این دو دیپلمات به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفته‌اند که حداقل در یک طرف ساختمان رآکتور، ترک‌های بلندی ایجاد شده است، اما به نظر نمی‌رسد که خطر نشت سوخت اتمی یا مواد رادیواکتیو وجود داشته باشد. با این حال گفته شده که این اطلاعات محدود است و ممکن است به جای دیگری از نیروگاه نیز آسیب رسیده باشد.

علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس گفته است: «من درباره بوشهر هیچ چیز نمی‌دانم»!. این در حالی است که مقام‌های روسی شرکت اتم استروی اکسپورت به این خبر واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.