رفتن به محتوای اصلی

دعوت به تحریم « سریالِ نمایشی انتخابات» به کارگردانی علی خامنه ای و دستیارانش
07.06.2013 - 03:48

 علی خامنه ای (روحانی شیعی) انتخابات را نشانه ی امید به نظام خوانده و تأکید میکند : { رأی به هر یک از 8 نامزد رأی به جمهوری اسلامی و و رأی به اعتماد به نظام و سازوکار انتخابات است}.

خامنه ای کارگردان اول سریال های نمایشی انتخابات به همراهی دستیارانش در شورای نگهبان و با نقش آفرینی بازیگر نقش اول که نام وی پس از اجرای نمایش انتخابات، از پسِ پرده های نمایشی حاکمّیت به اطلاّع عموم خواهد رسید، مشارکت مردم در انتخابات را «رأی به جمهوری اسلامی و اعتماد مردم به نظام» میداند.

نگرانی خامنه ای از عدم مشارکت مردم در انتخابات

خامنه ای مورخ 19 دی 1391 ، 8 ژانویه 2013 بیان نمود: { در کدام کشور انتخابات از ایران آزاد تر است؟ در کدام کشور درباره ی صلاحیت ها، ملاحظات لازم اعمال نمی شود؟ چرا این قدر به این مسأله تکیه و تلاش میکنید در ذهن مردم این تصور به وجور بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید واقعا وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشند}.

تفسیر«انتخابات آزاد و سالم و روند برگزاری آن » در سخنان مسئولین تحت امرِ رهبر و اجرای دستورات رهبری

اظهارات علی سعیدی (روحانی شیعی) نماینده ی ولی فقیه در سپاه مورخ شهریور1391 ، سپتامبر 2012 :

 { برخی عقیده دارند مشروعیت نظام و همه مسائل در حکومت دینی از رأی مردم نشأت می گیرد، این یک انحراف است. تأکیدات مقام معظم رهبری، یک قانون الهی بوده که باید تمام قوا و آحاد ملّت گوش به فرمان آن باشند} ، 19 دی 1391 { وظیفه ما در سپاه مهندسی معقول و منطقی انتخابات است} (همان روزی که خامنه ای بر آزاد و سالم بودن انتخابات تأکید می کند) ، 9 ژانویه 2013 ( یک روز پس از سخنان خامنه ای) { ایران نقش مهمی در ظهور امام زمان به عهده دارد. در انتخابات باید درست به هدف زد و فردی را انتخاب نمود که دقیقا  در راستای امام زمان حرکت کند ... یک رئیس جمهور باید ولایت مدار و ارزشی باشد تا بتواند آرمان های مقام معظم رهبری را دنبال کند ... }.

عباس کعبی (روحانی شیعی) عضو مجلس خبرگان رهبری 19 دی 1391 ، 8 ژانویه 2012 ( مصادف با اظهارات فوق الذکر خامنه ای در 19 دی 1391) : { رئیس جمهور اگر منصوب رهبری نباشد، طاغوت است. رئیس جمهور شرعا و قانونا موظف است تدابیر رهبرجمهوری اسلامی را اجرا کند. مشروعیت نظام به ولایت فقیه و فقه اسلامی است، مبنای قدرت در کشور الهی است}.

احمد جنتی (روحانی شیعی) دبیر کل شورای نگهبان 22 دی 1391 ، 11 ژانویه 2013 (سه روز پس از اظهارات خامنه ای در 19 دی) : {شکست خورده های سیاسی این روزها صحبت از انتخابات آزاد می کنند... انتخابات آزاد رمز فتنه و شورش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است}.

آیا خامنه ای قبلا با برگزاری انتخابات آزاد و سالم به  2 دوره ی ریاست جمهوری رسیده بود؟ آیا خامنه ای با برگزاری انتخابات مردمی، آزاد و سالم به مقام رهبری منصوب گردید که اکنون بر برگزاری آزاد و سالم انتخابات تأکید میکند؟ چرا برای استمرار نظام جمهوری اسلامی، یک رفراندوم تحت نظارت نهادهای بی طرف بین المللی برگزار نمیشود؟ اگر خامنه ای معتقد به برگزاری آزاد و سالم انتخابات ریاست جمهوری است چرا تحت نظر نهادهای بین المللی و با حضور آزادانه ی خبرنگاران و رسانه های خارجی برگزار نمیشود؟ چرا حق تعیین سرنوشت را برای ملّیت های کرد، عرب، بلوچ، ترکمن، آذری و لر را نا دیده میگیرد؟ شرکت در انتخابات همانطور که خامنه ای بیان نموده در درجه ی اول به معنای «آری به نظام و اعتماد به جمهوری اسلامی» است. به عبارت دیگر برگزاری و مشارکت مردم در انتخابات به معنای برگزاری رفراندوم برای نظامِ ولی فقیه به رهبری خامنه ای است. عدم مشارکت و هر گونه انتقاد و اعتراض به نحوه ی برگزاری انتخابات و نتایج پس از آن و دعوت نمودن برای تحریم انتخابات یعنی «نه گفتن به نظام ولی فقیه و اعلان جنگ با خدا و نماینده ی پیامبر» و از جمله دشمنان ملّت می باشد.

هیچ کس حق انتقاد و اعتراض از نحوه ی برگزاری انتخابات را ندارد حتی هاشمی رفسنجانی(روحانی شیعی) رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که از آغاز جمهوری اسلامی در سال 1979 چندین بار برگزاری سریال های نمایشی انتخابات را کارگردانی نموده از جمله تعیین خامنه ای به جانشینی خمینی و تصاحب ریاست جهوری برای دو دوره به جانشینی خامنه ای. هاشمی رفسنجانی که برای تصاحب هر نوع کرسی در نظام دیکتاتور و انحصار طلب جمهوری اسلامی تا آخرین لحظه نا امید نمی شود با فرا خواندن فرزندش از لندن به ایران برای کسب محبوبیت بین مردم و اظهارت عوام فریبانه ی «فرزاندانم با فرزندان مردم یکی هستند» در رؤیای دست یابی به مقام ریاست جمهوری برای بار سوم بود، ردّ صلاحیت می شود.

رفع مسئولیت بحران اقتصادی در ایران از رهبری توسط خامنه ای

خامنه ای مسأله اصلی امروز را مسأله ی اقتصاد میداند. خامنه ای برای قانع نمودن افکار عمومی، پیشتر با وحشی گری و غیر منطقی دانستن تحریم های غرب علیه ایران، به دنبال رفع مسئولیت از بی تدبیری و بی کفایتی عملکرد و تصمیم های غیر منطقی خود بوده که تصمیم گیرنده ی نهائی در نظام است، وی تحریم های غرب را جنگ با مردم دانسته و معتقد است که ارتباطی به بحران هسته ای ایران ندارد و اضافه میکند که «افزایش قیمت ها و بیکاری جزو دغدغه های مردم است، اما مشکلی اساسی که مسئولان کشور نتوانند آن را حل کنند وجود ندارد»  و با دعوت نمودن مردم برای حضور گسترده در انتخابات وعده ی نانشدنی حل بحران اقتصادی را به مردم می دهد. راه حل دیگر وی برای حل مشکلات، بر ضرورت افزایش جمعیت کشور تأکید میکند و این در حالی است که با وجود منابع سرشار طبیعی مخصوصا نفت و گاز (در اوج افزایش قیمت جهانی انرژی) که ایران را ازجمله ثروتمندترین کشورهای جهان قرار داده، بسیاری از مردم در زیر خط فقر قرار داشته حتی در برخی از مناطق از داشتن آب بهداشتی  برای آشامیدن محروم و از گرسنگی رنج می برند.

خامنه ای با مقایسه ی دوران حکومت سیاه تر از سیاهی دو ولی فقیه با دوران سیاه دو حکومت پهلوی به دنبال دور کردن افکار عمومی از وضعیت معیشتی فلاکت بار فعلی مردم که نتیجه ی دیکتاتوری خود و خمینی است برای کشاندن مردم به پای گشیه های فروش بلیت (صندوق های رأی انتخابات) برای برگزاری نمایش عروسک های خیمه شب بازی است.

بهمنی رئیس کل بانک مرکزی مورخ 6 خرداد 92 / 26 مه 2013  نرخ تورم در پایان سال 1391 را بیش از 30% اعلام نموده و با اعتراف به ناتوانی در مهار تورم و گرانی تصریح میکند : « تورم ۵/ ۳۰ درصدی بسیار بالاست اما چه کنیم، سعی کردیم آن را کاهش دهیم ولی توانمان در همین حد اجازه داد».

محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی مورخ خرداد 92 اعلام کرد « طبق آمار موجود، ایران در بین كشورهایی كه از سوی بانك جهانی مورد مطالعه قرار می‌گیرند، با صعود یك پله، رتبه سوم در جهان در شدت تورم را به خود اختصاص داده است».

صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی میزان رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی و سال جاری را منفی اعلام کرده‌اند. در تازه‌ترین گزارش بانک جهانی از فضای کسب و کار ۱۸۵ کشور جهان ایران در مکان ۱۴۵ قرار دارد.

مرکز پژوهش‌های مجلس در چهارمین بخش از بررسی "موقعیت شاخص‌های اقتصادی ایران، کشورهای منطقه و جهان" که نتایج آن بهمن ماه سال گذشته انتشار یافت میزان رشد اقتصادی ایران در سال ۹۱ را کمتر از نیم درصد اعلام کرد.

طبق گزارش سایت خبر آنلاین مورخ 13 خرداد 1392 به نقل از مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش منتشر شده در خصوص شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی خانوارهای شهری، براساس سال پایه 1390 ، نرخ تورم را طی دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال جاری را 31 درصد و میانگین تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه را 38.2 درصد اعلام کرد. افزایش ۵۸ درصدی شاخص قیمت خوراکی‌ها، تورم 40 درصدی در بازار مسکن، افت شدید ارزش ریال ایران و ناتوانی در کنترل بازار ارز، افزایش بی سابقه ی بیکاری و فقر، رشد منفی اقتصادی به معنای رکود، تشدید محدودیت‌های بانک مرکزی در دسترسی به بازارهای بین‌المللی مالی، نقل‌ وانتقال درآمدهای ارزی و استفاده از ذخایر خارجی، تحریم های جدید علیه پول ملّی و صنعت خودروسازی ایران و ... نتیجه ی استمرار نظام جمهوری اسلامی به مدیریت و رهبری ولی فقیه است.

 اشتباهات محاسباتی توسط برخی از منتقدین و مخالفین داخلی و خارج نشین

برخی از منتقدین و مخالفین داخلی بارها و بارها با صدور بیانیه نسبت به عدم برگزاری انتخابات آزاد و سالم هشدار دادند.

برخی از فعالان مدنی، سیاسی، نویسندگان، سازمان ها، گروه ها، فعالان مستقل و مخالفین خارج نشین در اروپا و کشورهای غربی با برگزاری کنفرانس ها، گرد همائی ها، مصاحبه ها و نشر مقالات  به جای «تمرکز بر عدم مشارکت و تحریم انتخابات» بر روی هشدار دادن به حکومت به عدم برگزاری انتخابات آزاد و سالم تمرکز نموده و از مردم برای مشارکت در انتخابات برای انتخاب «گزینه ی بد» از میان سه گزینه ی «بد، بدتر و بدترین» و امید به اصلاحِ گام به گام نظام داشته و یا حداقل مانع از بدتر شدن اوضاع مملکت شوند.

ای کاش آن ها اظهارت اخیر نمایندگان خامنه ای که داری سمت های مهم حکومتی هستند در رابطه با تفسیر و تبیین سخنان رهبری در نحوه ی برگزاری انتخابات و چگونگی تعیین ریاست جمهوری را با دقّت بیشتری دنبال میکردند. البتّه برخی از فعالان مدنی – سیاسی پس از ردّ صلاحیت های گسترده کاندیدهای ریاست جمهوری، نسبت به مواضع پیشین خود چرخشی 180 درجه ای داشته و با شجاعت نسبت به اشتباهات محاسباتی خود اعتراف نمودند. امّا برخی دیگر همچنان بر مواضع خود پافشاری میکنند.

دعوت نمودن از مردم به تحریم انتخابات و برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در اعتراض به نظام جمهوری اسلامی

رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی هرگز اصلاح نمی شود. اولین گام برای دست یابی به حقوق بشر، حق تعیین سرنوشت، عدالت، آزادی، برابری برای همه ی انسان هایی که تحت ستمِ حکومت ولی فقیه هستند، برای استقرار حکومت مبتنی بر اصول و ارزش های مردم سالاری و شایسته سالاری، اولین قدم متحد شدن برای اقدامات عملی برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی است.

عدم مشارکت در انتخابات به معنای : ضربه زدن جبران ناپذیر به جمهوری اسلامی، « نه » گفتن از راه مسالمت آمیز به حکومت ضد بشریت ولی فقیه، زیر سؤال بردن وجه ی بین المللی مخصوصا در کشورهای منطقه و مسلمان نشین است، به معنای عدم کوچکترین تمایل و رغبت به مشاهده ی سریال های نمایشی عروسک های خیمه شب بازی به کارگردانی خامنه ای و دستیاران وی در شورای نگهبان و نقش آفرینی کاندیدها میباشد که فقط خود باید به تماشای آن بنشینند .

مشارکت در انتخابات به معنای آری گفتن به نظام و تأیید تمام ظلم ها و جنایت های دیروز، امروز و فردا میباشد، به معنای تأیید جنایت های تکان دهنده رژیم جمهوری اسلامی در کشتار مردم بیگناه، زنان و کودکان بی دفاع در سوریه میباشد.

بایستی با دعوت نمودن از همه ی مردم برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز بطور پیوسته، گسترده و همزمان در سراسر ایران تا سرنگونی رژیم دیکتاتور و جنایت کار نظام جمهوری اسلامی اقدامات عملی نموده، نه اینکه برخی منتظر تشییع جنازه ی یکی از روحانیون شیعی منتقد نظام بوده تا در تشییع جنازه شعارهای اعتراض آمیز بدهند. 

  

خرداد 1392 ، ژوئن 2013

 محمد جلالی، مدافع حقوق بشر

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.