رفتن به محتوای اصلی

بی مهری به سپاه در توان ‏مریدان خمینی نیست!
09.06.2013 - 22:13

یکی از ترفند های انتخاباتی جریانات موسوم به اصلاح طلبان در حوزه محدود کردن اختیارات سپاه پاسداران تبلور یافته است تا آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری کسب نمایند! اما این وعده به هیچ وجه از جانب آنها عملی نخواهد شد ،چرا که کشور ایران پس از انقلاب اسلامی از جانب خمینی به سپاه سپرده شده است و آنها حقوق کافی برای دخالت درهمه امور را از خمینی تا ظهور امام زمان عج در دست دارند!

اصلاح طلبان اگر پیرو خمینی هستند باید به همه وصیت  های او اقتدا نمایند وگرنه مرتد شناخنه خواهند شد.

براستی وارثان واقعی خمینی کیستند ؟ این پرسشی  از همه جناح های حکومت اسلامی است که از اصلاح طلب تا اصول گرا همگی باید بدان پاسخ بگویند.خمینی در واقع رژیم خود ساخته خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپرد و با این دنیا وداع کرد!این سپاه پاسداران بودند که از آغاز با فرامین کتبی شخص خمینی هر جنبش آزادی خواهی و انتقاددگر اندیشان را با سرکوب های مستمر ادامه دادند تا حکومت اسلامی در ایران مستقر گردد!

بنابراین انتقاد از سپاه پاسداران به هیچ وجه جایز نیست ،چون آنها از خمینی وکالت نامحدود دارند تا از کیان اسلام در همه عرصه ها دفاع نظری وعملی کنند.  بدین خاطر آنها حق مادام العمر دارند که در همه امور کشور چه در عرصه نظامی ، اقتصادی ، فرهنگی دخالت مستقیم داشته باشند.

 

روزگاری خمینی در ثنای وارثان کنونی خود یعنی سپاه پاسداران چنین گفته بود: اگر سپاه نبود، كشور هم نبود. کاش من هم یک پاسدار بودم . 

خمینی در بخشی از سخنان خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمود: من از سپاه راضی هستم و به هیچ ‏وجه نظرم از شما برنمی‏گردد. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‏دارم. چشم من به شماست

سپاه پاسداران در ابتدای روی کار آمدن حکومت اسلامی هیچ سابقه‏ای جز سابقه اسلامی وسرکوب آزادی خواهان که تحت فرمان خمینی صادر می شد نداشتند اما این روزها برای همه شالوده های اساسی چنگ انداخته اند و نفت بعنوان مهمترین در آمد کشور در اختیار آنهاست. اما اینک سالهاست که بر مردم ایران ثابت شده است که دیگر سپاه پاک و منزه وجود ندارد بلکه سپاه ضد دشمن به خصم مردم ایران تبدیل گشته است.بدنه مزد بگیر سپاه که هنوز مورد بخشی از نیروهای سیاسی قرار دارد دیگر هیچ تاثیر بسزائی نمی تواند در سرنوشت سپاه داشته باشد مگر اینکه مانند همافران دوره شاه ـ آنها نیز به مخالفت جدی با نظام برخاسته و با مردم به همبستگی بپردازند واز سرکوب و نیر اندازی بسوی مردم پرهیز نمایند! 

البته بعد از حمایت های جدی خمینی از سپاه پاسداران در آن دوره احساسی و بهره جوئی های میهن پرستی مردم ایران ، بعد ها سازمان فدائیان خلق (اکثریت) نیز برای نشان دادن صداقت خود خط ضد امپریالیستی خمینی ودر اندیشه  نفوذ در دستگاه دولت سپاهی مهندس موسوی شعار استراژیک زیردر تحت عنوان ( سپاه را به سلاح سنگین مجهز کنید) را درضدیت با ارتش وامریکا و لیبرالها و ملیون وآزادی خواهان و نیروهای دمکرات مخالف حکومت اسلامی در دستور تبلیغات اساسی خود قرار دادند و بعد از آن  ، آنها آن شعار را بر روی دیوار های همه شهرهای ایران در تحت نظارت سپاه پاسداران به نمایش در آوردند !سازمان اکثریت با چنین شعاری دست به بهینه سازی فرهنگ نوینی وامنیتی در راه حمایت از سپاه دست زد تا به سیاق دولت های سوسیالیستی سابق همه ارگانها وامور در اختیار سپاه قرار گیرد.

مصیبتی اینک مردم ایران با آن در کشمکش هستند ،بخشی وسیعی آنرا حزب توده ، و سازمان اکثریت پی ریزی و بوجود آورده است!دبیراول پیشین سازمان اکثریت یعنی آقای فرخ نگهدار ،بارها بطور رسمی اعلام نموده است که هدف جنبش سبز نباید سرنگونی نظام باشد و فقط باید تلاش نماید تا خامنه ائی را متقاعد نماید که از پشتیبانی احمدی نژاد دست برداشته و ازاصلاح طلبان حمایت نماید!اینک همگان بدین واقعیت پی برده اند که چرا و چگونه جنبش واقعی سبز مردمی به بن بست رسیده است؟

چراکه اهداف عالی مردم در راه سرنگونی نظام به بازی گرفته شد.اینک دیگر برای مردم ایران مسلم شده است که اگر ریاست جمهوری مهندس موسوی تحت رهبری خامنه ائی ،عمر جمهوری اسلامی را طولانی تر ودوام رژیم را بیمه می نماید ،پس بهتر است که مردم از حمایت های سابق خود از موسوی پرهیزنمایند .

مردم به کمتر از سرنگونی رژیم ویرانگر اسلامی رضایت نمی دهند و مدتهاست که از ابزار های گوناگون مختلف برای رهائی خود بهره گرفته اند!
یکم اینکه ،دیگربرهمگان آشکار شده است که اگر سپاه همچنان در مرکز قدرت وسیاست واقتصاد ایران بماند از کشور چیزی باقی نخواهد ماند! دوم اینکه همان بسیجی ها و سپاهیان تهیدست آنقدر به دزدی ،ارتشاء ،رشوه خواری،رانت خواری ،جنایت ، کودتاهای بیشمار ،ثروت اندوزی و تجمل پرستی روی آورده است که اگر خمینی زنده بود ،شرمش می آمد که یک پاسدار باشد.

محسن رفیق عضو هیئت موتلفه از بازار میوه برخاسته است اما امروز به یکی از تراست های مالی بزرگ  تبدیل شده است که تنها در شهر تبریز به کلاهبرداری پانصد میلیارد تومانی دست زده است که حکم جلب دادستان تبریز به اندازه یک دستمال کاغذی در اجرای پیگیری آن اختلاس بزرگ از خود اعتباری نشان ندادو بسرعت به فراموشی سپرده شد. فراموش نگردد که محسن رفقیق دوست سالها در دولت مهندس موسوی شرکت فعالی داشت!مشکل واقعی مردم ایران اینک در این موضوع بسیارحساس گره خورده است که هم مهندس موسوی و احمدی نژاد ـ هر دوی آنها خود را مرید واقعی و پیرو واقعی خط خمینی می دانند. تکلیف مردم در ایران دعوا ها چیست؟آیا مردم باید تماشاگر دعوا های آنها باشند و جانب یکی ازآنها را بگیرند؟آیا دعوای آنها دعوای مردم ایران هست؟

آیا مشکلات کنونی مردم ایران با ادامه خط خمینی که خود بنیان گذار همه بدبختی ها مردم هست می تواند گشوده شود؟آیا مردم ایران باید به آینده روشن بنگرند یا به برگشت گذشته پرخطای پیشین باید همچنان امیدوار بمانند؟براستی راه علاج دشواری های انبوه مردم ایران در کجاست و چگونه می توانند برهمه آنها پیروز گردند؟ زمانی که از دولت در ایران حرف زده می شود باید در مرحله نخست از سپاه پاسدارانی سخن گفت که همین محمود احمدی نژاد از همان سپاه پاسداران بیرون آمده است.

از حدود 21 نفر اعضای کابینه وی17 نفراز فرماندهان ارشد پاسداران بوده اند. آنها همه رابطه تنگاتنگ با دارو دسته محا فظه کاران ایران و بالاترین رهبر این کشور یعنی علی خامنه ای دارا می باشند. این در حالیست که بخش وسیعی از نیروهای موسوم به اصلاح طلبان هم زمانی در درون این سازمان نظامی عضو و بنیانگذار آن ارگان بوده اند که یا خود ازآن تشکیلات نظامی خارج شده اند یا از جانب جناح غالب تصفیه گردیده اند .برای مثال محسن سازگارا که اینک در امریکا اقامت گزیده است ، پیش نویس اساسنامه این سازمان را نوشته است.

پاسداران در حالت کنونی از قدرت مهمی در ایران برخودار می باشند و اعتماد بخودشان را در رابطه با سیاست خارجی وداخلی هیچ زمان تا این اندازه بالا نبرده بودند. سپاه پاسداران اصولا بر پا گردید تا توسط آن از انقلاب ارتجاعی اسلامی و رهبرانقلاب خمینی پاسداری بنمایند. جنگ ایران و عراق در سال های 1980 تا 1988 باعث گردید تا سپاه پاسداران بعنوان دومین ارتش قانونی ایران رشد نماید. 

در سال 1980 در حدود 10000 نفر مرد مسلح را زیر پوشش داشت که سال بعد به 50000 نفر رسید و تقریبا پایان جنگ ایران وعراق در حدود 450000 در سپاه مسلح بودند. سپاه پاسداران از سال 1985 به بعد به عنوان ارتشی قوی به سه قوای دریائی زمینی و هوائی تقسیم کردید. سپاه پاسداران دارای وزارت خانه و بودجه اختصاصی است. این دستگاه چنان عریض و طویل است که حتی مجلس هم به چند و چون آنها واقف نیست. سپاه مستقلا دارای اسکله هائی در خلیج فارس و دریای عمان می باشد.سپاه دارای فرودگاه های بزرگ در ایران است و به هیچ کس حساب پس نمی دهد. اینرا برای اولین محمد باقر قالیباف در تبلیغات انتخاباتی خویش عنوان نمود. در جریان افتتاح فرودگاه جدید تهران پاسدران عملا موانعی ایجاد نمود ند تا آن فرودگاه افتتاح نگردد.

سپاه در جنگ ایران وعراق به تجربیات فراوانی در عرصه مهندسی راه سازی وپل سازی احداث تونل دست یافت .بعد از پایان جنگ فرسایشی هشت ساله ایرا ن وعراق که برابر دکترین هنری کیسنجر هیچ برنده ائی نمی بایست داشته باشد ؛ سپاه همچنان در عرصه های یاد شده فعال و حتی حوزه های ذینفوذ خود را گسترش داد. در ایران مرزهائی وجود دارد که تنها از سوی سپاه پاسداران کنترل می گردد. سپاه در رابطه تنگاتنگ با بنیاد های مالی مذهبی است. بدین ترتیب آنها دسترسی مستقیم به منابع مالی ایران دارند. برای مثال تجارت با نفت که در حال حاضر به بشکه ای 67 دلار رسیده است.

از وظایف مهم پاسداران انقلاب ارتجاعی اسلامی بعد از سال 1979 صدور این انقلاب به خارج از مرزهای ایران بود. رهبر انقلاب اسلامی آیت الله خمینی قصد داشت تا دولت های کشور های همسایه وامریکا وغرب را بدلیل کافر بودن سرنگون کند اما خط محمد تقی مصباح یزدی به نمایندگی محمد احمدی نژاد می خواهد با همه آن دولت ها برای حفظ نظام اسلامی در ایران کنار بیاید تنها بدین شرط که قدرت جمهوری اسلامی در منطقه تثبیت و به رسمیت شناخته شود!زمانی غرب و امریکا بخاطر تضاد با صدام حسین با سپاه به معامله های بزرگ می پرداختند اما این روزها کمتر شده است. سپاه با مانورهای پی در پی خود در خلیج فارس اینک به باج خواهی می پردازد.

قدرت امریکا به شدت کاهش یا فته است ،همان امریکائی که هواپیمای مسافری ایران رابا 250 نفرسرنشین در فراز خلیج فارس به بهانه پرواز هواپیمای جنگی جمهوری اسلامی در نزدیکی ناوگان امریکا سرنگون نمود اما این روزها از شلیک بسوی هواپیمای واقعا جنگی سپاه پاسداران بر فراز ناوگان امریکا در خلیج فارس و دریای عمان خود داری می کند!آیا همه اینها افول امریکا را نشان می دهد یا ازفرصت جوئی امریکا برای یک حمله بزرگ حکایت می کند؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.