رفتن به محتوای اصلی

تنور داغ سنگک یا شرکت در انتخابات با استخاره !
12.06.2013 - 16:15

 آن دسته از روشن فکران و تحصیل کرده های غرب که به دنبال هاشمی و روحانی هستند ،اینک می بایستی به دوران عصر حجر و استخاره نیز برگردند ، چرا که هاشمی رفسنجانی با بکارگیری استخاره به میدان مبارزاتی انتخابات ریاست جمهوری آمده بود که عاقبت بی سرانجام ماند!

روشنفکرانی که همواره ادعای سکولار بودن را مبنای مبارزاتی خویش قرار داده اما همه انتخاباتی که حکومت دینی در ایران برگزار کرده است ، صمیمانه شرکت نموده اند ـ در واقع به مراامنامه خود وفادار نبوده اند!

همه تلاش های بیهوده اصلاح طلبان مبنی بر آزادی کروبی و موسوی هیچ نتیجه ای نداد و همه احکام خامنه ای عملا به پیروزی رسیدند.

به زندانی ها و کشته شدگان کودتای خونین خامنه ای و احمدی نژاد در سال 88 هیچ رسیدگی نشد واز جانب اصلاح طلبان شرکت در انتخابات به یک وظیفه ملی تبدیل گردید!

درزیر قضیه ثبت نام هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری به زبان خودش در میان طرفدارانش بازگو می شود که بسیار حائز اهمیت است. شخصی که می خواست ایران اسلامی را نجات دهد ، همه امور را به استخاره می سپارد!

«هاشمی‌رفسنجانی در ادامه افزود من بسیار کم و در حالت تحیر کامل استخاره می کنم اما آن روز تصمیم گرفتم استخاره کنم و در کمال ناباوری برای خودم استخاره خوب آمد. البته استخاره جوری بود که معلوم بود کاری که می خواهم بکنم خوب است اما به نتیجه نمی رسد”. http://iranglobal.info/node/20195

 

بیچاره آن ملتی که در عصر کنونی که جهان در حال پیشرفت و ترقی است ـ سکان اداره کشورش را به عهده اشخاصی می سپارد که هنوز همچون 1400 سال پیش به استخاره اعتقاد دارند!

 

در واقعه تلخ شکست  تاریخی کشور ایران در برابر فتنه افغان ها ، تنها ضعف و سستی شاه سلطان حسین عامل تباهی نبود ، بلکه فرمانبری مردم تا آخرین روز از حاکمان بی کفایت نیز از سهم بسزائی برخوردار است. تاریخ دیروز وامروز مردم هر کشوری در ساختار سرنوشت سیاسی هر کشور نقش مهمی دارد که نمی توان آنرا نادیده گرفت.

طبق اسناد تاریخی که  بدست کشیش های اروپائی ساکن ایران درآن دوره ـ در جریان سقوط شهر اصفهان بعنوان پایتخت امپراتوری صفویه نوشته شده است که مردم در جریان محاصره شهر اصفهان بدست فتنه گران افغان به هر کاری دست زدن جزء قیام علیه پادشاه بی کفایت تا جائی که ساکنین اصفهان  به خوردن گوشت سگ و گربه وبچه های خیابانی  روی آوردند اما همچنان مطیع پادشاه باقی ماندند!

در جریان تباهی 35 ساله کشور ایران تاکنون ، فقط حاکمان مقصرنبوده اند، بلکه مردم ونیروهای سیاسی که همواره در نمایشات انتخاباتی  شرکت کرده و خون تازه به رگهای پوسیده نظام وارد کردند نیز سهیم هستند.

خامنه ای این جمله را بدرستی گفته است :  که هر رای به هرکدام از کاندیداها ـ ابتدا یک رای در تائید نظام است!

شاه سلطان حسین صفوی  در اداره کشور جز با مشورت پیشگویان ، اندرزهای خرافی واستخاره کاری نمی کرد.

هنوز تنور انتخابات به اندازه کافی داغ نشده بود که حکومت اسلامی از یک ترفند شناخته نشده یاری گرفت تا فضاو حرارات انتخابات را به درجه حداکثری بالا ببرد.

بدین خاطرمتوصل به اعلام شایعه رد صلاحیت وسپس تائید روحانی شد تا محیط انتخابات بیشتر هیجان انگیز شود.

قضیه رد صلاحیت شیخ حسن روحانی که بطور برق آسا منتشر شد برای آن دسته از جریانات روشنفکری مستاصل چه در خارج و داخل کشور به عاملی برای تائید ودرستی سیاست در حمایت  از شیخ حسن روحانی شد.

استراتژی جنگی شاه سلطان حسین صفوی و دربارش که تجربه ی حدود ۲۰۰ سال حکومت بر ایران را یدک می کشیدند ” پختن آش نذری و حلوای سحر آمیز”  

از آنجایی که طبق مشاوره ی علامه محمد باقر مجلسی ـ شاه سلطان حسین مطمئن شده بود که پایان حکومتش به ظهور امام زمان منتهی خواهد شد نگرانی خاصی بابت برخورد با دشمنانش نداشت لذا شاه سطان حسین خود تاج پادشاهی ایران را برسرسرکرده فتنه گران افغان نهاد و آنرا مشیعت الهی نامید .

چرا این مردم  هنوز از فاجعه انقلاب ارتجاعی و اسلامی سال 57 درس نمی گیرند و همچنان به عاملان و عامران آن فاجعه دل بسته اند.

شوربختانه همان نسل جوانی که  شرکت کنندگان در انقلاب اسلامی را به سهل انکاری متهم می سازند اما خود تصاویر خاتمی ، هاشمی و روحانی را دست گرفته و برای آنها تبلیغات می کنند!

رای دادن به مقلدان خمینی که مردم و کشور رابه روزسیاه نشاندند مایه تاسف است! آیا براستی کاندیدای واقعی مردم در میان گماشتگان شورای نگهبان وجود دارد؟ قبل ازآنکه مردم سهمی در سرنوشت سیاسی کشور داشته باشند ، شورای نگهبان رژیم ولایت فقیه ـ رئیس جمهور آتی را انتخاب ودست چین کرده است و رای مردم هیچ تاثیری ندارد.برای مثال خاتمی چه گلی به سر ملت ایران زد که روحانی بتواند بزند!!!!

این نوشته کوتاه رابا جمله ای تاریخی  از دکتر محمد امینی به پایان می برم که گفته است:  بزرگترین دشمن هر کشوری، مردم همان سرزمین هستند! دکتر محمد امینی در سخنرانی برلین در ماه دسامبر 2012

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.