رفتن به محتوای اصلی

تجّلی جنبش ملی ایرانیان در جشن پیروزی تیم ملی فوتبال
19.06.2013 - 23:59

اگر بگوئیم  راز بقای ایرانیان در طول تاریخ ُپردرد و ُپرشکست ، غرور وهمبستگی ملی آنان بوده است که پس از هر شکست ، ققنوس وار از خاکستر خویش سربلند کرده اند ، سخنی گزافه نگفته ایم .  دیروز که بانگ خوش آهنگ ایران ایران ، در سرتاسرایران پیچیده بود دلم میخواست بنیان گذار جمهوری اسلامی "امام راحل" ، همان کسیکه ملی گرائی را مترادف با کفر و ارتداد و مستحق مرگ دانست ، هنوز زنده بود و با چشمان خود میدید که نسل سوم "انقلاب اسلامی" ، نسلی که از سه چهار سالگی در مهد کودک های "اسلامی" ، مغز و هویت آنان را با اسلام حکومتی و بی زاری و تنفر از فرهنگ و مفاخر ملی ایران زمین ، شتشو داده شده ، چگونه در سرتاسر ایران ، به شادی و رقص و پایکوبی مشغول اند و با شعارهائی از قبیل "نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ایران" از یکسو مخالفت خود را  با سیاست های ضدملی و تبهکارانه جمهوری اسلامی اعلام میدارند و ازسوی دیگر هویت و فرهنگ و تمدن ایرانی خود را به رُخ حاکمان فاسد و ضد ایرانی جمهوری اسلامی میکشند .

 پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در آسیا که راه را برای اعزام این تیم به مسابقات جهانی برزیل هموار ساخت ،  فرصت مناسبی را برای تجّلی جنبش ملی و سرتاسری ایرانیان فراهم ساخت ، ایران یکپارچه در شادی و سرور و غرور ملی غرق شد و شهر و روستا به صحنه های رقص و پایکوبی جوانان آگاه و برومند ایران زمین تبدیل گردید .

 ابراز شادی و رقص و پایکوبی در انظار عمومی ! آنهم دو بار در طول یک هفته ! و در مقیاس سرتاسر کشور ! اولی برای شکست سعید جلیلی کاندیدای اصلح رهبر و دومی برای پیروزی تیم ملی فوتبال ایران ! مسئله ای است که پاسخ این مسئله را از مسئله دانهای بزرگ عالم اسلام ! از قبیل آیت الله مصباح یزدی وعلم الهدا و مکارم شیرازی و ازاین قماش که بیشتر به آیت شیطان  شباهت دارند تا آیت الله  و از سالها قبل "خطرفوتبال" را در به انحراف کشیده شدن جوانان مسلمان ! به مسئولان جمهوری اسلامی هشدار داده بوده اند پرسیده شود تا شاید برای مجازات شادی کنندگان مسابقه فوتبال نیز روایت و حدیثی پیدا کنند و بعد هم بموجب آن روایت ، فتوائی نیز برای مجازات این "فعل حرام" صادر نمایند!

و اما جشن و سرور سرتاسری و خود جوش جوانان ایرانی در پیروزی تیم ملی فوتبال ایران ، می تواند برای آقای روحانی که یک هفته پیش مردم ایران از ترس جلیلی و قالیباف به او رأی دادند تا رئیس جمهور شود ، می تواند حاوی درسی بزرگ باشد و آن اینکه در مقابل هویت ایرانی مردم این سرزمین سر تعظیم فرود آورد و تلاش ننماید که اسلام و مذهب تشیع که باور دینی بسیاری از ایرانیان و نه همه ایرانیان میباشد را با واژه های من در آوردی ازقبیل "هویت ایرانی اسلامی" جعل نماید که تلاش در این راه بیهوده است و مانند خمینی و خامنه ای جز بدنامی چیزی عایدش نخواهد گردید . امیدواریم آقای روحانی که قرار است بجای احمدی نژاد خیالباف و روان پریش  بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زند ،  پیام نسل جوان ایران که بدنبال بازسازی هویت تخریب  شده ایرانی خویش است را شنیده باشد و مانند سایر مسئولان ابله و جاهل جمهوری اسلامی ، در مقام ریاست جمهوری کشور ،  غرور ملی ایرانیان را بازیچه ایدئولوژی و باورهای دینی خود ننماید و همانگونه که قول داده است رئیس جمهور همه ایرانیان باشد ، و ایشان بی تردید میداند که همه ایرانیان مسلمان نیستند و تازه اگر تمام مردم ایران نیز مسلمان و شیعه دوازده امامی می بودند باز  دین ، ایدئولوژی و اعتقادات مذهبی افراد نمیتواند شاخص تعیین هویت ملی شهروندان این کشور قرار گیرد .

تهی مغزان عوامفریبی که 34 سال از تمام امکانات دولتی و منابر و مساجد و سیستم آموزش و پرورش کشور استفاده کردند تا در ذهن پاک بچه ها و نوجوانان ایران فرو کنند که گویا "ما اول مسلمانیم بعد ایرانی" ، اینک نتیجه آنهمه تبلیغات "اسلامی" و به هدر دادن ملیاردها تومان از ثروت مردم ایران را در بیراهه ی هویت سازی جعلی مشاهده میکنند ، رقص و پایکوبی و بانگ بلند ایران ایران که اززبان نسل جوان این سرزمین بگوش میرسد ، شاید این یاران اصحاب کهف را از خواب چند هزار ساله بیدار کند و آنان را با ضربه ای  نیرومند به قرن 21 پرتاب نماید.

 جنبش سبز جوان که این روزها ققنوس وار از خاکستر زنان و مردان آزاده این سرزمین فقیه زده دوباره  دارد جان میگیرد و خود را در کف خیابان ظاهر میسازد ، ازآنجائی که ریشه در جنبش ملی ایران دارد مانند ققنوس مرگ ندارد و در جاودانگی به حیات خود ادامه میدهد  ، خامنه ای و دستگاه عریض و طویل تبلیغاتی اش ، پس از کشتارها و زندان ها و اعدام ها ، تلاش فراوان نمودند چنین وانمود سازند که گویا این جنبش از میان رفته است و جز یک خاطره و تعدادی زندانی و سه تن در حصر خانگی  چیزی از آن باقی نمانده است !  قاتلان  فرزندان مردم  با ایجاد فضای  ترور و خفقان ، تا توانستند روحیه شکست و یأس و نامیدی در میان مردم پراکنده ساختند ، غافل از اینکه آتش جنبش ملی سبز که ریشه در خواسته های به تعلیق در آمده از انقلاب مشروطیت تا به امروز دارد ، در زیر لایه ای ازخاکستر ، خود را پنهان کرده است و منتظر روزنه ای است که  خود را دوباره نشان دهد و لرزه بر اندام دیکتاتورهای غارتگر بیفکند .

حضور جنبش ملی سبز در مراسم بخاکسپاری آیت الله طاهری در اصفهان ، حضور بخش عظیمی از این جنبش در انتخابات اخیر ، و اینک حضور فعال این جنبش در جشن پیروزی تیم ملی فوتبال ، همه اینها روزنه هائی بوده اند که این جنبش از خلال آن روزنه ها، حیات و موجودیت خود را به  خامنه ای خودکامه و گماشته هایش اعلام داشته و مهمتر اینکه در دلهای افسرده  و مأیوس هموطنان جان برلب رسیده ، بذر امید و شادی و نشاط میپاشد که نوزاد آزادی و دمکراسی و عدالت اجتماعی با امید و شادی و مبارزه مردم این سرزمین بدنیا خواهد آمد نه از چهره عبوس و زشت حاکمان فاسد و ضد ایرانی و مشاطه گرانی که سعی در آرایش  و اصلاح این هیولای بد صورت و بد سیرت دارند .

29 خرداد1392

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.