رفتن به محتوای اصلی

وخیم شدن وضعیت جسمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان ارومیه
25.06.2013 - 20:21
تفسیر از:
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، علی افشاری زندانی سیاسی محکوم به اعدام که در زندان مرکزی ارومیه بسر می برد ماه ها است که از تشدید عفونت در بدنش رنج می برد اما به دستور ماموران اطلاعات و قاضی پرونده که از درمان وی ممانعت به عمل می آورند ، وضعیت جسمی این زندانی سیاسی هر روز به وخامت می گراید.
خواهر این زندانی سیاسی محکوم به اعدام که چند روز پیش با وی ملاقات کرده بود٬ گفت علی در وضیعت بد جسمی قرار دارد و هر روز که می‌گذرد عفونت بدن وی بیشتر می‌شود٬ هنوز زخمهای بدن او که در اثر اصابت گلوله بوجود آمده خوب نشده است و روز به روز بد‌تر می‌شود٬ او همواره از درد بخود می‌پیچید. و مسئولان زندان و نهادهای امنیتی از انتقال وی به بیمارستان خوداری می کنند.
هم اکنون وضعیت جسمانی علی افشاری، زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام به علت خونریزی داخلی و عفونت بیش از حد که بر اثر اصابت گلوله و شکنجه‌ در زندان مرکزی ارومیه بوجود آمده وخیم است. بنا به اطلاع اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی افشاری در هنگام بازداشت از ناحیه کتف و پای چپ مورد اصابت یک گلوله و از ناحیه دست چپ مورد اصابت دو گلوله که موجب شکستگی دست چپش شده و همچنین غضروف گردن نیز به دلیل اصابت گلوله شدیدا آسیب دیده و همین امر موجب تنگی نفس وی شده است. وی هم کنون به دلیل عفونت و آسیب دیدگی زیاد برخی از اعضای بدنش دچار آسیب دیدگی جدی شده است و حتی قادر به نظافت شخصی خویش نمی‌باشد.
علی افشاری متولد ۱٣۵۹ شمسی به همراه برادرش حبیب الله افشاری متولد ۱٣۶۷ شمسی اهل روستایی گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد که از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام به اعدام محکوم شده‌اند.
حکم صادره در دی ماه سال گذشته به وی در زندان ارومیه ابلاغ شد و لازم به ذکر است که چندی پیش دیوان عالی کشور حکم اعدام این دو برادر که خواستار تجدید نظر شده بودند را تایید کرد. 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.