رفتن به محتوای اصلی

درگیری در روزنامه ارگان رسمی دولت
26.06.2013 - 22:52
تفسیر از:
اقبال اقبالی

از قول وی می‌نویسد: «مدیریت ایران خط خود را نه از مشایی، که از جای دیگری می‌گیرد و برای همین هم بارها مورد تذکر قرار گرفته.» همین منبع آگاه در پایان حنیف ستاریان را به افشاگری تهدید می‌کند و می‌گوید که «با توجه به اسناد صوتی و مکتوب به زودی هویت این افراد نزد همگان روشن تر خواهد شد.»
اما همانطور که بیان شد اصل ماجرا برسر این است که عده‌ای قصد دارند تا با رفتن دولت نیز صندلی‌های خود را ترک نکنند.

*******

درگیری در روزنامه ارگان رسمی دولت

الف، 5 تیر 92
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۴

روزنامه ایران ارگان دولت که پس از دستگیری و زندانی شدن جوانفکر، مدیریتش به محمد حنیف ستاریان رسید دچار اختلاف داخلی شدیدی بر سرموضوع رسمی کردن تعداد زیادی از اعضای این روزنامه شده است تا آنجا که حتی حاضر نیستند در این مدت کوتاه باقی مانده از عمر دولت آن مدیرمنصوب خود را نیز تحمل کنند. 
سایت نکات پرس امروز در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه که می‌توان حدس زد بسیار هم در این زمینه آگاه است، خبر از برکناری مدیرعامل روزنامه ایران داد. این سایت که دو روز پیش و در همایش سوم تیر توسط الهام و با حضور مشایی و احمدی‌نژاد رونمایی شد درگزارشش آورده: انتخاب مدیریت ارشد این روزنامه از ابتدا اشتباه بود اما کسانی که به انتخاب این مدیریت اصرار داشتند، خود با مشاهده آثار سوء مدیریتی این رسانه، نظر اولیه خود را تغییر داده و اصراری بر ادامه همکاری با این مدیریت حتی در یک ماه پایانی دولت ندارند.» اما براساس اخبار الف موضوع نارضایتی از عملکرد مدیرعامل در بین نیست و اختلاف نظر برسر رسمی کردن تعدادی از کارکنان این موسسه درگرفته است. 
اطرافیان مدیرعامل ایران معتقدند که او با مشایی هماهنگی کامل دارد و خطش را از او می‌گیرد اما منبع آگاه پایگاه جدیدالتاسیس نزدیک به دولت این موضوع را رد می‌کند. سایت جدید دولتی ها که تاکید دارد این منبع آگاه از نزدیکان مشایی به حساب می‌آید از قول وی می‌نویسد: «مدیریت ایران خط خود را نه از مشایی، که از جای دیگری می‌گیرد و برای همین هم بارها مورد تذکر قرار گرفته.» 
همین منبع آگاه در پایان حنیف ستاریان را به افشاگری تهدید می‌کند و می‌گوید که «با توجه به اسناد صوتی و مکتوب به زودی هویت این افراد نزد همگان روشن تر خواهد شد.» 
اما همانطور که بیان شد اصل ماجرا برسر این است که عده‌ای قصد دارند تا با رفتن دولت نیز صندلی‌های خود را ترک نکنند. این افراد که به یقین دریافتند پس از ۱۲ مرداد جایی در روزنامه ارگان دولت نخواهند داشت از ماه‌ها قبل تلاش می‌کنند تا خود را از حالت قراردادی خارج و جزو کارمندان رسمی دولت کنند. در صورت رسمی شدن این افراد دولت آینده نمی‌تواند به راحتی روزنامه خودش را از وجود اطرافیان مشایی خالی کند و مجبور است آنها را تحمل کند. 
گفته می‌شود دستور رسمی شدن این افراد را احمدی‌نژاد در آخرین بازدیدش از ایران روزنامه در یک سال پیش صادر شده است اما ستاریان در مقابل این دستور مقاومت کرده. حالا اطرافیان مشایی قصد دارند تا به این بهانه در مدت باقی مانده با جابه‌جایی مدیرعامل به خواسته‌ها خود برسند. همچنین گفته می‌شود که در جریان جلسه امروز هیات مدیریه روزنامه ایران بر سر این موضوع، بین مدیرعامل و دو تن از اعضای هیات مدیره و تعدادی از کارکنان روزنامه دولت مشاجره پیش آمده است. 
براساس اخبار به دست آمده دو تن از اعضای هیات مدیریه به دنبال آن هستند که تا پایان وقت اداره امروز حکم عزل مدیرعامل را دریافت کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.