رفتن به محتوای اصلی

انتقال محمد امین عبدالهی به سلول انفرادی و ادامه اعتصاب غذای وی
28.06.2013 - 13:18
تفسیر از:
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، محمد امین عبدالهی زندانی سیاسی کرد که از روز یکشنبه در اعتراض به عدم توجه مسئولین به خواسته هایش که شامل رفتن به مرخصی و اجرای کامل حکم ام مبنی بر گذراندن مدت زندان در شهرستان طبس می باشد، دست به اعتصاب غذای خشک زده بود دیروز در پی ادامه اعتصابش به دستور مسئولان زندان مرکزی ارومیه به سلول انفرادی منتقل شد.
محمدامین عبداللهی همراه قادر محمدزاده در سال ۱۳۸۴ بازداشت شد. وی پس از بازداشت به مهاباد منتقل و توسط دادگاه مهاباد به ۲۰ سال زندان محکوم شد. در دادگاه تجدیدنظر حکم او به اعدام افزایش پیدا کرد. وی هم اکنون به زندان مرکزی ارومیه تبعید شده است که در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ حکم محمدامین عبداللهی در دادگاه تجدید نظر تائید شد. که سال گذشته حکم اعدام این دو زندانی سیاسی لغو و به زندان تبدیل شد.
محمد امین عبدالهی و قادر محمد زاده اهل میرواباد شهر بوکان در دادگاه تجدید نظر شهر ارومیه به اعدام محکوم شده اند. این دو زندانی در میراباد شهر بوکان به اتهام همکاری با احزاب کردی مخالف رژیم دستگیر و به اطلاعات شهر بوکان منتقل شدند و بعد از مدتی به زندان مرکزی ارومیه انتقال داده شدند. محمد امین عبدالهی 25 سال سن دارد که در اولین دادگاهی خود به 20 سال زندان محکوم شد که بعدا از طرف شعبه 2 دادگاه تجدید نظر شهر ارومیه در تاریخ 26/10/1388 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا به اعدام محکوم شد. از طرف دیگر قادر محمد زاده 32 ساله در دادگاه اول به 32 سال زندان محکوم شد و همزمان با دادگاهی محمدامین وی نیز به اتهام مشابه در همان دادگاه تجدید نظر به اعدام محکوم شد .
یکی از نزدیکان این دو نفر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت که در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ دادگاه از اجازه مطالعه پرونده این دو توسط وکلای تعیینی آنها ممانعت ورزیده و حتی محاکمه آنها بدون حضور وکیل تعیینی در دادگاه انجام شده است. شعبه یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد قادر محمدزاده را به اتهام محاربه از طریق عضویت در حزب کومله کردستان به 20 سال زندان و تبعید به زندان یزد و محمد امین عبدالهی را نیز به همین اتهام به ۱۵ سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم کرد. پرونده این دو سپس به دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی فرستاده شد و این دادگاه نیز بدون گرفتن دفاعیه از این دو زندانی سیاسی و وکلای آنها حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب شهر مهاباد را عینا تایید کرد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.