رفتن به محتوای اصلی

وضعیت وخیم زندانی سیاسی محکوم به اعدام "رشید آخکندی"
01.07.2013 - 10:35

 این زندانی در ۳۱ تیرماه سال ۸۷ در شعبه‌ یک دادگاه انقلاب شهر سقز به ریاست قاضی شایق به اتهام محاربه از طریق عضویت در احزاب کُرد مخالف، به اعدام و سی سال تبعید به زندان میناب محکوم شد.
بعد از اعتراض او وکیل وی سعید شیخی، پرونده‌ به شعبه‌ ۵ تجدید نظر استان کردستان ارسال و ۳۱ تیرماه سال ۸۸ حکم اعدام تائید شد. بعد از اعتراض مجدد به این حکم پرونده به شعبه‌ ۸ دیوان عالی کشور ارسال شد و در ۳۱ مردادماه سال ۸۸ حکم اعدام تائید شد.
بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، مدتی پیش این زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام در پی نقض پرونده و ارسال مجدد آن به شعبه چهارم دادگاه انقلاب شهر سنندج مجددا وی را محارب دانسته و جدا از صدور حکم اعدام ، ایشان دوباره را به 30 سال و تبعید به زندان میناب محکوم کرده است.

یکی از اعضای خانواده آقای آخ کندی افزوند که بعد از تایید حکم اعدام در دادگاه بدوی و اعتراض به این حکم ، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که در دیوان عالی کشور هیچ رای مبنی بر تایید حکم اعدام وی صادر نشد که دوباره پرونده به دادگاه تجدید نظر استان فرستاده و در آنجا حکم اعدام وی برای بار دوم تایید شد و هم اکنون هم به دلیل وی جدا یک حکم اعدام به 30 سال زندان و تبعید به زندان میناب هم محکوم شده است و تنها به دلیل اینکه حکم اعدام دارد تا حالا حکم تبعدش به اجرا گذاشته نشده است.
این اعضای خانواده آخکندی ادامه داد که مسئولان زندان از تحت درمان قرار گرفتن این عضو خانواده اش با وجود شرایط نامناسب جسمی و ابتلا به بیماری های کلیوی و چشمی جلوگیری می نمایند. وی با اشاره به اینکه رشيد آخکندی از ناحيه چشم احساس درد می کند و کليه های وی نيز عفونت کرده است و تا کنون هيچ مداوايی روی اين زندانی صورت نگرفته است.
خانواده آقای آخکندی عنوان می دارند محکومیت وی به دلیل ارتباط با احزاب کرد صورت نگرفته است و آنها روند حقوقی پرونده را متکی بر اسناد نمی دانند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.