رفتن به محتوای اصلی

تفهیم اتهام مجدد و صدور وثیقه برای استاد حسن دمیرچی
04.07.2013 - 13:05
تفسیر از:
نقی محمودی وکیل دادگستری

در این جلسه ی بازپرسی، حسن هاشم زاده، اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی را به استاد دمیرچی تفهیم و مبادرت به صدور وثیقه کرده است.استاد دمیرچی، پس از توقیف وثیقه ی ملکی، تا زمان برگزاری دادگاه، موقتا آزاد شده است.
دلایلی که هاشم زاده به عنوان دلایل اتهام تبلیغ علیه نظام به حسن دمیرچی بر شمرده است ، فاقد هرگونه محمل قانونی و حقوقی بوده است.از جمله ی این دلایل می توان به حضور استاد دمیرچی به عنوان نوازنده ی تار در مجالس مختلف،دیدار با پانترکیست ها و.... اشاره کرد.
در حالی که استاد دهه هاست به عنوان استاد تار هم به آموزش تار به هنرجویان و هم ایفای موسیقی در مجالس مختلف می پردازد.البته چندین سال است که با پلمپ آموزشگاه موسیقی " آذربایجان" متعلق به مشارلیه، امکان آموزش موسیقی از ایشان سلب شده است.چندین ماه قبل نیز استاد دمیرچی به اتهام مشابه، در شعبه ی چهارم بازپرسی مذکور تفهیم اتهام، شده است.
همچنین ،استاد حسن دمیرچی، در سال هشتاد و پنج نیز در جریان اعتراض مردم شهرهای آذربایجان به کاریکاتور موهن منتشره در روزنامه دولتی ایران دستگیر و به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. اعتراض اینجانب به عنوان وکیل استاد منتج به نتیجه ی مثبت نشد ولی فرجام خواهی مان به دیوان عالی کشور، حکم برائت از اتهام اتسابی را در پی داشت. با این وصف تا ایصال رای برائت از دیوان عالی کشور، استاد دمیرچی شش ماه، در حبس بسر برد. همچنین آموزشگاه موسیقی اش بنام " آذربایجان" که در آن دهها مربی به آموزش موسیقی آذربایجانی و صد ها هنرآموز به فراگیری این موسیقی مشغول بودند، بصورت غیر قانونی پلمپ شد. مکاتبات مکرر اینجانب و استاد با اداره ی فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی و اداره ی اماکن نیروی انتظامی و همچنین شکایتمان به دیوان عدالت اداری از نیروی انتظامی، بی نتیجه ماند. در حالی که در حکم محکومیت صادره که بعدا توسط دیوان عالی کشور نقض شد، هیچ گونه مجازا ت تکمیلی علاوه بر حبس، مقرر نشده بود. بنابرین، احضار و بازپرسی اخیر استاد حسن دمیرچی،هیچ انطباقی حتی با قوانین و مقررات مدون جمهوری اسلامی ندارد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.