رفتن به محتوای اصلی

باديگران آغاز کردم و با شما پايان می دهم مصطفی و ارژنگ عزيز
15.06.2008 - 21:36

 ارژنگ و مصطفی، دوستان ناديده ام سلام، : :

 امروز ۲۶ خرداد ۱۳۸۷، ۵۹-امين روز اعتصاب غذای تو ارژنگ داودی عزيز و ۵۶-امين روز اعتصاب غذای تو مصطفی علوی گرامی و هجدهمين روز اعتصاب غذای من است.

 من اعتصاب غذایم را اين بار با ديگران آغاز کردم. با خواستی که هرچند بی ارتباط با خواست های شما نيست، ولی شايد در نگاه اوليه پيوند تنگاتنگ آن به نظر نيايد.

 اعتصاب غذای گسترده ای که در اعتراض به قرارداد دوجانبه ای که قرار است ميان مقامات چک و ايالات متحدۀ آمريکا در چهارچوب طرح سپر دفاع ضد موشکی موسوم به «جنگ ستارگان» امضاء شود، صورت گرفته است. طرحی که حدود دو سوم مردم چک و حد اقل دو فراکسيون پارلمان اروپا با آن مخالف هستند و جورج بوش در آخرين سفرش به اروپا نتوانست اتحاديۀ اروپا را قانع کند که در قطعنامه ديدارشان استقرار بخشی از اين طرح در جمهوری چک و لهستان را بگنجانند.

 امروز خوزه آلوارز(۱) اسپانيائی ۲۵ روز، گرت اسميت(۲) استراليايی ۲۳ روز، ايوان مارچتی(۳) و آندره کاسای(۴) ايتاليایی ۲۱ روز، آتيلا استيو کوپياس(۵) مجاری ۱۷ روز، جيووانی پاونلو(۶) و جيورجو شولتس(۷) ايتاليایی ۱۵ روز و ماری بت سوليوان(۸) آمريکایی ۹ روز است که در اعتصاب غذايند.

 http://www.nenasili.cz/en/1210_actual-hunger-stri…

 قبلاً هم يان تاماش(۹) و يان بدناش(۱۰) شهروندان جمهوری چک که اين حرکت اعتراضی به ابتکار آنان آغاز شده است، به مدت ۲۰ روز، شهروندان ايتاليائی دينو مانکارلا(۱۱) ۱۹ روز، فردريکا فراتينی(۱۲) و ادواردو کاليتسا(۱۳) هر کدام ۱۳ روز، يوآکين ولنزوئلا(۱۴) ۱۰ روز و ايزابل تورس(۱۵) ۹ روز در اعتصاب غذا بودند.

 اعتصاب غذای خانمی به نام سونگ هی چوی(۱۶) از اهالی کره و بروس گاگنون(۱۷) آمريکائی هم هر کدام ۱۴ روز طول کشيد.

 http://space4peace.blogspot.com/

 http://www.nenasili.cz/en/1430_past-hunger-striker

 بيش از ۱۲۰ هزار نفر در سراسر دنيا، از جمله چند نفری در ايران هم با امضای ليستی

 http://petice.nenasili.cz/?lang=en

 خواستار جلوگيری از استقرار يک سيستم رادار در اروپا (چک و لهستان) در چهار چوب طرح سپر دفاع ضد موشکی شده اند.

 صدها فعال جنبش صلح در سراسر دنيا هم به فعاليت خود در راستای هدف ياد شده افزوده اند. از جمله خانم جوانی لندی(۱۸) آمريکائی که من با دريافت يک پست الکترونيکی از جانب او از حرکت اعتراضی آغاز شده آگاه شدم. صد ها نفر هم در سراسر دنيا قرار است يکشنبه ديگر در روز ۲۲ ژوئن (اول تير ماه) به اعتصاب غذای يک روزه دست زنند و از هم اکنون نام و عکس خود را به آدرس های زير فرستاده اند:

 http://www.nenasili.cz/en/1494_worldwide-hunger-s…

 http://space4peace.blogspot.com/

 دو تن از اعتصاب کنندگان هم هفتۀ پيش در پارلمان اروپا حضور يافته و در سخنرانی خود به عنوان

 شهروندان اروپائی به اين که پول مردم اين قاره صرف استقرار سيستم "دفاعی" آمريکا در خاک اروپا از طريق يک سيستم رادار در جمهوری چک، تأسيسات موشکی حائل در لهستان و گسترش سيستم های موجود در ايتاليا شود، اعتراض کردند. آنها گفتند که با اين بودجه ۱۰۰ ميليارد دلاری که قرار است صرف اين کار شود، می توان بسياری از مشکلات بشريت را حل کرد و از جمله ۵.۸ ميليارد دلاری که برای رفع گرسنگی در تمام جهان لازم است و اين طرحی است که با معاهده عدم اشاعه سلاح های اتمی مغايرت دارد.

 با اين وجود قرار است که کونداليزا رايس وزير خارجه آمريکا برای پيشبرد برنامۀ تدارک ديده شده توسط اين کشور در تاريخ ۱۰ ژوئيه به پراگ مسافرت کند.

 ارژنگ عزيز،

 حتا اگر ما قادر شويم با مقاومت و اعتراض خود، ايالات متحده را از اين اقدام ماجراجويانه، ولخرجانه و بیهوده اش بازداريم و حلاوت شهد پيروزی واقع بينی و خردورزی مردمی را بر کوته بينی و بلندپروازی های سبکسرانه در کام خويش احساس کنيم، هرگاه که امثال تو ديگر در ميان نباشند، لطفی به همراه ندارد. در آخرين نامه ای که نوشته ای، خواست های برآورده نشده ات را که تو به خاطر آنان به اعتصاب غذا دست زده ای ديدم. فيلم مستند ايران ممنوع (۱۹) را هم که يکی از اتهامات تو تهيه آن است، ديدم. چند روزی است که با همسرت، خانم نازنين داودی در تماس هستيم. نگرانی اش نسبت به حال تو حد و حصر ندارد. مستأصل است و نمی داند که چه بکند. با آلوده بودن دست حاکمان زندان ها در ربودن اموال تو و خانوادۀ تو، برآورده کردن بعضی از خواست های تو برای آنان با هزينۀ معينی همراه است که شايد به آسانی و سرعت نخواهند به آن تن دهند و اکنون قاعدتاً ساعت ها و دقايق بر تو به سرعت می گذرد. آنان حتا به خواست های کوچکتر تو نيز گردن ننهاده اند. فعالان حقوق بشر از وخامت حال تو و مصطفی علوی خبر می دهند. تو خود خوب می دانی که آنان در زندان چه بر سر زهرا کاظمی، زهرا بنی يعقوب، اکبر محمدی، حجت زمانی، ولی الله فيض مهدوی، ابراهيم لطف اللهی و فرهاد محسنی نگارستان آورده اند. بنا بر اين زمان تنگ است و لازم است که تو کار را برای آنان آسان ننمايی. در اين سخن، خطابم به مصطفی علوی نيز هست.

 اميدوارم که هر دوی شما به زودی خوانندۀ اين نامه ام باشيد و من نيز به زودی خبر پايان غذای شما که پايان اعتصاب غذای من نيز خواهد بود بشنوم و متعاقباً آزادی شما را شاهد باشيم.

 ۲۶ خرداد ۱۳۸۷

 حسن نايب هاشم (فرود سياوش پور)

 http://www.blogger.com/www.hambastegi83.blogspot…

 http://www.blogger.com/hambastegi1384@yahoo.com

 (1) José Alvarez

 (2) Gareth Smith

 (3) Ivan Marchetti

 (4) Andrea Casa

 (5) Attila Steve Kopiás

 (6) Giovanni Pavanello

 (7) Giorgio Schultze

 (8) Mary Beth Sullivan

 (9) Jan Tamáš

 (10) Jan Bednář

 (11) Dino Mancarella

 (12) Federica Fratini

 (13) Edoardo Calizza

 (14) Joaquin Valenzuela

 (15) Isabel Torres

 (16) Sung-Hee Choi

 (17) Bruce Gagnon

 (18) Joanne Landy

 (19) (Forbidden Iran)

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.