رفتن به محتوای اصلی

حمله ترکیه و مقاوت ملت کرد!
23.02.2008 - 10:58

هنوز یک هفته‌ از استقلال کوسو نگذ شته‌ است که‌ بار دیگر ثابت شد که‌ قدرتهای بزرگ و کشورها برای منافع خود حاضر به‌ هر بی پرنسیبی هستند نمونه‌ی این دوگانگی برخورد کردن را و به‌ اصطلاح (دوبل مورالی) را به‌ وضوح در به‌ رسمیت شناختن کوسو از طرف آمریکا و ترکیه‌ میتوان دید .

همچنانکه‌ من در نوشته‌ قبلی خود نیز از استقلال کوسو دفاع کرده‌ بودم ، و نوشته‌ بودم که‌ ملت کوسو نیز مانند هر ملتی دیگری در این کره‌ خاکی حق آزاد زیستن را دارند و اعلام استقلال آنها از طرف تمام آزادیخواهان و ملل تحت ستم قابل پشتیبانی است ولی به‌ رسمیت شناختن استقلال کوسو از طرف ترکیه‌ و آمریکا جای سوأل دارد و بحث بر انگیز و این مسله‌ در فاصله‌ زمانی یک هفته‌ بحدی مورد اظهار نظر عمومی جهانیان قرار گرفت که‌ اعتراضاتی را در اقصا نقاط جهان به‌ همراه داشت به‌ خصوص در روسیه‌ این اعتراضات چشمگیر بود و مقامات بلند پایه‌ لشکری و کشوری و همچنین روشنفکران روسیه‌ ، آمریکا و ترکیه‌ را در مقابل این سوأل قرار دادند .

که‌ چگونه‌ است‌ ، تجزیه‌ کوسو و استقلال آن را از صربستان با جمعیتی 2 میلیون نفر ترکیه‌ جزء آن دسته‌ از اولین کشورهای جهان است که‌ به‌ رسمیت میشناسد ؟ ولی در داخل ترکیه‌ 20 میلیون کرد را برای به‌ دست آوردن کوچکترین خواست ملی خود به‌ تانک و توپ میبندد تا جای که‌ در عرض 30 سال نزدیک به‌ 35000 نفر از طرفین کشته‌ میشوند آیا فاشیزم ترک فکر میکنند مردم جهان کور و کرند ؟ این فجایعی را که‌ ترکیه‌ به‌ نام دفاع از تمامیت ترکیه‌ بر ملت کورد تحمیل کرده‌اند از چشم جهانیان نادیده‌ میماند ؟

ترکیه‌ چگونه‌ جواب مردم دنیا را خواهد داد ؟ که‌ تجزیه‌ کشور کوچکی مثل کوسو را به‌ رسمیت میشناسد ولی مخالف تجزیه‌ کشور خویش است ؟ ان سوأل من حمید یوسف نیست این سوأل یک ژنرال روس است.

این سوأل را همین ژنرال روس و یک دیپلومات برجسته‌ روس از آمریکا نیز دارند چگونست آمریکا ملت کورد را به‌ خوب و بد تقسیم میکند ؟ 4 میلیون کورد در عراق همپیمانان آمریکا باشند

در صف کردهای خوب و دوست آمریکا ولی 20 میلیون کورد در ترکیه‌ دشمن و تروریست ؟چگونست آمریکا در حالی که‌ استقلال کوسو را به‌ رسمیت میشناسد و به‌ تجزیه‌ آن از صربستان رسمیت میدهد ولی در بخشی دیگر در جهان همکار ترکیه‌ و ارتش ترک میشود و اطلاعات نظامی در اخییار ترکیه‌ قرار میدهد برای کشتار ملت کورد این دوگانگی را ما چگونه‌ تعبیر کنیم در پیش خود به‌ غیر از اینکه‌ این حکومتها برای تأمیین منافع خود تمام اصولهای انسانی را زیر پا می گذارند .

و بر اساس همین استدلالهاست که‌ پۆتین اعلام میدارد اگر کشور و ملت روس به‌ فکر خود نباشد با مشت بر سرمان خواهند زد

آیا ماشین جنگی ترکیه‌ قادر به‌ در هم شکستن مقاومت ملت کورد و ( پ ك ك ) که‌ برای آزادی و حقوق انسانی خود با فاشیزم هار ترکیه‌ در گیرند خواهند شد ؟

به‌ عقیده‌ من ترکیه‌ در این جنگ شکست خواهد خورد در جنگ طرف پیروز وجود ندارد آن طرفی که‌ فکر میکند در جنگ طرف مقابل را شکست داده‌ است خود نیز شکست خورده‌ای بیش نیست

ترکیه‌ در عرض این 30 سال جنگ با ملت کرد بیشتر از 50 میلیارد دولار به‌ گفته‌ خود مقامات دولت ترکیه‌ هزینه‌ ماشین جنگی آن بوده‌ اگر این مبلغ را با آمار کشته‌ شدگان ویرانیها و از دست دادن بزنیس ( توریستی ) که‌ مردم به‌ مراتب بیشتری اگر جنگ در ترکیه‌ نبود به‌ ترکیه‌ سفر میکردند خسارت این جنگ برای ترکیه‌ شاید سر به‌ تریلیون بزند .

بنا بر این ترکیه‌ از همان روز اول شروع مبارزه‌ مردم کورد برای حقوق عادلانه‌ خود و رد دیالوگ و به‌ رسمیت نشناختن این حقوق طرف شکست خورده‌ این معضل بودند در زمان تورکوت اوزال رئیس جمهور پیشین ترکیه‌ که‌ بنا به‌ قولی ایشان نیز کورد بودند اقداماتی برای به‌ رسمیت شناختن حقوق کردها در ترکیه‌ و دیالوگ انجام گرفت ولی افسوس فاشیزم ترکیه‌ نظامیان این کشور با به‌ قتل رساندن ایشان و مسموم کردن، تورکوت اوزال ، جلو هر گونه‌ روند صلحی را بین 2 ملت کورد و ترک در ترکیه‌ به‌ شکست کشاندند.

من در این نوشته‌ قصد دفاع از پ ك ك را ندارم ولی آیا فرق بین تروریسم دولتی و تروریسم حزبی و گروهی چیست ؟ هر چند که‌ من به‌ هیچ عنوان پ ك ك را حزبی تروریستی نمیدانم چون دولتهای که‌ پ ك ک را تروریست مینامند خود جنایت علیه‌ بشریت را در گوشه‌ و کنار جهان به‌ عنیت نشان داده‌ اند .

در نوشته‌ قبلی در رابطه‌ با چگونه‌ سخن گوییم با فاشیزم و شوینیزم نیز بنیان داشته‌ بودم آیا معیار تروریست بودن چیست ؟

چرا پ ك ك میتواند تروریست باشد ولی ترکیه‌ نه‌ ؟چرا آمریکا میتواند مدافع حقوق بشر قلمداد شود ولی پ ك ك تروریست ؟اگر که‌ ترازوی عدالتی وجود میداشت و میزان تروریست بودن و ضد بشر بودن را نشان میداد کشورهایی مثل ، ترکیه‌ ، آمریکا ، ایران در انتهای خط تروریست بودن قرار میداشتن به‌ جرم آن همه‌ جنایت علیه بشریت این همه‌ زراد خانه‌های این کشورهای قلدر اصلأ برای چیست ؟ چرا این كشورها نصف بودجه‌ یا یک سوم بودجه‌ خود را صرف اهداف نظامی میکنند ؟ مگر غیر از این است تمامی این اسلحه‌هایی که‌ تهیه‌ میکنند برای آدام کشی است؟ چرا باید ملتی که‌ جنوساید میشود ، آسمیلاسیون میشود و برای رسیدن به‌ حد اقل خواسته‌های خود به‌ مبارزه‌ مدنی متوسل میشود تقاظای دیالوگ میکند باز زندانی میشود شکنجه‌ میشود و در آخر دست به‌ اسلحه‌ میبرد برای رسیدن به‌ این خواسته‌ها با لشکر کشی مواجه میشود و آن را تروریست خطاب میکنند کیست باید این قظاوت را بکند که‌ آیا ترکیه‌ با آن زرادخانه‌ عظیم تروریست است یا پ ک ک با 1000 قبضه‌ اسلحه‌ زنگ زده‌ که‌ برای دفاع از خود به‌ دست گرفته‌ خوانندگان این نوشته‌ هر جور که‌ خواستن میتوانند قضاوت کنند ولی این 1000 قبضه‌ اسلحه‌ زنگ زده‌ای که‌ پ ک ک در دست دارد وضعیت را تغیر داده‌ است در کردستان ترکیه‌ کشوری که‌ حتی کلمه‌ کردستان 3 ماه زندانی دارد کشوری که‌ تا قبل از مبارزه‌ پ ک ک وجود کورد را در ترکیه‌ انکار میکرد امروز نخست وزیر با آن همه‌ شیادی که‌ دارند در مقابل ( ماس مدیا ) مجبورند بگویند در ترکیه‌ کورد هم هست ولی هم زمان آن حمله‌ وسیع نظامی را برای سرکوبی و اظمحلال این ملت را نیز در دستور کار خود میگذارد.

حال بگردیم به‌ داستان واقعی امروزه‌ در کوردستان ترکیه‌ این جنبش عظیم را چه‌ خوشمان بیاد چه‌ خوشمان نیاید پ ك ك آن را نمایندگی میکند جنبشی که‌ تا اعماق جسم و روح فرد، فرد ملت کرد در سرزمین کوردستان ‌ رسوخ کرده‌ و به‌ آنچنان جنبش نیرومندی تبدیل شده‌ که هیچ نیروی قادر به‌ حذف آن نخواهد شد امروز پ ك ك تنها چند هزار جوان مسلح کرد نیستند که‌ در رشته‌ - کو ه‌های زاگروس، قندیل در مقابل ماشین جنگی ترکیه‌ قرار گرفته‌ باشند امروزه‌ پ ك ك به‌ نیروی میلیونی تبدیل شده‌ که‌ این نیروی عظیم درست است در ترکیه‌ حضور دارد ولی در اقصا نقاط جهان نیز هوادار تا پای جان دارد به‌ جرئت میتوان گفت از 800 هزار کوردی که‌ در آلمان زندگی میکنند برای نمونه‌ 400 هزار آن نیروی پ ک ک هستند .

این چنین نیروی از نظر مالی هیچ وقت مانند احزاب سنتی کورد در مضیقه‌ مالی قرار نگرفت پ ک ک هر فراخوانی بدهد فورأ نشانه‌های آن را در جامعه‌ کردستان خواهی دید برای نمونه‌ ما در کوردستان ایران احزاب توده‌ ای دمکرات و کومله‌ را داریم هر چند این احزاب بر جامعه‌ کردستان ایران تأثیر گذارند ولی تأثیرات آنها کند و 100% نیست ولی وضع برای پ ک ک جوری دیگر است هر فراخوانی را که‌ این حزب بدهد فورأ عوارض آن را در جامعه‌ کردستان ترکیه‌ خواهی دید برای تظاهرات برای جمع اوری کمک مالی برای نمونه‌ همین کافیست که‌ پ ك ك 65 میلیون دولار قرار بود برای یک تلویزون ساتلایت نوع تلویزون الجزیره‌ هزینه‌ کند پ ك ك هیج وقت دچار فساد مالی نشده‌ همچنان که‌ میگویند هر 6 ماه یک بار تمامی مسئولان مالی آن عوض میشوند که‌ دچار فساد مالی نگردند تمامی احزاب ایرانی ، کردی ، ترکی همیشه‌ نفر اول حزب مسئول کل مالی آن حزب بوده‌ و اگر آن مسئول اول حزب دچار صانحه‌ یا گرفتاری میشوده‌ تمامی

امکانات مالی حزب را نیز بر باد میداده‌ ولی میگویند با دستگیری اوجلان ایشان تنها 10 دلار داشته‌ و بعد از دستگیر آن تمام امکانات مالی پ ک ک دست نخورده‌ باقی میماند.

با تمام این احوال ملت کورد در کردستان ترکیه‌ مصمم هستند برای بدست آوردن آزادی خود و در این را فداکاری میکنند و قربانی میدهند و حضور میلیونی ان مردم جنبش کردستان ترکیه‌ را برای رسیدن به‌ آزادی شکست ناپذیر کرده‌ شاید در مقاطقی ترکیه‌ به‌ پیروزهای مقطعی بر گریلاهای پ ک ک گردد ولی پیروزی نهایی از آن ملت کورد است .

باید امیدوار بود که‌ ترکیه‌ از در مصالحه‌ و دیالوگ با ملت کورد در آید و حقوق آنا ن را به‌ رسمیت بشناسد

با تشکر از آقای راد من این نوشته‌ را چند روز پیش آماده‌ کرده‌ بودم و میخواستم بیشتر در مورد کردستان ترکیه‌ بنویسم ولی با ‌دیدن نوشته‌ آقای راد ضرورتی به‌ آن ندیدم چون من کاملأ با نوشته‌ آقای راد موافقم در هر صورت این نوشته‌ را برای ایران گلوبال فرستادم .

در آخر 21 مارش نوروز روزیست که‌ کردها در ترکیه‌ آن را به‌ روز مقاومت و روز هویت ملی کورد تبدیل کرده‌اند بیشتر از 22 روز به‌ نوروز نمانده‌ من سایت تلویزیون روژ را برای دوستانی که‌ مایلند خبرها و شرکت و حضور میلیونی ملت کرد را در ترکیه‌ نگاه کنند میزنم امیدوارم قابل استفاده‌ باشد .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.