رفتن به محتوای اصلی

علی میر فطروس از من خواست که منتقدین او را سانسور کنم
10.03.2006 - 22:03

کسانی که مرا نشاسند و از نظرات سیاسی ا م بی اطلاع باشند شاید این نوشته را بحساب تسویه حساب های شخصی و سیاسی بدانند. راست این است که من علی میر فطروس از نزدیک ندیده ام و هیجگونه اختلاف شخصی با ایشان نداشته ام و به لحاظ سیاسی نه تنها در نقطه مقابل او قرار ندارم بلکه بگواهی مقاله " نكاتي چند اندر باب آينده! که یازده سال پیش نوشته ام از نظرگاه او در همبستگي و اتحاد ملي براي سازندگي ، تجديد حيات اقتصادي ـ اجتماعي و سياسي ايران ، دفاع کرده و علی میر فطروس را در آن مقاله نویسنده ازادیخواه نامیدم.

 از سوی دیگر، یکی از بند های خط مشی و استراژی سایت ایران گلوبال چنین آمده است :

 "سایت فرهنگ گفتگو ، مدافع یک جمهوری سکولار و دمکرات در ایران فرداست، و بنابر خصلت گفتگو و دیالوگ خود ، مخالف سیاست حذف نظرات مشروطه خواهان و یا سایر دگر اندیشان است ودر این خصوص سانسور را کار نادرستی می داند ! "

 عملکرد یک و نیم سال گذشته سایت نشان داد که ما مسئولانه به چیزی که خود نوشته ایم ، عمل کرده ایم ،کسانی که با سایت فرهنگ گفتگو آشنایند می دانند در طی یک سال و نیم گذشته بیش از صدها صفحه از نوشته های قدیمی و جدید ،علی میر فطروس را در سایت فرهنگ و گفتگو به چاپ رسانده ایم، کاملا " روشن است . ضمنا " با قراردادن لوگوی سایت شخصی ایشان بطور رایگان در صفحه اول سایت فرهنگ و گفتگو برای مدتی طولانی عدم خصومت شخصی مسئولین این سایت با ایشان کاملا" بارز است .

اما زمانی که آقای احمد افرادی مقاله ای در نقد نظر ایشان نوشتند ، آقای میر فطروس مرا زیر فشار قرارداد که نوشته آقای احمد افرادی را از سایت حذف نمایم و نهایتا " و بعداز تماسهای پی در پی ایشان قبول کردم مقاله را بمدت دوروز از صفحه اول حذف نماینم تا ایشان جوابیه خود را اماده و هردو مقاله بطور هم زمان در سایت به چاپ برسد و همچنین خاطر نشان میگردد مدت چند هفته ای است که سایت ایران گلوبال (فرهنگ و گفتگو ) صفحه ادبی ندارد و سایت جدیدی بنام فرهنگ و هنر مقالات علی میر فطروس و منتقدین ایشان را یکچا بچاپ رسانده است .

 شایان ذکر است که سایت فرهنگ گفتگو تنها سایت جمهوریخواه است که با درج نظرات مشروطه خواهان و سلطنت طلبان، نشان داده است که برای بالا بردن سطح گفتمان ها کوشیده است وما بی طرفی را تا انجا رسانده ایم که حتی در مورد فوند و اندازه حروف دقت کرده و در سایت آن را رعایت کرده ایم

از سوی دیگر موضوع این در گیری (موافقین و مخالفین علی میر فطروس) اصولا موضوعات مورد علاقه من نیست و اینجانب مقالات دو طرف را بطور سحطی نگاه کرده ام و هیج موضع جانب دارانه ندارم ولی وقتی علی میر فطروس برای سانسور نوشته احمد افرادی مرا زیر فشار قرار داد بسیار برایشان متاسف گشتم .

 پس از پاسخ میر فطروس و در ج آن در سایت ، مقاله ای از یک وبلاگ نویس داخل کشور بنام مهدی خطیبی بدستمان رسید که درد دلی بود با میر فطروس که ما عینا آنرا درج کردیم که بلافاصله علی میر فطروس تلفنی از من خواست که مقاله خطیبی را یا سانسور کنم و یا موقتا ان را حذف کنم که یک جا و همزمان در سایت چاپ کنم که بنده زیر بار نرفتم بعدا پاسخ میر فطروس به مهدی خطیبی را درسایت درج کردم

 مجدا احمد افرادی نوشت و میر فطروس پاسخ گفت که هر دو ان در سایت فرهنگ و هنر چاپ شد. در مجموع هفت مقاله رد و بدل شد که همگی در سایت درج شده است و ما چیزی را حذف نکرده ایم

 پس از چند روز مجدا امیلی تحت نام مسعود لقمان به ادرس سایت رسید تحت عنوان " چنین گفت هدایت" که جمله ای در ستایش از" استاد و دکتر" علی میر فطروس داشت که هیج ربطی به موضوع مقاله نداشت و یک شگرد تبلیغی از سوی نویسنده مقاله بسود میر فطروس بود که ادم را به یاد این ضرب المثل" وسط دعوا نرخ تعین می کرد" می انداخت که من آن را حذف کردم و اصل مقاله در سایت در ج شد که روز بعد با واکنش تند و فحشنامه از سوی مسعود لقمان مواجه شدم که البته بعدا متوجه شدم که فحشنامه و نویسنده مقاله " چنین گفت هدایت " کسی جز علی میر فطروس نیست.

 واقعا از کار میر فطروس رنجیدم و به حال خود افسوس خوردم که پشت چه شخصیتهایی ایستاده بودم . من شخصا منتقدین خود را دوست می دارم .

 باور کردنی نیست که در عصر دمکراسی دیجتالی شخص نویسنده ای که ادعای ازادیخواهی دارد از مسئول سایت مصرانه بخواهد که مقاله منتقدین اش را حذف و سانسور نماید ...........ولی باور کنید واقیعت دارد

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.