رفتن به محتوای اصلی

تقدیری ازنظرات زنده یاد آيت‌الله منتظري درباره حوادث كوي دانشگاه تهران
15.07.2013 - 05:25

 

بسم الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون

مردم شريف و متعهد ايران

در روزهاي اخير دست رسواي خشونت‌ يكبار ديگر جنايت آفريد و اين بار فرزندان راستين امت، چشم و چراغ ملت، دانشجويان عزيزمان شبانه مورد هجوم و حمله ناجوانمردانه عده‌اي تهي مغز و فريب خورده قرار گرفتند كه اين جنايت هولناك يقيناً در تاريخ كشور ما چون نقطه سياهي خواهد ماند، چرا كه در هيچ رژيمي شكستن حرمت دانشگاه و دانشجو تا اين حد نبوده است.

 جمع زيادي از نيروهاي انتظامي و گروه‌هاي متشكل شبه‌نظامي به‌نام انصار حزب‌الله نيمه‌هاي شب و در نوبت‌‌هاي پياپي و از جمله در حالي كه اكثر دانشجويان دانشگاه تهران در خواب بودند، با چوب، باتوم، چاقو و اسلحه گرم به خوابگاه آنان حمله كردند و با ضرب و جرح بسياري از آنان و شكستن درب‌‌ها و كمدها و ابزار و وسايل زندگي‌شان و آتش‌ زدن اتاق‌ها و كتاب‌ها و دفاتر و حتي قرآن كريم، آنان را به خاك و خون كشيدند و بر حسب آنچه نقل شد حتي در حال نماز مورد ضرب و جرح قرار دادند و جمعي را از طبقه بالا به پايين پرت كردند و... و جمع زيادي را بازداشت نمودند و بدين‌ وسيله حريم مقدس دانش و دانشگاه را شكستند و حتي به دانشجويان مسلمان كشورهاي ديگر كه مهمان جمهوري اسلامي مي‌باشند يورش بردند؛ همان‌گونه كه در گذشته بارها در مناطق مختلف كشور به حوزه‌هاي علميه و نماز جمعه‌ها و كتابخانه‌ها و دفاتر روزنامه‌ها و مجامع علمي و  فرهنگي و سخنراني‌ها آزادانه و بي‌پروا حمله نمودند و كسي جوابگوي آن نگرديد.

متأسفانه در جمهوري اسلامي ايران اين‌گونه كارهاي ننگين از ناحيه كساني كه مدعي اسلام و انقلاب و حكومت اسلامي هستند به بهانه حمايت از اسلام و انقلاب و ارزش‌هاي اسلامي و انديشه‌هاي مرحوم امام (ره) اتفاق مي‌افتد و در نتيجه چهره نوراني اسلام را كريه و خشن نشان مي‌دهند و با آبروي اسلام و روحانيت و كشور بازي مي‌كنند و با اين‌گونه كارهاي تند و جاهلانه حريم حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و مجامع علمي و فرهنگي را مي‌شكنند، ولي كيست كه نداند محرك و پشتيبان و تأمين‌كننده امكانات براي اينها چه كساني مي‌باشند و در واقع اينان نيروهايي رسمي هستند كه جهت سركوب مردم تربيت شده‌اند و در موقع حمله لباس شخصي مي‌پوشند و به‌ نام نيروهاي مردمي حمله مي‌كنند و متأسفانه از بودجه مردم شريف ارتزاق مي‌نمايند. هر مقام و هر شخص و هر ارگاني كه محرك و پشتيبان اين گروه‌هاي چماق به دست مي‌باشد دانسته يا ندانسته به اسلام و انقلاب و كشور و جامعه و روحانيت و ارزش‌هاي اسلامي ضربه‌هاي جبران‌ناپذير مي‌زند و براي رسيدن به اهداف دنيوي، به اسلام و كشور خيانت مي‌كند.

بسياري از برادران و خواهران به ياد دارند كه در رژيم گذشته در مقاطع گوناگون براي حمله به مردم امثال شعبان بي‌مخ‌ها و چماقداران حرفه‌اي را به صحنه مي‌فرستادند. اينك نيز همان شيوه غلط به‌ نام انصار حزب‌الله انجام مي‌شود، ولي سازمان‌دهندگان و محركين اين گروه‌هاي فشار و چماقدار بايد توجه كنند اگر رژيم گذشته از اين شيوه‌هاي زور و چماق نتيجه گرفت، آقايان نيز نتيجه خواهند گرفت. در دنياي متمدن امروز اين‌گونه شرارت‌ها ديگر جايي ندارد و در پيشگاه تاريخ و وجدان بشريت محكوم است. اينجانب صريحاً اعلام مي‌كنم كه آمرين و عاملين اين جنايات در هر پست و مقامي كه هستند خائن به دين و ملت‌اند و بايد مجازات شوند چرا كه "لكم في‌القصاص حيات يا اولي‌الالباب" و سكوت بزرگوارانه ملت پاياني دارد.

حوزه‌هاي علميه كانون تربيت فلاسفه الهي و مراجع عظام و فقهاي والامقام و دانشگاه‌ها مركز تربيت دانشمندان و اساتيد رشته‌هاي مختلف علوم انساني و طبيعي و... است و عظمت و شوكت جامعه و كشور به حرمت و اقتدار اين دو قشر موثر و ارزشمند است. اين همه به دانشگاهيان سفارش مي‌شد كه در مسائل سياسي بي‌تفاوت نباشند، آيا منظور حمله و سركوب آنان بود؟! اين‌گونه حركات جاهلانه، مديريت مسئولين عاقل و دلسوز و خدمتگزار را فلج مي‌كند و سد راه تكامل و پيشرفت كشور مي‌شود و در نيروهاي فعال كشور روح يأس و سرخوردگي ايجاد مي‌نمايد، پس بر دولت و مسئولين كشور است كه ريشه اين‌گونه جمعيت‌ها و فتنه‌ها را قلع و قمع نموده و از افكار مردمان عاقل و متعهد و دلسوز براي ترقي و تعالي جامعه و كشور در همه زمينه‌ها استفاده نمايند و به دانشمندان مجال اظهارنظر در مسائل اساسي كشور را بدهند زيرا در اثر تضارب افكار و برخورد انديشه‌هاي مختلف است كه بشر تكامل مي‌يابد.

انتظار مي‌رود دولت و مسئولين قاطعانه عمل نمايند و مسببين اين حوادث ناگوار را تعقيب و مجازات كنند و مانند قتل‌هاي فجيع زنجيره‌اي دفع‌الوقت ننمايند. در ماجراي قتل‌ها نيز مسئولين آن را محكوم نمودند ولي طولاني‌شدن رسيدگي به پرونده و ندادن پاسخ قانع‌كننده به مردم سوال برانگيز شده است كه اين قاتلين به كجا وابسته‌اند كه با آنان برخورد قاطع نمي‌شود؟ مردم منتظر عمل مي‌باشند و بيش از اين سهل‌انگاري در برابر تحميل‌هاي ناروا را نمي‌پذيرند و از رئيس‌جمهور منتخب خود انتظار تصميمات قاطعانه و عمل به وعده‌ها را دارند.

اينجانب در حالي كه خود به‌طور غيرقانوني در خانه محصور هستم، اين مصيبت بزرگ را به حضرت ولي‌عصر (عج) و علما و دانشمندان و اساتيد و دانشجويان و همه ملت ايران و خانواده‌ها و بازماندگان دانشجويان شهيد تسليت مي‌گويم و براي همه شهداي عزيز رحمت واسعه حق تعالي و علو درجات را مسئلت مي‌نمايم. وسيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون.

 

والسلام علي اخواننا المسلمين و رحمه الله و بركاته

27 ربيع‌الاول 1420 ـ 20/4/1378،قم ـ حسينعلي منتظري

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.