رفتن به محتوای اصلی

ژنرال سیاف صدام و سرجوخه احمدی نژاد ما!
24.02.2008 - 16:00

ژنرال سیاف صدام و سرجوخه احمدی نژاد ما!

سر انجام آژانس بین اللملی انرژی هسته ای، روز جمعه، گزارش خود را راجع به فعالیت هسته ای ایران در اختیار دیپلماتهای دنیا گذاشت. رسانه های خبری دنیا به قدر کافی را جع به چند و چون این گزارش وسیعاً نوشته و در آینده هم خواهند نوشت. من در این یادداشت کوتاه بر آن نیستم که به نفس و جزئیات این گزارش بپردازم. و صلاحیت انجام این وظیفه را هم در خود نمیبینم. ولی آنچه مرا به نگارش این یادداشت کوتاه واداشت آن تناقض غیر قابل باور و عجیبی است که بین برداشت آقای احمدی نژاد از این گزارش با سایر منابع و رسانه های جهانی از آن دارند، وجود دارد. در حالیکه اکثر صاحبنطران از، علیه جمهوری اسلامی بودن این گزارش و در راه بودن قطعنامه سوم سخن میگویند، سایت خبری بی بی سی ، منباب نمونه، عکس العمل آقای احمدی نژاد را چنین منعکس میکند:

«....اما آقای احمدی نژاد در گفتگوی تلویزیونی خود تاکید کرد که آژانس تایید کرده که پاسخ همه سوالات خود را از ایران گرفته و دیگر ابهامی درباره برنامه هسته ای ایران ندارد.

آقای احمدی نژاد همچنین گفت اگر انتشار گزارش آژانس با ماه صفر (از ماه های عزاداری شیعیان) مصادف نمی شد، جشن های بزرگی در ایران برپا می شد.

او از برگزاری این جشن ها در روز 20 فروردین، که به نام روز ملی فناوری هسته ای در ایران نام گذاری شده است، خبر داد......»

یاللعجب!!

این رفتار های خود رنگ کن احمدی نژاد، مرا به یاد ژنرال سیاف، سخنگوی ارتش صدام حسین، که خود یک مقلد حقیری از گوبلز بود، میاندازد.

یک روز قبل از وارفتن بی افتخار تمام عیار ارتش صدام در برابر پیش روی بی وقفه و بلا مانع ارتش های ائتلاف ، ژنرال سیاف، در گزارش جنگی خود به خبرنگار خارجی، با وقاحتی باور نکردنی، ادعا کرد:

.«.. ارتش دلاور ما در اطرف بغداد و خندق های تله ای آن ارتش امریکا را به محاصره خود درآورده است و به زودی آآنرا تارو مار و نابود خواهد کرد.»

ژنرال سیاف این ادعا را زمانی مطرح میکرد که گارد مخوف و پر آوازه ریاست جمهوری صدام، چون برف در زیر آفتاب تابستانی در حال ذوب و وارفتن بود وآنچنان، چون دود درهوا محو میشد که، خود ناظران نظامی ارتش های ائتلاف را هم به حیرت و تعجب واداشته و آنها را به این اندیشه انداخته بود که حتماً کاسه ای زیر نیم کاسه و تله ای در کار است. ولی واقعیت ساده تر از اینها بود. این ارتش فقط در برخورد با مردم خود واجد روحیه رزمی بود، و تنها خصوصیتی که در این ارتش نبود اراده رزمیدن و دفاع از جمهوریتی بود که طی چند دهه و پس از ماجراجوئیهای نطامی صدام در کویت و ایران ، مشروعیت ملی خود را از دست داده بود و انگیزه ای برای نبرد و از جان گذشتگی نداشت. همان اتفاقی که برای سپاه پاسدارن و ارتش ولایت فقیه، درشرایط مشابه، بی گمان، رخ خواهد داد.

این ژنرال، چند روز پس از فروپاشی رژیم صدام، از ترس افتادن به دست مردم ، از سوراخ خود بیرون خزیده و خود را به ستاد فرماندهی نیروهای امریکائی رسانده و تقاضای دستگیری و بازداشت خود را کرده که با بی اعتنائی مقامات نظامی امریکائی روبرو شده بود. بنا به رسانه های آنروز، آخرالامر، این ژنرال برای بازداشت خود به عجز و لابه افتاده بود، زیرا ظاهراً مثل بقیه فرماندهان نظامی صدام فکر این روز و لحظه را نکرده و امکانی برای فرار و یا اختفای خود نداشت، که این را میتوان این گونه تعبیر کرد، که این مردک چنان رواناً با دروغ های خود همساز شده بود که خود قادر به درک و دیدن واقعیت مهیبی که در برابرش قد می افراشت نبود.

آگر ژنرال سیاف ، واقعاً ژنرالی بود که با زبان انگلیسی آشنا و دوره ستادی دانشگاه نظامی را گذرانده بود، و با این حال جز مقلد خُرد مایه ای از گوبلز نبود، ادعا ها و اداهای احمدی نژاد را نمیتوان جز این بازنوشت که ، در مقایسه با آن ژنرال ، احمدی نژاد جز سرجوخه ای در این میدانی که برای بازی برگزیده است نیست. ولی بیچاره ملت ایران که باید هزینه این الدرم بلدرمها وعظمت طلبی های اسلامی بیمارگونه این سرجوخه ی خود مارشال بین را بدهد.

در هر حال قطعنامه سوم در راه است و باج و رشوه دهی های کلان حکومت اسلامی هم به چین و روسیه و افریقای جنوبی و.. هم تاریخ مصرف و اعتبار خود را دارند. قیمت این تآ خیر و تآخر ها را هم ملت ایران میپردازد. آن دولتها ، قطعاً، هر بار و برای هر روز تآخیری که در این قطعنامه و قطعنامه هی بعد ایجاد میکنند قیمت بیشتری از رژیم در تنگنا افتاده حاکم بر میهنمان میطلبند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.