رفتن به محتوای اصلی

نامه سر گشاده به آقای خاتمی!
31.07.2008 - 17:00

با عرض سلام خدمت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی!

بحث کاندیداتوری مجدد جنابعالی در انتخابات آینده ریاست جمهموری، مرا بر آن داشت تا، به عنوان یک ایرانی ، جسارتاً دو سئوال از جنابعالی بکنم دو سئوالی که سالها ذهنم را بخود مشغول کرده بود. دو سئوالی که میتواند در تصمیم من و بسیاران دیگر برای شرکت و یا عدم شرکتشان در انتخابات آینده اثر گذار باشد.

اولین سئوال مربوط به کشتن 4 نفر از رهبران مردم ترکمن صحرا ، در زمان ریاست جمهوری آقای بنی صدر ، و به فرمان مستقیم خود امام است. یکی از این قربانیان که من میشناختم شخصی بود به نام توماج، دوست و همزندانی من در دوران رژیم شاه بود. او در بسیج مردم ترکمن صحرا در جریان انقلاب بر علیه شاه نقشی اساسی و فعال داشت. او مردی به غایت ملایم و شریف بود. در عمرش نه کسی را کشت و نه دزد بود و نه دروغگو و یا کلاش و یا موقوفه خوار. او انسانی بود که به مردم عشق میورزید. مرحوم آیت الله خلخالی در مأموریت سرکوب جنبش ترکمن ها در ترکمن صحرا، او و سه نفر دیگر را دستگیر و با دست مبارک خودشان بدون کمترین محاکمه ائی کشت. شاید، به حکم قرآنی که شما بدان اعتقاد دارید آنها مستحق مرگ بودند ولی نه بدون محکمه!

بهر روی، مرحوم جنت مکان و خلد آشیان آیت الله خلخالی از این خدمات به جمهوری اسلامی شما کم مرتکب نشد. زندگی نامه این بزرگ را باید با خون نوشت مثل بسیاری دیگر از بلند پایگان نظام را!

جنابعالی در مقام ریاست جمهوری تنها مقام بلند پایه ائی بودید که در روزهای پایانی احتضار این سردار اسلام به بیمارستان به عیادتش رفتید و در شرایطی که دیگر رسماً سمتی هم نداشت.

جناب خاتمی هیچ فکر کردید که دستتان را در دست کسی میگذارید که تا مرفق به خون بسیاری از جوانان این مملکت آلوده و رنگین است؟ هیچ به فکرتان رسید در این عیادت های واپسین از ایشان بپرسید این 4 جوان اسیر را چرا و چگونه کشت؟

هیچ به فکرتان رسید که بیاد آورید حضرت حجت الاسلام والمسلمین خلخالی یکی از نماد های برجسته خشونت، قتل و کشتار خود سرانه در حکومت اسلامی ما بوده است؟ و به پاس همین عملیات ایثار گرانه و جهادی اش حضرت امام اداره موقوفات و متولی گری زیارتگاه شاه عبد العظیم را با صد ها میلیون در آمد خالص به ایشان واگذار فرمودند. در حالیکه معلوم نیست که آیا خانواده توماج و توماج ها و فرزندان انها در ان جو بگیر و بکش لقمه نانی در سفره خود داشتند؟

هیچ اندیشیده اید که عیادت یک چنین آدم کشی از طرف ریاست جمهمور مملکت یعنی انداختن امضای تأئید پای همه این کشتار ها؟

جناب آقای خاتمی !

ممکن است جامعه فراموشکا ما این خاطرات بسیار گویا و معنی دار را فراموش کرده باشد ولی خوشبختانه هستند آدمهائی که یا به انگیزه انسانی و یا به علت ارتباط با این قبیل رویدادها، این گونه رفتار های جنایت پسندانه را فراموش نمیکنند!

و سئو.ال دوم

پس از ترور سرباز شهید اسلام و انقلاب حاج آقا لاجوردی، شما باز هم فقط از معدود بلند پایگان رژیم بودید که در مراسم ایشان شرکت نمودید و تا آنجا که یادم هست ستایش آمیزانه ترین عبارت ها را در منقبت این جلاد اوین گفتید. از او به عنوانی شهید پاک اسلام و انقلاب نام بردید! توصیف و تحسینی که به قیمت خون فروهرها تمام شد. میدانید چرا؟ چون داریوش فروهر در مصاحبه ای که به خاطر آن، وحشیانه سلاخی شد، به این تعریف ستایش آمیزتان از آن آدم کش سادیست انتقاد کرد. او در مصاحبه با یکی از رادیو های خارجی که من خود، با گوشهای خویش شنیدم با صدای لرزان که آثار رنج و درد درآن موج میزد شمارا مورد خطاب قرار داده پرسید: آقای خاتمی چگونه به خود اجازه دادی از جلادی که دستش تا مرفق به خون جوانان این مرزوبوم آلوده است این چنین ستایش انگیز سخن برانی؟ او گفت من با ترور این جلاد و یا هر کس دیگری مخالفم و بر آن بودم که او بایستی در پشت میز محاکمه قرار میگرفت و به جنایت هایش پاسخ میداد... . و این همان مصاحبه ای بود که سربازان گمنام امام زمان، نه تنها به داریوش فروهر نبخشیدند بلکه به همسرش هم نیز! سربازان امام زمان با کارد های تیزی که با سوهان اسلام شما صیقل خورده بود، پاسخ این مصاحبه دلاورانه او را دادند!

جناب آقای خاتمی ! سئوال من اینست که آیا به خاطر شما هرگز خطور کرد که سری هم به قربانیان این دو آدم کش که، با رفتار خود تان عملاً تائیدشان نمودید بزنید؟ آیا به ذهنتان هرگز رسید تا به یکی از خانواده های قربانیان این دو جلاد سری زده و از آنها دلجوئی کنید؟ منظورم نه آن خانواده ائی است که که اعدامی اشان محدورالدم بودندو طبق شریعت شما مستحق مرگ! بلکه یکی از آن بسیارانی که، حتی با معیار های قضائی شرعی خود شما روحانیون هم، مستوجب اعدام نبودند!

جناب آقای خاتمی شرکت شما و قصیده سرائیتان در ستاش این یک و عیادتتان از آن یک ، اگر خصوصی اتفاق میافتاد معنائی شخصی داشت ولی حرکت نمایشی شما که بازتاب رسانه ای نیز یافت، حائز یک معنای نمادین نیز بود! و این معنا جز این نبود که کشتن مخالفین اسلام حکومتی چه با محاکمه و چه بی محاکمه، آزاد و وظیفه ای شرعی است! همان کاری که از اول انقلاب بدعت گذاری شد و تا قتل های زنجیره ائی تهران و کرمان و بسیاری ترور های حکومتی ادامه بافت و هنوز هم ادامه دارد!

جناب خاتمی من نمیدانم چرا همه بزرگان انقلاب ما، از مرحوم امام گرفته تا شما و جانشین شما آقای احمدی نژاد خود را مصلح عالم و شایسته مدیریت جهان میدانید. مرحوم امام برای گورباچف نامه مینویسند و از وی دعوت به اسلام میکنند و به عنوان یگانه راه برون رفت از بحران اقتصادی و اجتمائی، در حالیکه فجایع حکومت اسلامییمان به رهبری خود ایشان، همه را از دین و مسلمانی رویگردان کرده است. آن مرحوم، اسلام را چون سفینه نجات به رهبری شوروی توصیه میکنند.

جناب احمدی نژاد رئیس جمهور ما که از تأمین پیاز و گوجه فرنگی برای مردم بیچاره درمانده است و در دوران ریاست جمهوری ایشان، تنها شاخه ای از اقتصاد ملی که توسعه یافته و شکوفان شده است تجارت هروئین و تریاک است . شاخه ائی که دها هزار نفر را از صدر تا ذیل حکومت ، هم بعنوان قاچاقچی و هم قاچاقگیر به استغال کشانده است. شاخه ائی که تقاضای 3 میلیونی معتادان جوان مملکت پشت سر آن ایستاده است، بر چنین زمینه ائی از مدیریت الهی و اسمانی است رئیس جمهور مملکت اسلامی ما ادعای مدیرین جهان را دارد. و جنابعالی که در دوران ریاست جمهوریتان از گسترش گفتگو در درون جامعه و ملت خودمان، از گفتگو با قریب 4 میلیون مهاجر ایرانی و دمیلیونها دگر انیش زیر فشار داخل عاجز بودید، اصطلاح خودی و غیر خودی را ، اگر نه خودتان ولی جریان منتسب به شما لانسه کرده بود، از دست دادن با مقامات امریکائی و یا با یک زن عاجز بودید و اجازت و اذن آنرا نداشتید، دنبال مدیریت گفتگوی تمدنها در آفاق عالم بود ه و هستید .

توصیه من به شما اینست که دست از این بلند پروازیها بردارید و سعی کنید در مقام یک آخوند خوب از اسلام خشونت زدائی کنید! خشونت زدائئی که مملکت ما بدان سخت نیازمند است. شاید بتوانید قدری از آب رفته را به جوی باز گردانید.

در این راه پیروز باشید

پنچشنبه دهم امردادماه هشتادو هفت

حبیب تبریزیان

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.