رفتن به محتوای اصلی

ضعف جسمانی اعضائ کمیته مرکزی تشکیلات یئنی گاموح در چهارمین روز اعتصاب غذا
16.07.2013 - 20:24

بنابر اخبار دریافتی از زندان تبریز و به نقل از خانواده های زندانیان تشکیلات یئنی گاموح، حال عمومی ایشان در چهارمین روز اعتصاب غذا وخیم گزارش می شود. به گزارش خبرنگار سایت تشکیلات یئنی گاموح در شب گذشته 24 تیر ماه 1392 مهندس محمود فضلی بعلت بی حالی و افت فشار شدید به درمانگاه زندان تبریز منتقل شده است ؛ ایشان از قبول سرم تجویزی از سوی پزشک درمانگاه امتناع کرده وپس از بازگشت به بند کاردرمانی امروز برای چندمین بار دچار تشنج شده است.

آقای فضلی به دلیل نداشتن کیسه صفرا و عوارض ناشی از صدمات دوران جنگ، در طی 4روز اعتصاب غذای گذشته به شدت دچار ضعف عمومی و مشکلات گوارشی گشته است.

همچنین بنابر اظهارات خانواده های زندانیان، سایر اعتصاب کنندگان نیز دارای وضعیت مشابهی بوده ونگران کننده توصیف می شود. در پی بحرانی تر شدن وضعیت دبیر کل واعضائ کمیته مرکزی تشکیلات یئنی گاموح در چهارمین روز اعتصاب غذا صبح امروز 25 تیر ماه 1392 سایر اعتصاب کنندگان نیز جهت معاینه و کنترل وضعیت سلامتیشان به درمانگاه منتفل شده اند.

دکتر لطیف حسنی پس از دستگیری 2 سال قبل با سکته قلبی مجبور به عمل قلب شده بود و در هفته های اخیر نیز مشکلاتی ناشی از بیماری قلب وی را آزار داده است.

مهندس محمود فضلی به دلیل اصابت ترکش به سینه اش در جنگ ایران و عراق، به دلیل نداشتن کیسه صفرا و عوارض ناشی از صدمات دوران جنگ، در طی 4روز اعتصاب غذای گذشته به شدت دچار ضعف عمومی و مشکلات گوارشی گشته وبا درد شدید معده روبرو است. همچنین وضعیت جسمی مهندس شهرام رادمهر در ماه های اخیر بحرانی گزارش شده است. وی از میگرن مزمن رنج می برد و در زمان بازداشت در اداره اطلاعات تبریز با بیهوشی متوالی، مدت 3 روز را دربیمارستان بستری بوده است. آقای رادمهر در حالی که قبل از عید به دستور دادستان جهت سیتی اسکن باید از زندان تبریز خارج می شد، به دلیل اجبار در پوشیدن لباس زندان و دستبند و پا بند و رفتار زننده ی زندان بانان از این کار امتناع کرد. بهبود قلیزاده نیز به دلیل دستگیری های مداوم در 10 سال اخیر از ضعف عمومی و مشکلات متعدد جسمانی از جمله مشکل کلیه وپروستات رنج می برد.

وضعیت سلامتی این فعالین، سبب شده که در شرایط  اعتصاب غذا بسیار آسیب پذیر شوند که همین مسئله باعث نگرانی خانواده ها و فعالین حقوق بشر شده است..

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یونس شاملی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.