رفتن به محتوای اصلی

روز ششم اعتصاب؛ دادستان تبریز: هنوز نمرده اند؟!
18.07.2013 - 23:39

خانم عزیزه مولایی مادر مهندس شهرام رادمهر است که پیگیر وضعیت ایشان و سایر زندانیان سیاسی اعتصاب کننده در زندان تبریز است. ایشان به همراه برخی دیگر از خانواده ها دیروز با فرزند خود و پس از آن امروز با دادستان کل آزربایجان شرقی ملاقات کرده است. در یک مصاحبه تلفنی با سایت تشکیلات یئنی گاموح سوالات ما را در مورد آخرین وضعیت اعتصاب کنندگان آذربایجانی و همچنین واکنش مسئولین قضایی جواب دادند.

- " دیروز (26 تیر) در ملاقات ما با دادستان تبریز، آقای خلیل الهی از ما خواستند که به ملاقات آنها رفته و از آنها بخواهیم که اعتصابشان را بشکنند. نسبت به هفته گذشته لاغر شده اند و آقای بهبود قلیزاده که از بیمار هستند، نسبتا بی حال بودند. "

آیا ملاقات خانواده ها نتیجه ای داشت؟
- " زیاد اصرار کردیم. اما آنها به هیچ وجه حاضر به شکستن اعتصاب نیستند. می گویند ما به هیچ وجه زیر بار این ظلم نمی رویم. مردن از قبول این بی عدالتی بهتر است. این تنها ما نیستیم، تمام زندانیان سیاسی مخصوصا تورکها شرایط بدی دارند، غیر عادلانه ترین حکمها را گرفته اند، دیگر نمی شود ساکت نشست و تحمل کرد. ما غیر از این چاره ای نداریم."

دیروز گویا مسئولین خانواده ها را تهدید کرده بودند. آیا اعتصاب کنندگان از این تهدیدها خبر دارند؟
- " بلی، دادستان تبریز در ملاقات با خانواده ها گفته بود که اعتصاب وضعیت آنها را بدتر می کند و اگر پایان ندهند به اعتصابشان، احتمال تبعید جداگانه آنها به شهرهای دوردست هست. آنها مطلع بودند از این تهدید. گفتند در این صورت همگی دهانشان را خواهند دوخت تا آب هم مصرف نکنند و مسئولیت عواقب این جریان با مسئولین جمهوری اسلامی است." 

شما جواب آنها را با مسئولین در میان گذاشتید؟
- " رئیس دادگستری که اصلا به ما وقت ملاقات نمی دهد. با رئیس زندان به نام آقای استادی مطرح کردیم که ایشان با استهزا گفتند که در این صورت خودکشی محسوب می شود که چیز تازه ای نیست. در زندان اینگونه مسائل عادی است. دادستان هم که قبل از اینکه ما چیزی بگوییم، پرسید که "هنوز نمرده اند!؟""

این چندمین بار است که از آغاز اعتصابات خانواده های رهبران دربند یئنی گاموح مورد بی احترامی و تهدید مسئولین دادگستری تبریز قرار می گیرند. خانواده ها هر دفعه هم از عدم استقلال قضات و خط دهی اداره اطلاعات در صدور احکام سیاسی و غیر حقوقی به قضات بحث می کنند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یونس شاملی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.