رفتن به محتوای اصلی

پدر حسین رونقی: حسین را در زندان نگه داشته‌اند تا بکشند
23.07.2013 - 03:38

 سید احمد رونقی ملکی‌، پدر این زندانی سیاسی در گفتگو با کمیته گزارشگران حقوق بشر چند بار تاکید کرد: حسین را در زندان نگه داشته‌اند تا بکشند، هر اتفاقی برای حسین بیفتد عمدی است و مسئولین، قوه قضاییه و زندان باید پاسخگو باشند.

آقای رونقی ملکی‌ افزود: با وجود وخامت حال فرزندم و اصرار ما برای فرستادن او به بیمارستان و یا مرخصی درمانی اما به ما گفته‌اند که سپاه پاسداران و کار‌شناسان پرونده مخالف هستند. تمام مدارک پزشکی‌ پسرم در پزشکی‌ قانونی و دادستانی و زندان وجود دارد و اکثر پزشکان گفته‌اند که او نباید در زندان باشد. دفعه قبل عمل جراحی فرزندم ۶ ساعت طول کشید، چند روز در کما بود و به هوش نمی‌‌آمد، اما حالا باز هم حال او بد شده است، در زندان نه پزشک متخصص هست و نه امکانات لازم برای درمان او وجود دارد.

سید احمد رونقی ملکی‌ گفت: فرزندم را ۱۳ ماه در انفرادی نگه داشته‌اند و زیر شکنجه از او اعتراف گرفته‌اند که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است، من از مسئولین می‌پرسم که آیا فرزندشان یا خودشان تحمل حتی ۱۰ روز سلول انفرادی را خواهند داشت؟ حسین را در زندان نگه داشته‌اند تا بکشند، همه می‌دانند که او نباید در زندان باشد.

آقای رونقی افزود، وکیل قبلی‌ ایشان آقای دادخواه بود که من از ایشان تشکر می‌‌کنم، آقای دادخواه به دلیل پرونده حسین و موارد دیگر به زندان محکوم شد و ما متاسفانه بعد از این نتوانستیم وکیل دیگری برای ایشان پیدا کنیم، من حکم‌ها را که دیدم از نظر قانونی و شرعی نا‌عادلانه هستند، نه اینکه مدیر دفتر قاضی پیر‌عباسی خودش چیزی بنویسد، دست حسین شکسته بود و از او می‌‌خواستند در‌‌ همان شرایط امضا کند. ابتدا پرونده در شعبه ۱۶ بود اما سپس بدون دلیل پرونده را به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر‌عباسی منتقل کردند، چرا اینکار را کردند؟! سپس دوباره به دلیل امداد رسانی به زلزله زدگان ما را به همراه هم بازداشت کردند، همانجا جلوی چشم‌های من بصورت عمدی به شکم فرزندم که بار‌ها عمل کرده بود ضربه زدند و بچه‌ام دوباره خون ریزی کرد، هرچه اصرار می‌‌کردیم که به بیمارستان منتقلش کنند قبول نمی‌‌کردند، به نظر من فقط می‌‌خواهند او را بکشند و باید جواب بدهند.

پدر حسین رونقی ملکی‌، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به کمیته گزارشگران حقوق بشر گفت: بر اساس قانون کسی‌ که به این شدت بیمار است نباید در زندان بماند، این قانون جمهوری اسلامی است و در همه جهان باید قانون حکم کند، نه اینکه به این شکل بخواهند مردم را بکشند و کسی‌ پاسخگو نباشد. نه سازمان زندان‌ها نه بازرسی نه هیچ مقام دیگری پاسخگو نیست، قوه قضاییه و مسئولین باید پاسخگو باشند و به قانون عمل کنند نه اینکه یک بچه بیست و چند ساله را که می‌‌توانست به کشورش خدمت کند را در زندان نگه دارند.

سید احمد رونقی ملکی‌ در پایان مجدداً تاکید کرد: نگه داشتن حسین در زندان عمدی است، می‌‌خواهند او را بکشند، من از رئیس جمهور آقای روحانی می‌خواهم رسیدگی کند نه اینکه وعده بدهند، با به زندان انداختن این بچه‌ها مشکلی‌ حل نمی‌‌شود، کسانی‌ که می‌‌توانستند خدمت کنند و به آبادی و پیشرفت مملکت کمک کنند نباید در این وضعیت وخیم در زندان بمانند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.