رفتن به محتوای اصلی

شکنجه ی اعتصاب کنندگان در طول انتقال به تهران
25.07.2013 - 11:37

به گزارش سایت یئنی گاموح، بنا به اطلاعات دریافتی از خانواده ها ی این زندانیان سیاسی هرکدام از اعتصاب کنندگان توانسته اند به مدت چند دقیقه با خانواده های خود تماس بگیرند. ایشان در این تماس تلفنی از آخرین وضعیت جسمانی خود گفته و نحوه انتقال به تهران و شرایط خود در دو روز بی خبری که حاکم بود پرداخته اند.

دومان رادمهر در این باره می گوید: " اعتصاب کنندگان یئنی گاموح در انتقال به تهران شکنجه شده اند. زندان اوین به خاطر وضعیت جسمانی بی حال آنها، از قبول مسئولیت جان آنها امتناع کرده بود و آنها به مدت یک روز و نیم با دستبند و پابند در اتاقک فلزی داخل ماشین انتقالی که صندلی هم نداشته، در آن گرمای تهران در حیاط زندان اوین بر روی کف فلزی ماشین ون سپری کرده اند. به این اضافه کنید مسیر هشت ساعته ی بین تهران و تبریز و اینکه چند بار بین زندان اوین و رجایی شهر پاسکاری شده اند. در تمام این مدت آنها در آن اتاقک فلزی بوده اند که نهایتا آنها را به سلول انفرادی زندان اوین منتقل می کنند. این شکنجه به مفهوم واقعی کلمه است!"

" عموما بی حال هستند که روزبروز شدیدتر می شود و امروز در قرنطینه زندان رجایی شهر هم مهندس محمود فضلی خونریزی معده داشته است. وضعیت جسمانی آنها، به گونه  ایست که برخی از آنها با ملاحظه نگرانی خانواده های از گفتن وضعیت دقیق خود خودداری می کنند"

لطیف حسنی، آیت مهرعلی‌بیگلو، محمود فضلی، شهرام رادمهر و بهبود قلیزاده کادر رهبری تشکیلات یئنی گاموح هستند که از روز بیست و دوم تیر ماه/ سیزده جولای در اعتراض به روند نا عادلانه دادرسی و همچنین شرایط بد زندان تبریز دست به اعتصاب غذای نا محدود زده اند.

اردیبهشت ماه 92 شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی باقرپور برای هرکدام از این فعالین حکم سنگین 9 سال حبس تعزیری یعنی جمعاً 45 سال حبس تعزیری را صادر کرد. اتهامات وارده تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه غیر قانونی عنوان شده است. در خرداد ماه در شعبه ششم دادگاه تجدید نظر تبریز به ریاست قاضی ایمانی این حکم را تایید کرد.

لینک خبر: http://yenigamoh.com/index.php/all-category/2012-…

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یونس شاملی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.