رفتن به محتوای اصلی

آمریکا فهرست لوازم پزشکی اساسی مجاز برای صدور به ایران را گسترش داد
26.07.2013 - 05:28

خزانه داری فهرست لوازم پزشکی اساسی مجاز برای صدور به ایران را گسترش می دهد و راهکارهای موجود  صادرات و تامین مالی برای کالاهای انساندوستانه را روشن تر می کند . سفارت مجازی ایالت متحده آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد "وزارت خزانه داری ایالات متحده برای تقویت تلاشهای درازمدت ایالات متحده، برای اطمینان حاصل کردن از اینکه تحریمهای گسترده اقتصادی و مالی علیه ایران( که برای اطمینان حاصل کردن از اینکه ایران به تعهدات بین المللی اش عمل می کند وضع شده اند) مانع از واردات بشردوستانه ایران نمی شوند، اقداماتی را انجام داد."

دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) فهرست لوازم پزشکی اساسی مجاز برای صدور و یا بازصدور به ایران را بر اساس جواز کلی موجود با افزودن صدها قلم گسترش داد؛ OFAC پیش از این جوازی خاص برای اجازه صدور یا بازصدور این اقلام صادر کرده بود. OFAC همچنین راهنمایی تشریحی را برای جوازها و استثنائات موجود قابل اعمال بر فروش غذا، کالاهای کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی از سوی اشخاص غیر آمریکایی به ایران، صادر کرد.

دیوید اس. کوهن، معاون وزیر برای تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: " اقدام امروز در گسترش جواز کلی برای صدور تجهیزات پزشکی به ایران نشانگر بخش مهمی از سیاستهای تحریمهای ماست. حتی در حالی که ما به پیاده سازی و اعمال تحریمهای دقیق خود ادامه می دهیم، به حمایت از تجارت انساندوستانه مشروع متعهدیم."        

 همانطور که OFAC در راهنمای تشریحی خود، "کمکهای انسان دوستانه و صادرات مربوطه به مردم ایران" صادر شده در ۶ فوریه ۲۰۱۳، و در قوانین تحریمهای مالی ایران (IFSR)، روشن کرده است، موسسات مالی خارجی می توانند با استفاده از منابع مالی موجود در بانک مرکزی ایران، معاملات مربوط به خرید کالاهای انساندوستانه از جمله غذا، کالاهای کشاورزی، دارو، و تجهیزات پزشکی را بدون مشمول شدن در تحریمهای آمریکا، پردازش کنند. راهنمای امروز در مورد فروش غذا، کالاهای کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی به ایران، با این هدف است که اطمینان حاصل شود کلیه طرفین این معاملات کاملا جوازهای انساندوستانه موجود در قوانین تحریمی ما را درک کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.