رفتن به محتوای اصلی

ملاقات خانواده های اعتصاب کنندگان آذربایجانی در حضور ماموران امنیتی
01.08.2013 - 01:43

 

بیستمین روز اعتصاب غذا در رجایی شهر؛ ملاقات غیر حضوری خانواده ها و پافشاری زندانیان به ادامه اعتصاب

فعالان در تبعید: اعتصاب غذای پنج عضو شورای مرکزی حزب ” یئنی گاموح” در حالی بیستمین روز خود را سپری می کند که دیروز 9 مرداد/ 31 جولای خانواده های این فعالین موفق شدند در زندان رجایی شهر آنها را ملاقات کنند.

بنا بر اطلاع ” کمپین صلح فعالان در تبعید ” ؛ این ملاقات که اجازه آن از سوی دادستان تبریز صادر و با زندان رجایی شهر هماهنگ شده بود، قرار بود که به صورت حضوری برگزار شود ولی مسئولین زندان رجایی شهر تنها اجازه ملاقات تلفنی از پشت شیشه را به خانواده ها داده و دو تن از ماموران امنیتی زندان در این ملاقات حضور داشته اند.

بر اساس گزارشهای دریافتی ، در این ملاقات خانواده های این زندانیان که از شهرهای مختلف خود را به زندان رجایی شهر رسانده بودند در دیدار نیم ساعته خود خواهان شکستن اعتصاب آنها بودند که با اصرار آنها برای ادامه اعتصاب مواجه شدند.

یکی از اعضای خانواده ها بعد از ملاقات گفت: “همگی 12-15 کیلو وزن کم کرده اند. به شدت رنگ پریده و ضعیف شده اند. همه خانواده ها از آنها خواستند که به اعتصاب خود پایان دهند. اما آنها نپذیرفتند. آنها خواستار برگزاری دادگاه عادلانه و بازگشت به تبریز هستند. علیرغم ضعف شدید روحیه آنها خوب است و تا رسیدگی به خواسته هایشان اصرار به ادامه اعتصاب غذای تر خود هستند.”
طبق گفته این عضو خانواده ی زندانیان سیاسی آذربایجانی، این اعتصاب کنندگان خواستار تحویل تمام لوازم و کتابهای خود هستند که در زندان تبریز توسط مسئولان زندان تبریز هنگام انتقال به تهران ضبط شده است.

لطیف حسنی، بهبود قلیزاده، آیت مهر علیبگلو، محمود فضلی و شهرام رادمهر پنج زندانی سیاسی آذربایجانی هستند که از روز بیست و دوم تیرماه در اعتراض به حکم نه سال زندان خود و همچنین شرایط زندان تبریز دست به اعتصاب غذا زدند.

این فعالین که اعضای مرکزی حزب آذربایجانی “یئنی گاموح” هستند، روز بیست ونهم تیرماه به تهران منتقل شده و بعد از دو روز حبس در زندان اوین، به بند چهار زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.
اتهام این فعالین تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه غیر قانونی عنوان شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یونس شاملی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.