رفتن به محتوای اصلی

لایحه چند همسری یا گام نخست در تبدیل میهنمان به تایلند خاور میانه!
08.08.2008 - 10:27

عرب طی هجوم خود و مغول طی ایلغارش به ایران ما، تنها به غارت خزائن، اموال و احشام و نهادن یوق مالیاتی سنگین شرعی و عرفی، جزیه و خراج، بر میهن و مردم ما بسنده نکردند. آنها، بویژه اعراب، زنان و دختران ایرانی را مورد تجاوز قرار داده و هزاران هزار از آنان را به کنیزی به حرمسراهای خود از شام تا حلب، یثرب و دمشق کشاندند و از جمله بودند دختران یزدگرد سوم، واپسین پادشاه نگونبخت ساسانی، که به امام حسین و امام حسن رسیدند. عرب و مغول شمشیر در دست داشتند و از آن، بی ترحم و با قصاوتی بی نظیر، در انقیاد مردمانی که هزاران سال به لحاظ قدمت تاریخی و سطح فرهنگ بر آنها پیش داشتند، استفاده میکردند.

امروزه مشابه این رویدادها در کشور های قبیله سالار آفریقا، دارفور سودان، سومالی، از طرف نیروهای بنیاد گرای اسلامی بصورت تکرار آن سناریو های تاریخی را میبینیم.

در کشور خودمان این، فاتحین برآمده از انقلاب اسلامیند که در دستی سلاح بیرحم شرع و در دستی دیگر رانت های نجومی پترو دلار نفتی، با مردم ما همان میکنند که پیشینیان آنان بر مردم ما کردند. این استیلاگران جدید با قانونیت بخشیدن به چند همسری عملاً شمشیر دلار های نفتی را بر گردن زنان و دختران ما میگذارند تا آنان را به حرمسراهای خود بکشانند. آنان با در دست داشتن این پتر و دلار ها نفتی و قراعت های شرعی، نیاز چندانی به استفاده از آن قهر و شمشیر آباء اجدای خود ندارند هر چند در آنجا که هوس کرده یا بکنند، از این روش نیز دریغ نخواهند کرد.

قانون جدید خانواده و ترویج و تبلیغ چند همسری رویکردی آخوندی و اسلامی است، برای تابو زدائی از این بربریت فرهنگ جنسی، هنجار آفرینی فرهنگی و اجتماعی است تا به یمن آن، به آن رسند که در گذشته تنها با قهر به آن میرسیدند، تا راه را برای آنان که تمکن دارند، بیشتر باز و قباحت این سنت کثیف خود آورده را، در نگاه جامعۀ با سوء استفاده از انسانهائی که زیر بار فقر و یا شیوع فرهنگ مصرف گرائی ناشی از رواج رانتخوارگی، تن به بردگی جنسیتی میدهند، از بین ببرند. این قانون تبدیل کردن میهن ما به یک فاحشه خانه بزرگ است که پا اندازهای آن همین آخوند های حاکم هستند.

آقای احمد زید آبادی با ادبیات بزک کرده اسلامی خود، انگشت به مسئله ای نهاده اند که من با زبان عریان و همه فهم خود آنرا، در اینجا قدری و فقط قدر باز نمودم. و در ذیل گزارش صحبتهای ایشان که از سایت ادوار نیوز برداشته ام میخوانید.

 

حمد زید آبادی: تصویب چندهمسری، نتیجه کج فهمی آدم های بی تجربه است

دوشنبه، 14 امرداد 1387

 

احمد زید آبادی دبیرکل سازمان دانش اموختگان در نشست کانون مدافعان حقوق بشر در زمینه لایحه حمایت از خانواده گفت:کسانی که این لایحه را مطرح کرده اند آدمهای بی تجربه و ناآگاه نسبت به دانش اجتماعی هستند و طرح این لایحه نتیجه کج فهمی محض است که اگر تصویب شود تبعاتش منفی خواهد بود.

احمد زید آبادی با طرح این مسئله گفت:" اگر ما همان تفسیرها ی کاملا سنتی تاریخی را بپذیریم چند همسری در این تفاسیر هم واجب یا مستحب نیست و حد اکثر امری مباح است . اما طرح این موضوع به عنوان امری شرعی که الزامات قانونی را هم در پی خواهد داشت محل بحث است و نشان می دهد که یک نوع کج فهمی برای دریافت این امر شرعی وجود دارد."

وی چندهمسری را با برده داری مقایسه کرد و افزود:" در قران به عنوان نمونه شیوه هایی برای نسخ برده داری هم وجود دارد اما نمی توانید آیه ای را در مدح برده داری پیدا کنید. بنا بر این بعضی از آقایان بر این اعتقادند که اگر شرایط ایجاب کند می شود برده هم داشت چون منع شرعی ندارد مطرح کردن تعدد زوجات در قرن بیست ویک مثل این است که این تعدد زوجات در این دوران مثل این است که بگویند می شود تعدادی برده هم داشت چون منع شرعی ندارد اما چون طرح این مساله افتضاح به بار می آورد و در واقع تاکید براین است که می توان انسانی را فروخت از گفتنش پرهیز می کنند. وگرنه پیامد منطقی روی این برداشت از شریعت می تواند برده داری را هم مجاز کند."

وی ادامه داد:"نوعی نگاه خوشبینانه هم می توان داشت که طرح این موضوع ناشی از برخورد با یک معضل عینی در جامعه ممکن است باشد. در سالهای اخیر یک قشر نو کیسه در ایران پا گرفته و صاحب قدرت شده است که ظاهرا در استفاده از تمتعات دنیوی حرص دارد . این قشر ممکن است خواستگاه مذهبی هم داشته باشند اما حالا که به نان و نوایی رسیدند در متن جامعه مرتب به دنبال صیغه هم می روند به طوری که این موضوع در محافل داخلی آقایان بعنوان یک مشکل هم مطرح است.

زن صیغه ای طبق این قانون و یا طبق شریعت هیچ حق و حقوق ندارد برای این که به خیال خودشان جلوی این صیغه های بی رویه را بگیرند و برای زن حقوقی قائل شوند راه چند همسری را باز گذاشته اند که راه صیغه کنترل شود. شاید قصد این بوده که برای بخشی از زنان که در حالت صیغه از همه حقوق محروم هستند نوعی از حقوق را تامین کنند. "

زید ابادی چند همسری را یک ناهنجاری برشمرد که تبعات به رسمیت شناختن ان در قالب قانون بسیار بیشتر از وجود یک ناهنجاری به رسمیت نشناخته شده در جامعه است. وی اضافه کرد:" این لایحه هم علیه مردان و هم علیه زنان و بچه هایی است که از همسران مختلف یک مرد به دنیا می آیند ."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.