رفتن به محتوای اصلی

گزارشگران بدون مرز: شرایط غیر انسانی فعالان رسانه‌‌ای در زندان
03.08.2013 - 04:28

 گزارشگران بدون مرز یاد‌آور شده که در تاریخ ۹ مرداد ماه، مهدی کروبی صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده اعتماد ملی و رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی، پس از دو روز بستری شدن در بیمارستان و انجام یک عمل انژیوگرافی دوباره به بازداشتگاه مخفی‌اش بازگرداننده شد. این روحانی منتقد ۷۶ ساله در دو هفته گذشته، در پی عارضه‌های مختلف و از جمله عارضه قلبی سه بار در بیمارستان بستری شده است.

همچنین در این بیانیه به شرایط میرحسین موسوی ٧٣ ساله، «نخست وزیر سابق و صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده کلمه سبز، و همسرش زهرا رهنورد، روشنفکر و نویسنده» نیز اشاره کرده و متذکر شده که آنها همچنان از تاریخ ۵ اسفند ۸۹ در حصر خانگی‌ هستند.
این سازمان با محکوم کردن «نقض حقوق زندانیان عقیدتی» حکومت را متهم کرده که به «به شکار روزنامه‌نگارانی روی آورده که می‌خواهند درباره‌ قتل در بازداشت، ستار بهشتی روشنگری کنند.»

این بیانیه می‌افزاید: «از تاریخ ۲۷ تیرماه و در پی انتقال زندانی سیاسی علی ناظری از زندان اوین به زندان زابل، بر تنش میان زندانیان بند ۳۵۰ که بسیاری از روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی در آن محبوس هستند، و مسئولان زندان افزوده شده است. مسئولان زندان از پلیس ضد شورش برای حمله به بند و زندانیان استفاده می‌کنند.»

 همچنین با اشاره تبعید ابولفضل عابدینی، روزنامه‌نگار، از بند ۳۵۰ اوین به زندان اهواز گزارشگران بدون مرز می‌گوید که عابدینی «در مدت دوازده ساعت حضور ستار بهشتی در این بند وی را دیده بود و در برابر بازپرس رسیدگی به پرونده مرگ ستار بهشتی حاضر و در این باره شهادت داده بود.»

گزارشگران بدون مرز همچنین از وضعیت زندانی حسین رونقی ملکی، وب‌نگار زندانی ابراز نگرانی کرده و خاطر نشان می‌کند «علیرغم چند عمل جراحی بر روی کلیه و وضعیت نابسامان جسمی همچنان در زندان و از مرخصی درمانی محروم است.»

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.