رفتن به محتوای اصلی

اعتصاب حمايتي از رهبران زنداني يئني گاموح
04.08.2013 - 01:54

امروز یکشنبه 13 مرداد/ چهار آگوست 2013 بیست و سومین روز اعتصاب کادر رهبری یئنی گاموح است. بعد از ملاقات کابینی خانواده ها در زندان رجایی شهر امروز چهارمین روز بی خبری از آنان در حالی سپری می شود که عزیز پور ولی از فعالین شناخته شده جنبش ملی- دموکراتیک آزربایجان نیز به جمع اعتصاب کنندگان پیوست. به گزارش سایت یئنی گاموح از اویرنجی سسی، حوالی ساعت ۱۲:۳۰ دیروز دوازدهم مرداد ماه عزیز پورولی با حضور در اتاق ۴۵ زندان تبریز با ارائه نامه اعتراض آمیزی در خصوص برخورد های ناعادلانه قوه قضایه با زندانیان سیاسی آزربایجان، آغاز اعتصاب غذای خود را در حمایت از اعتصاب غذای پنج نفر از فعالین اعلام نمود.

بنا به اخبار رسیده از زندان تبریز با اعلام اعتصاب غذای عزیز پورولی ماموران اداره اطلاعات مستقر در زندان تبریز عزیز پور ولی را تهدید کرده و با تراشیدن موهای سرش وی را به بند ویژه زندان تبریز انتقال داده اند.

عزیز پورولی بیستم آذر ماه نود و یک برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل گردیده است.

این فعال سرشناس تورک دوم شهریورماه سال ۹۰ به همراه بیست و هشت تن دیگر، در جلسه ی هم‌اندیشی برای نجات دریاچه ی اورمیه دستگیر شده بود که پس از گذراندن هشتاد وشش روز بازداشت موقت به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی، در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز محاکمه و به دوسال حبس که یک سال آن به حالت تعلیقی درآمده است، محکوم گردید. لازم به یاداوری است که ۵ عضو شورای مرکزی یئنی گاموح از ۲۲ تیر ماه 92 در اعتراض به حکم نه سال زندان خود و همچنین شرایط زندان تبریز دست به اعتصاب غذا زده اند اعلام کرده‌اند تا حصول خواسته‌شان دست از اعتصاب غذا نخواهند کشید. این فعالین را روز بیست ونهم تیرماه به تهران منتقل شده و بعد از دو روز حبس در زندان اوین، به بند چهار زندان رجایی شهر کرج منتقل کرده اند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

علی رضا اردبیلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.