رفتن به محتوای اصلی

انتخابات آمریکا و بحران هسته ای ایران سه شنبه 9سپتامبر ساعت 21 به وقت اروپای مرکزی
08.09.2008 - 19:54

_ایا براستی تفاوتی مابین مکین و اوباما در ارتباط با بحران هسته ای ایران وجود خواهد داشت و یا هر دو کاندیدای بطور یکسان در مقابل برنامه اتمی ایران خواهند ایستاد و گزینه نظامی را از نظر دور نخواهند داشت؟!

اسامی مدیریت اتاق فرهنگ گفتگو به قرار زیر است :

 _جهانگیر

 _ مسعود علوی

 _ کیومرث نویدی

 _ رامین مهریار

 _ کیانوش توکلی

 سه شنبه 9سپتامبر ساعت 21 به وقت اروپای مرکزی

 اوباما: گزينه نظامی عليه ايران از روی ميز کنار نرفته است

 مک کین نامزدی حزب جمهوریخواه را پذیرفت

نامزد منتخب حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزدی حزب را رسما قبول کرده است.

 جان مک کین، سناتور هفتاد و دو ساله از ایالت آریزونا، در سخنانی در همایش ملی حزب جمهوریخواه در سنت پل، ایالت مینه سوتا، با قبول نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ماه نوامبر سال جاری برگزار خواهد شد، برنامه و شعارهای انتخاباتی خود را شرح داده است.

 آقای مک کین در این سخنرانی، که در جمع صدها تن از نمایندگان شعبه های ایالتی، اعضا و طرفداران حزب جمهوریخواه ایراد شد، بر لزوم اصلاحات در عملکرد تشکیلات دولت فدرال تاکید نهاد و از تعهد خود به تغییرات سخن گفت.

 جان مک کین خطاب به کسانی در تشکیلات دولت فدرال در واشنگتن، که آنان را عامل افزایش هزینه های دولتی و افرادی می خواند که منافع خود را به مصالح ملی ترجیح می دهند، هشدار داد که "تغییرات در راه است."

 سناتور مک کین گفت که هدف او از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خدمت به مردم است و در نظر ندارد از منافع حزبی و گروهی دفاع کند و وعده داد که در صورت انتخاب به این سمت، رویکردی فراحزبی را اتخاذ خواهد کرد و از قابلیت افراد در هر دو حزب اصلی و کسانی که دارای وابستگی حزبی نیستند در اداره امور بهره خواهد برد.

 او خطاب به مردم آمریکا گفت "من برای یک حزب به خصوص، برای منافع یک گروه خاص و برای شخص خودم تلاش نمی کنم، تلاش من برای شماست."

 با توجه به کاهش محبوبیت جورج بوش، رئیس جمهور از حزب جمهوریخواه، سناتور مک کین کوشید تا خود را به عنوان فردی معرفی کند که با وجود تعلق به این حزب، سیاستی مستقل را دنبال می کند.

 در تلاش برای ارائه تصویری از خود به عنوان رهبری ثابت قدم در شرایطی دشوار، آقای مک کین خطاب به هواداران خود گفت "ما آمریکایی هستیم و هرگز مایوس نمی شویم و صحنه را ترک نمی کنیم، هرگز از تاریخ نمی گریزیم بلکه سازنده تاریخ هستیم."

 

 برنامه سیاسی و اقتصادی

 سناتور مک کین در این سخنرانی برخی از برنامه هایی را که در نظر دارد در مقام ریاست جمهوری به اجرا در آورد تشریح کرد.

 در حالیکه شرایط اقتصادی به یکی از مهمترین موضوع های مورد توجه آمریکاییان تبدیل شده است، جان مک کین رقیب خود از حزب دموکرات را متهم کرد که به مسایل اقتصادی توجهی ندارد و به تفصیل در مورد برخی از برنامه های اقتصادی مورد نظر خود سخن گفت.

 او وعده داد که در مقام ریاست جمهوری، خواهد کوشید میلیون ها فرصت شغلی ایجاد کند و به خصوص به بخش صنایع، که آن را موتور محرک اقتصاد ایالات متحده می خواند، توجه بیشتری داشته باشد.

 در مورد افزایش بهای سوخت در آمریکا، که بسیاری از آمریکاییان را نگران کرده است، جان مک کین تاکید کرد که از افزایش تولید داخلی نفت از جمله از طریق حفاری در آب های ساحلی حمایت خواهد کرد.

 اقدام در این زمینه از حمایت گسترده در میان مردم آمریکا برخوردار است اما حزب دموکرات چنین برنامه ای را به دلیل خطرات زیست محیطی آن مردود دانسته است.

 سناتور مک کین همچنین از ساخت نیروگاه های هسته ای، بهبود فن آوری کاهش آلودگی استفاده از زغال سنگ، و بهره برداری از منابع تجدید شونده انرژی سخن گفت.

 در مورد سیاست خارجی آمریکا، آقای مک کین، ضمن یادآوری دوران خدمت خود در نیروی دریایی و گذراندن بیش از پنج سال به عنوان اسیر جنگی در ویتنام شمالی، گفت که از جنگ بیزار است اما تمامی امکانات دیپلماتیک، نظامی و اقتصادی ایالات متحده را برای استقرار "ثبات و صلحی پایدار در جهان" به کار خواهد گرفت.

 به گفته ناظران، برخلاف سخنرانی سارا پی لین، نامزد منتخب حزب برای معاونت ریاست جمهوری، انتقادهای آقای مک کین از باراک اوباما، رقیب انتخاباتی او از حزب دموکرات، به مراتب ملایمتر بود.

 در واکنش به این سخنرانی، سخنگوی آقای اوباما با اشاره به دوران خدمت جان مک کین در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، گفت که آقای مک کین به مدت بیست و شش سال یکی از همان کسانی بوده است که اینک مورد انتقاد قرار می دهد و افزود که نامزد حزب جمهوریخواه سیاست های فاجعه بار دولت کنونی را دنبال می کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.