رفتن به محتوای اصلی

چه باید کرد؟! ایرانیان خارج کشور و نقض حقوق بشر در ایران سه شنبه 21 اگوست ساعت 21
20.08.2007 - 19:47

مجریان برنامه :

دلیر کردستانی

جهانگیر لقایی

کیانوش تو کلی

 

هر چند نقض حقوق بشر در 28 سال گذشته در ایران موضوع تازه ای نیست اما با روی کار امدن احمدی نزاد این موضوع ابعاد تازه ای گرفته است که بقول هفته نامه آبزرور، چاپ لندن: " در شماره روز یکشنبه (19 اوت) در گزارشی از تهران به نقل از منتقدان حکومت و دولت ایران آورده که در یک ماه گذشته بالغ بر سی نفر در زندان های این کشور و همچنان انظار عمومی اعدام شده اند که هدف از اجرای این احکام خاموش کردن صدای فعالان سیاسی بوده است."

این موضوع آنچنان حاد شده است که خانم شیزین عبادی با ارسال نامه‌اى به شوراى حقوق بشر سازمان ملل رسماً از دولت جمهورى اسلامى به علت بازداشت هاله اسفنديارى شکايت کرده است

 پرسش این است که عیرغم حضور چند میلیون ایرانیان در خارج کشور که بخش عمده ان به داخل کشور رفت و آمد می کند چرا حرکتی چشم گیر برای مقابله با اوضاع نا به سامان کشور نمی شود ؟ با این وجود میزان فعالیت ایرانیان مدافع حقوق بشر د ر خارج کشور بقدری کم شده است به گونه ای که فرود سياوش‌پور به تنهایی در گوشه خانه اش دست به اعتصاب می زند (1)

و یا براستی اوضاع ایران بگونه ای است که نبایستی هیج تلاشی صورت گیرد چرا که به قول کاربری که در بخش اظهار نظر از جمله نوشت:".. آزادی و دمکراسی برای این مردم بلای جان است. بخدا بلای جان است.. اینها از یوگوسلاوی به هم بدتر خواهند کرد. سر یکدیگر را هزار هزار خواهند برید..."(2)

این ها موضوع بحث اتاق پال تاکی فرهنگ گفتگو درروز

سه شنبه 21 اگوست ساعت 21 به وقت اروپای مرکزی

خواهد بود ؛ شما را به شرکت در این بحث فرا می خوا نیم

 برای اطلاعات بیشتر در مورد اتاق فرهنگ گفتگو به لینک زیر مراجعه نمائید:

http://www.farhanggoftego.com/barnamehpaltalk1705…

 

زیرنویس:

 1_ من به سهم خود با درخواست از اين دو عزيز که هرچه زودتر به اعتصاب غذای خود پايان دهند، از نيمه‌شب امشب اعتصاب غذای خود را تا رسيدن خبر خوش پايان اعتصاب غذای عدنان حسن‌پور و هيوا بوتيمار، آغاز می‌کنم و از تمامی فعالان حقوق بشر در سراسر دنيا تقاضا می‌کنم که نجات جان عدنان و هيوا را از اهم اولويت‌های خود در کوشش‌های انسانیشان قرار دهند.

http://iranglobal.info/node/21067

 2_خبرهایی که از ایران میرسد.. از مردم ما.. هرکس که به ایران میرود و می آید.. چه داستانهای وحشتناکی از مردم ما تعریف میکند. این مردم از دست رفته اند. حال تقصیر آخوند یا هرکس دیگر.. به آهنی زنگ زده می مانند که حتا آن ته ها هم تکه ای خالص باقی نمانده که بشور زنگارش را زدود. از دست رفت... از دست رفت... از دست رفت... بگذار در همان دنیای شان بلولند... چه خودشان و چه اپوزیسیون رژیم شان... آزادی و دمکراسی برای این مردم بلای جان است. بخدا بلای جان است.. اینها از یوگوسلاوی به هم بدتر خواهند کرد. سر یکدیگر را هزار هزار خواهند برید. آن زمان که هنوز اینطور خراب نشده بودند در جنگهای کردستان سر می بریدند چه برسد به حالا.. آمار جامعه شناسان را بروید مطالعه کنید که از هر پنج نفر ایرانی دو نفر مشکل روانی دارد... روانی های به ظاهر سالم تعدادشان سر به میلیون میزند.. ایران از دست رفته است..

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.