رفتن به محتوای اصلی

تضاد های درون حکومتی و اپوزیسیون سکولار سه شنبه 28 نوامبر ساعت 21
27.11.2006 - 18:47

به دلیل برخورد حمایت گرا نه اپوزیسیون ایران در گذشته از جناح بندی درون حکومتی موجب شده است که این بار سکولار ها در مقابل تضاد های درونی و انتخابات پیش رو، راه بی تفاوتی در پیش گیرند و خود را سرگرم بحث بی پایان اتحاد ، ائتلاف ووحدت قرار دهند!
ا کبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ايران، در روزهای اخير بر دامنه انتقادهای خود از سياست ها و عملکرد دولت محمود احمدی نژاد افزوده است. وی درسخنرانی ديگری گفت:" سياست مشت آهنين، که مکرر در همه دنيا درهمه جا تجربه شد، حتی در عراق که صدام ۳۰ سال آن را اجرا کرد، سرنوشتش اين بود که مردم از اشغالگری مثل آمريکا استقبال کردند. اما سياست مشت آهنين برای کسانی که در درازمدت به منافع ملت خود می انديشند، جواب نمی دهد."

 

موضوع سخنرانی اتاق فرهنگ گفتگو سه شنبه 28 نوامبر ساعت 21 به وقت اروپای مرکزی

 

مجریان اتاق: کیانوش تو کلی، شایان جهاندوست و دلیر کردستانی

 _ بهر حال، دامنه رويارويی ها گسترده است و از جمله سياست خارجی و پرونده هسته ای ايران را نيز دربرمی گيرد. در یک طرف رفسنجانی رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار دارد ، که هوادارانش از او به عنوان بانی طرح خصوصی سازی درجمهوری اسلامی و جلب سرمايه گذاری در ايران ياد می کنند، رفسنجانی در روز ۲۹ آبان ماه گفت:« بايد با تامين امنيت سرمايه گذاری، مانع رکود اقتصادی شويم.»

در سوی دیگر احمدی نژاد قرار دارد که در بالا بردن نقش و جایگاه دولت در اقتصاد و سایر امور در حال قبضه کامل براموراست ، براستی چپ و راست اپوزیسیون در این خصوص چه می گویند !؟

_در پي چند هفته حملات پي در پي محمود احمدي نژاد و دولت او به دانشگاه آزاد، هاشمي رفسنجاني در مقام رييس هيات امناي دانشگاه، مسوولان اين موسسه آموزش عالي را به مقاومت در برابر فشارهايي كه براي تسلط بر آن آغاز شده است دعوت کرد و تاکيد کرد: "اگر قرار بود در مقابل اين موذي‌‌گري‌‌ها عقب بنشينيم، بايد به همان اتاق طلبگي برمي‌‌گشتيم و يا در روستا ها براي مردم مساله مي‌‌گفتيم." اين موضع در حالي بيان شد که هاشمي رفسنجاني روز قبل از آن نيز در بياني صريح گفته بود: "اميدواريم شرارت‌هايي كه مي‌شود تا دانشگاه آزاد را به عنوان واحد ملي و جهاني تضعيف كند، شرش از سر دانشگاه كوتاه شود".

 _ به همان اندازه که محمود احمدی نژاد و گروه جديد مذاکره کننده هسته ای، از رويکرد دولت قبلی در اين زمينه ناخشنود هستند، اکبر هاشمی رفسنجانی، نيزاز نحوه مديريت کنونی پروژه اتمی ايران ناراضی است و اين نارضايتی را بارها ابراز داشته و خواستار حل و فصل اين پرونده از طريق «تدبير»شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.