رفتن به محتوای اصلی

تجمع۵ هزار نفری در زنجان
11.08.2013 - 16:07

امروز ۲۰ مرداد ۹۲  بیش از ۵ هزار نفر از مردم زنجان از ساعت ۱۰ صبح  با تجمع و راهپیمائی اعتراضی ، نارضایتی خویش را نسبت به آلودگی سرب و روی این شهر اعلام کردند. تجمع کنندگان حوالی ساعت ۱۳ با تحصن در مقابل مسجد سید زنجان اعتراض خود را نسبت به آنچه که مرگ تدریجی مردم زنجان قلمداد می کردند، اعلام نمودند.

به گزارش اویان نیوز، تجمع امروز مردم زنجان  از ساعت ۱۰ صبح، ازمقابل استانداری زنجان آغاز شد.

استاندارد زنجان مردم را به پایان دادن تجمع دعوت نمود ولی مردم در اعتراض به این سخنان ، ساختمان استانداری را ترک کرده و به سمت بیت امام جمعه زنجان حرکت کردند.

پس از حضور مردم در مقابل بیت امام جمعه زنجان، حجه السلام خاتمی امام جمعه زنجان نیز با حضور در بین تجمع کنندگان به سوالات و خواسته های آنان در مورد آلودگی سرب پاسخ نداد و او هم خواستار پایان اعتراض شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در خواست کرد که یک نفر به عنوان نماینده اعتراض کنندگان موضوع را پیگیری کند و سایر مردم اعتراضات را ادامه ندهند.

سخنان امام جمعه زنجان هم نتوانست تجمع کنندگان را قانع نماید و پس از آن مردم با راهپیمایی در سطح شهر بر خواسته های خود پافشاری نمودند.

تجمع کنندگان با راهپیمایی از مسیر سعدی شمالی، چهارراه سعدی، سعدی وسط  در چهارراه انقلاب تجمعی کوتاهی نمودند و سپس به سمت سبزه میدان حرکت کردند.

در پلاکاردهای که توسط تجمع کنندگان به زبان ترکی و فارسی حمل می شد جملاتی با مضمون: “ بیز سرطان ایسته‌میریق سرب و روی -و ایسته‌میریق – زنجانلی بیر کلام؛ تعطیلی والسلام – زنگانیمیز وار اولسون، ایسته میین خوار اولسون – استاندار تئز اول گل، جواب وئر جواب وئر – مسئول غیر بومی نمی خوایم – مسئول سالم، هوای سالم – زنجانلی لار وار اولسون، ایسته میین خوار اولسون – استاندار گل بورا – سرب هوا ۱ درصد، ۲ درصد نه، ۵۳ درصد – مردم شهر زنجان فیلتر سمی نمی شوند – سلامتی حق مسلم ماست – کارخانه سرب و روی تعطیل باید گردد - سرب و روی بسته نشه استانداری تخته میشه - ﺯﻧﺠﺎﻥ ﻭﯾﺮﺍﻥ ﺍﻭﻻ ﺁﺑﺎﺩ ﺍﻭﻻ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺍ ﻧﻪ ” به چشم می خورد.

همچنین تجمع کنندگان در شعارهایی اعتراض خود را نسبت به آلودگی کارخانه سرب و روی و آنچه که آن را بی تفاوتی تعمدی مسئولین نسبت به این امر ذکر می کنند، اعتراض کردند.

 بسیاری از کارشناسان و همچنین مردم زنجان اعتقاد دارند که آلودگی سرب زنجان بسیار بیشتر و در حد مرگ مردم قرار دارد و باعث افزایش سرطان، سقط جنین، آلودگی آب و حتی میوه ها و محصولات کشاورزی و باغی زنجان شده است.

معترضین عنوان نموده اند اعتراض خود را تا تعطیلی کارخانه ی سرب و روی ادامه خواهند داد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.