رفتن به محتوای اصلی

به احزاب و سازمانهای سیاسی ملّت فرهنگی کُرد (بخش دوّم )
26.05.2010 - 21:25

 

Missing media item.

▬ در چند نوشتار به روابط تاریخی و مستند ضد ایرانی و ضد کُرد تباران رژیم ولایتِ فقیه با کشور ترکیّه پرداخته ام و بحث امروز ما هم نیست، امّا آیا تا کنون احزاب و سازمانهای سیاسی کُرد به این اندیشیده اند که در همین روزهایی که سیّد علی خامنه ای به ماشینِ کُردکُشی خود سرعت بیشتری داده است و بتازگی پنج جوانِ ارزشمند ایرانی را از دم تیغ گذراند، نخست وزیر و وزیر امور خارجهءِ کشور ترکیّه در دمشق و در روسیّه و تهران برای سرپوش گذاشتن بر جنایتِ جدید شخص ولایتِ فقیه و انحرافِ افکار عمومی و برای کسب پشتیبانی برایِ علی خامنه ای به رایزنی شبانه روزی مشغولند و مرتّب ارتباطاتِ تلفنی آنها با واشنگتن و سایر مراکز قدرت برایِ حمایت از خامنه ای برقرار هست ؟. آیا این تحرکات و همکاری بین ولایتِ فقیهِ تهران و آنکارا، امری اتفاقی و یا بسودِ منافع ملّی ایران هست و یا نه پروسه ای است برنامه ریزی شدهءِ دقیق با تقیسم کار بین تُرک تباران برای برقراری هژمونی ترک تبار سالاری در منطقه، خاورمیانه، خاور نزدیک در کوتاه و دراز مدت میباشد ؟!.

▬ کشور ترکیّه در طول تاریخ 500 سالهءِ خود، پیوسته ایرانی ضعیف را آرزو داشته و امروز هم بخوبی میداند که ایرانی ناتوان، قدرتِ سیاسی کُرد تباران در ترکیّه و عراق را پایین خواهد آورد ● کشور ترکیّه با همکاری علیِ خامنه ای شاهرگِ اقتصاد و موادِ انرژی ایران را در دست گرفته و میگیرد ● سرمایه هایِ ملّی با آثار باستانی و سایر اجناس و کالاهای ارزشمند ایران بطور پنهان و آشکار از ترکیّه به بانکها و کشورهای دیگر انتقال داده میشوند● ترکیّه هنوز به امید پیوستن به اتحادیّهءِ اروپا، با فشار این اتحادیّه و برایِ ماندن در حوزهءِ مغناطیسیِ اروپا دیگر نمیتواند مانند گذشته به نسل کُشی آشکار مردمان کُرد در ترکیّه ادامه دهد، در نتیجه به راهکارهای سیاسی متوسل شده است و این مأموریّت را به همتبار خود علی خامنه ای سپرده است ● ترکیّه هدفمند سیاست پان ترکیسم را خارج از جغرافیایِ سیاسی خود پیش میبرد و نمایندگیِ آنرا به دست نشاندگانِ گروهی از ترکانِ آذری ناسازگار در ایران واگذار کرده است ● کشور ترکیّه و گروهی از ترکان آذربایجان در رأس آن علی خامنه ای یک هدف دارند آنهم فقط نابودی ایران و ایرانی تباران هست. اکنون نوبت مجموعهءِ ایرانی تباری موردِ هدف قرار گرفته است، فردا هم مردم کُرد را بتنهایی در آذربایجان غربی، در کُردستان، در ترکیّه، در شمال عراق را براحتی از پای در خواهند آورد و یا آنها را به بندگی وادار خواهند کرد.

▬ در اجلاس 17 ماه مه 2010 میلادی برابر با 27 اردیبهشت 1389 سران سه کشور ایران، ترکیّه، برزیل، طرح مبادلهءِ سوخت راکتورهای اتمی به تصویب رسید. در این قرارداد 10 ماده ای، کشور ترکیّه اکنون مکانِ مبادله و نگهداریِ سوخت هسته ای میباشد، یعنی سیّد علی خامنه ای اکنون کشور ترکیۀ را به امانت دار رازهای سیاسی و اقتصادی کشور ما ایران تبدیل کرده است. در صورتیکه نمایندگانِ مردم و شهروندانِ ایرانی از سیاستهایِ پوشیده و دربستهءِ علی خامنه ای بی اطلاع کامل هستند. تازه اگر آنها هم به اوضاع بحرانی و روندِ نابودی ایران هم واقف باشند، امّا چون قدرتِ سیاسی و همهءِ اختیارات در چنگِ علی خامنه ای متمرکز هست کاری از آنها ساخته نمیشود.

Missing media item.

▬ بعد از بیش از 8 سال تلاش کشورهای صنعتی و دمکراتیک جهان برای حلّ مسئلهءِ اتمی با پشنهاد کمک و تحویلِ مدرنترین تکنولوژی تولید کنندهءِ انرژی به ایران، بالاخره علی خامنه ای نشان داد که فقط به تُرک تباران همنوع خود اعتماد دارد و سرنوشت مسئلهءِ انرژی اتمی را هم به کشور ترکیه واگذار کرده است. روز جمعه 28 ماه مه 2010 در کنفرانس ائتلاف تمدنهای سازمان ملل در"ریو دوژانیرو" رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، به مانند وکیل کشور ایران و در جایگاهِ نمایندهءِ حکومت بیت رهبری علی خامنه ای، به کشورهای غربی که توافقنامهءِ بین ترکیه، برزیل، و علی خامنه ای را کَلَکِ آشکار نامیدند حمله کرد. علی خامنه ای مسئلهءِ انرژی هسته ای را به مناسبت منافع ملّی ایران دنبال نمیکرد و در آینده هم نخواهد کرد، بلکه این همه سر و صدا و درگیر کردنِ ایران با جهانِ پیرامونی، برایِ تکیه زدن بر تختِ سلطانیِ ولایت و کسب امتیازاتی بود که اکنون همه این امتیازات را به کیسهءِ تُرک تباران ترکیّه ریخت.

 

 

 

▬ علی خامنه ای علنأ ناسونالیسم ایرانی را سرکوب میکند، میکُشد، به دار می آویزد، زندان میکند، به حرمتِ فرهنگ و جوانان ایرانی تجاوز میکنند، تا در نهایت حاکمیّت و سرنوشتِ ایران را دو دستی تقدیم ترک تباران بکند ● جایِ هیچگونه تردی نیست که این عمل خائنانه و ننگِ تاریخی، بدونِ مشاورت و همکاریِ پنهان و آشکار گروهی از تُرک تباران آذربایجان ایران نمیتوانست به وقوع بپیوندت. ● علی خامنه ای تصمیم سیاسی ایی نمیگیرد که به منافع ترک تباری در ایران، در قفقاز، در ترکیه، در خاورمیانه، و جهان کوچکترین صدمه ای وارد کند. مشاوران اصلی علی خامنه ای فقط تُرک تباران هستند ولی در ظاهر عده ای از فرومایگانِ ایرانی کم ظرفیّت را سر کار گذاشته است تا در افکار عمومی چنین تصور شود که جمهوری اسلامی استقلال دارد و ایرانیان گردانندهءِ حکومتِ آن هستند. در یک کلام علی خامنه ای یک دست نشانده و جاسوس هست و ایرانیانی که در خدمت او هستند خود فروختهءِ پست سرشت هستند.

▀ ▬ علی خامنه ای دارد سرزمین و ملّت ایران را در کنترل تُرک تباران در می آورد، در مقابل مردم ترک آذربایجان ایران هم از پیوستن به انقلاب سبز و دمکراتیکِ ملّتِ ایران و به جنبش سبز سکولار خودداری میکنند ● امتیاز در مقابل امتیاز ● داد و ستد سیاسی و همکاری پایا پایِ قومی تُرکی روشنتر از این دیگر پیدا نمیشود ● تُرک تباران در طول تاریخ در پی جایگزینی دمکراسی، فرهنگ آفرینی، توسعهءِ فراگیر، برقراری آرامش و امنیّت نبودند، امروز هم مسئلهءِ آذربایجان، دمکراسی، برخورداری از بکارگیری و رواج زبان مادری نیست، آنها پیوسته خواهان حکومت کردن و زورگویی و خشونت بوده اند، با شمشیر و خونریزی خود را به جهان معرفی کردند و تنها ماندگار بودن آنها هم در این فرهنگ نهفته است. امروز همهءِ این شاخص های جهان بینی و صفاتِ فرهنگی که اساسأ بعضی از آنها ژنتیکی هم میباشد را، در وجود و عملکردِ علی خامنه ای میبینند، پس سکوتِ امروز آنها هدفمند و از آنچه در ایران امروز میگذرد خشنود هستند. مطرح کردنِ تیم فوتبال "تراختور سازی " یک بازی و فریب کودکانه هست.

▬ جای بسی شگفتی که در ناحیهءِ آذربایجان روشنفکران و پیشتازان قومی وظایفِ سیاسی و اجتماعی خود را در ماهیّتِ یک تیم فوتبال به نمایش میگذارند و یا بر شالودهءِ اندیشهءِ کم عمق و عملکردِ احساسی گروهِ گرگهای خاکستری کشور ترکیه، ایدئولوژی مبارزاتی و چراغ راهِ آیندهءِ نسل خود را بنا نهاده اند. ● چنین عملکرد و معرفی ناحیه آذربایجان به جامعهءِ ایرانِ امروز، بیانگر این هست که هنوز فرهنگ سیاسی مناطق آذربایجان به رشد و بلوغ مطلوب نرسیده است و در همان عصر فئودالیتهءِ قرون وسطایی زور بازو، تاریخ سازی بی اساس باقی مانده است و توان و استعدادِ پیوستن به فضای دمکراتیک و مدرنیته ندارد.

▬ وقتی که پیشوایان این قوم مانند حسن شریعمتداری در نشست قومی بروکسل طرحی ارائه میدهد که ایران را به 50 تکّه تقسیم میکند، و خوزستان را عربستان و استان فارس را قشقایی ستان مینامد، ● یا بهزاد کریمی و امثال ایشان با دیدگاه سوسیالیستی سنتّی منجمد غیر علمی اوایل قرن نوزده در ساختار حکومت شورایی برای ایران برنامه میدهند، ● وقتی رضا براهنی بطور آشکار میگویند که بچّه های ما با زبان فارسی بیگانه هستند ولی با زبان انگلیسی آشنایی دارند، دیگر ار طیقهءِ عوام با احساس غرور تُرکی با تبلیغات رسانه ای پان ترکیسم، دیگر باید چه انتظاری را داشت. آقای براهنی همچون که در کانادا برای ادامهءِ زندگی و آمیزش با دیگران مجبورشدند زبان انگلیسی را بیاموزند، اگر خود و همنوعان ایشان قصد ماندن در جغرافیای سیاسی ایران را دارند باید زبان فارسی را بیاموزند و به نسلهای آیندهءِ خود آنرا انتقال دهند. آقای رضا براهنی با این بیان خود بطور شرمگین و در پرده رساندند که نمیخواهند در جغرافیای ایران با ملّت ایران زندگی و آمیزش داشته باشند و جدایی را ترجیح میدهند، ما بارها اعلام کرده ایم که از جدایی تُرک تباران ناسازگار آذری استقبال خواهیم کرد.

▬ با تلاش همه جانبهءِ رژیم اسلامی به رهبری علی خامنه ای قاتل دکتر شاپور بختیار در پاریس آزاد شد. دار و دستهءِ بیتِ رهبری هم با تاج گل از این قاتل استقبال کردند. ● علی خامنه ای و هاشمی رفسنجانی برای از بین یردنِ روشنفکرانی ایرانی، پیشوایان و روشنفکران مناطق زاگرس نشینِ غرب و جنوب غربی به چه جنایاتی که متوسل نشده اند، هر جا که گمان کنند که جوانه ای از ناسیونالیسم ایرانی احتمال سر از خاک بیرون آوردن را دارد، سریع آنرا قیچی میکنند ● ننگ و سر خوردگیهایِ پیاپی برای ایرانیانِ ● در مقابل جمع آوری و انباشتِ امتیاز بالای امتیاز برای علی خامنه ای و هم تبارانش در منطقه !.

▬ آیا شما سراغ دارید که در عرض 31 سال حکومت اسلامی، بدستور علی خامنه ای و رفسنجانی، یک پیشوای قومی تُرک آذربایجان و یا یک روشنفکر از مناطق تُرک تبار ایران اعدام شده باشد، هرچه میکُشند، یا بلوچ هست، و یا از ناحیّهءِ زاگرس تا خلیج فارس، و یا ایرانی تبار از سایر نقاط دیگر ایران میباشد !. بدون شک با سیاستهایِ گام به گام علی خامنه ای اکنون کشور ایران را در حوزهء تُرک تباری هم به گروگان گرفته شده است و آگاهانه و برنامه ریزی شده سرمایه های فرهنگی، تاریخی و سیاسی آنرا، رو به نیستی میکشانند،

▀ ▬ هدف از پرداختن به مسائل در بالا مهیّا کردن زمینهءِ این سئوال از احزاب و سازمانهای سیاسیِ کُرد تبار هست که: ● منافع ملّی مردم کُرد از طریق همکاری و همبستگی خواسته یا ناخواسته شما با جمهوری آذربایجان، حمهوری ترکیّه، و تُرکان آذری ناسازگار در ایران، و همسویی با ولایت فقیه علی خامنه ای و اعراب کجاست ؟. ● آیا تنها راه و روش سیاسی معقول و پایدار در جهت دستیابی به منافع مردم کُرد در منطقه، همبستگی و همکاری تنگاتنگ آنها با ایرانیان بصورت فراگیر در کُلِ منطقه نیست ؟. ● به چه مناسبتی شما مردم کُرد دانسته و یا با بی خبری اکنون در کنار گرگهای خاکستری در مناطق آذربایجان، در کنگرهءِ ایران فدرال، در یک سنگر بر علیهِ تمامیّتِ ارضی ایران نشسته اید و مرتّب زبان و هویّت ایرانی را تحقیر و در انتظار فروپاشی جغرافیایِ ایران بی صبری میکیند ؟ آیا تضعیف ایران و یورش یردن به تاریخ و زبان و ادبیّات پارسی بسود شما و نسلهای آیندهءِ شماست ؟.

▬ طیق کدام فاکتورها شما فرزاد کمانگر را بدونِ دلیل و برهانِ تاریخیِ مستند، هدفمند در کنار صمد بهرنگ میگذارید ؟. ● چند دههءِ دیگر باید بگذرد تا شما خویشتن شناسی خویش را بر اساس داده های امروز از سر گیرید، و بخودآگاهی خود شتاب بیشتری دهید تا دیگر تیشه به ریشهءِ خود نزنید، ● تا حداقل به منافع ملّی و سرنوشت آیندهءِ خود در کُلِ منطقه چشم اندازی داشته باشید !؟. ● اگر عبدالله ارجلان و سایر رهبران و دیگر آزادیخواهان کُرد را در ایران و ترکیه و جاهای دیگر با نیرنگ و سرنیزه دستگیر کردند و پشتِ درهای بسته نگهداشته اند و شکنجه و اعدام میکنند، شما با سیاست ورزی ایی که اکنون در پیش گرفته اید آزادانه روانهءِ زندان تاریخ خواهید شد، با دست خود بر درهایی که در آن خود را گرفتار میکنید، قفل خواهید زد. دروازه هایی را بر نسلهای آیندهءِ خود باز میکنید که خوشبختی و استقلال و امنیّت در آن نیست!.

▀ ▬ هدف اصلی اتحّادِ جماهیر شوروی از تشکیل حکومتهای محلّی در کردستان و آذربایجان در سال 1946 میلادی، ایجاد خطوط مرزی جدید ژئو پلیتیک بسود خود، در مقابل تضعیف و مهار حکومت مرکزی ایران بود. این خطِ مرزی بیش از 500 کیلومتری را امروز هم مردمانِ کُردِ ایرانی تبار با کشور عراق و با کشور ترکیّه بوسیلهءِ سراسر آذربایجان غربی دارند. این خط مرزی تا حدِ امکان و بنا به نیازمندیهایِ فرهنگی، اقتصادی، و سیاسی باید ده برابر بیشتر از ایران مرکزی و یا هر نقطهءِ آن تقویّت شود، زیرا اگر دیوارهایِ خارجی یک خانه محکم نباشد، نمیتوانند از سرما و گرما جلوگیری کنند، سقفِ آ بر سر ساکنین آن فرو خواهد ریخت.

▬ خط مرزی جغرافیای قفقاز با ایران که ساکنان آنهم ایرانی تباران: کُرد، ارمنیان، مردمان آریایی تبار آذری (با گویش زبان ایرانی تاتی، یا فهلوی، پهلوی)، و مردم طالشی هستند، تا پیوستن به استان گیلان و مازندران، باید مانند حطوطِ مرزی کُردنشینان در مقابل جمهوری آذربایجان و هجوم تُرک تباران از هر جهت تقویت شود. گرچه ایرانی تباران در خارج از جغرافیای سیاسی امروز ایران و یا در کشورهای دیگر هستند، امّا خطوطِ مرزی با کشور عراق و ترکیّه و با جغرافیای قفقاز تنها مرز زمینی ایرانِ امروز با این کشورها نیست، بلکه مرز ایرانی و ایرانیّت هستند که باید تا حد امکان تقویت گردد.

▀ ▬ دقیقأ سیاستی که امروز علی خامنه ای و کشورهای آذربایجان و ترکیّه به آن تلاش میورزند که اعدام این پنج فرشتهءِ 19 اردیبهشت هم در همین راستا میباشد. تضعیف و از بین بردنِ این خطِ مرزی بیش از 500 کیلومتری کُرد ایرانی تبار هست. از هر دو طرف به آن فشار می آورند تا آنرا پرس کنند و از بین برند. تا دیگر مرزی مرز بین ترک تباران نباشد.

▬ در جدیدترین نقشه و نمودار إتنولوگی جغرافیای سیاسی ایران،( درنقشهءِ زیر) منطقهءِ مسکونی مردم کُرد را در سراسر بخش غربیِ، آذربایجانِ غربی با داشتنِ مرزِ مشترک با سه کشور: عراق، ترکیّه، و جمهوری آذربایجان نشان میدهد. در نقشه زیر پیداست که بخش جنوب و جنوب غربی سرزمینِ جمهوریِ آذربایجان بطور کامل در محاصرهءِ جمهوری ازمنستان، و مرمان کُرد ایرانی تبار میباشد، از سویی کوهِ قره باغ که متعلق به ارمنستان هست در وسط جمهوری آذربایجان قرار دارد،

▬ کسی که تا اندازه ای با دانش سیاست و به تحولاتِ تاریخی جغرافیا ی قفقاز و به چگونگی فرهنگ و شیوهءِ ایجاد کشور نو بنیادی مانند ترکیّه آگاهی داشته باشد، بدون درنگ میتواند، شرایط نامناسب و بسیار خطرناک مردم کُرد و ارمنیان را در فضای سیاسی امروز و فردای حاکم بر این منطق مشاهده کند. اینکه امروز گروهی از مردم کُرد از روی سادگی و خوش قلبی ادعا میکنند که میتوانند بدون ایرانی توانمند و منجسم در کنار ترک تباران روزگاری را بدون جنگ و خونریزی بسر کنند، شعاری ساده لوحانهءِ روستایی است که با سیاست ورزی قانونمند حقوقی و حقیقی امروز هماهنگی ندارد، تاریخ گذشته این ادعای احساسی را مردود شمرده است.

▬ اندک آزادیهای فرهنگی که اکنون مردم کُرد در ترکیه با نخست وزیر اسلامگرا و کمالیست "طیب رجب اردوغان" از آن برخوردار شده اند، پایدار و پشتوانهءِ حقوقی قانونمند را ندارد. مردمان کُرد در دورانِ عثمانیان اسلامگرا از چنین آزادیهای نسبی برخوردار بودند، که با جمهوری جدید ترکیه همه را پس گرفتند. باز کردن اندک فضایِ فرهنگی برای کُردها از دیگاهِ رحم و مروت جهان بینی اسلام آقای رجب طیب اردوغانِ اسلامگرا و کمالیست و با فشار پارلمان اروپاست.

▬ تا زمانیکه در قانون اساسی ترکیه زبان تُرکی حتّی نه به عنوان «زبان مشترک و یا رسمی » بلکه "زبان مادری" قید شده است و سیاست گذاری در این کشور بر اساس ناسیونالیسم "ملّت دولت" کمال آتاتورک که جدیدأ اسلام هم به ان اضافه شده است، پایه برنامه ریزی میشود، بحث دمکراسی و آزادی برای مردم کُرد در ترکیه کردن بسیار ساده لوحانه و خود فریبی میباشد. در طول تاریخ تُرک تباری تا کنون مشاهده نشده است که آنها مشکل و یا مسئله ای را بدون خشونت و جنگ، با تن دادن به شیوه های دمکراتیک حل کرده باشند. امروز هم هر جا که فرهنگ تُرک تباری هست، تشنج و بحران اجتماعی و سیاسی حاکم میباشد. وظیفهءِ هر ایرانی راستین هست که با افکار جهانی برای احقاق حقوق مردم کُرد در ترکیه همگام و پیشگام شوند.... ادامه دارد..

در بخش سوّم این بحث به موضوع "ملّتِ فارس" خواهیم پرداخت.

 برای خواندن بخش یکم این نوشتار اینجا را کلیک کنید:

 Nasser.karamiqgmx.de

| ماه مه|2010 میلادی| آلمان|

...............................................................

● دیاگرام شمارهءِ 1، ترکیبات و درصد قومی میباشد: 1- در این دیاگرام، مردم بلوچ که مردمانی هند و ایرانی، و ایرانی تبار هستند، جداگانه رسم شده است، امّا در دیاگرامهای بخش سوّم با ایرانی تباران رسم خواهد شد. 2- درصد مردمان ترکمن و ترک آذری در ایران بین 7 تا 12 درصد در نوسان هست که در دیاگرام 12.5 درصد رسم شده اند. 3- زمینهءِ پشت که دیاگرام بر روی آن رسم شده است نقشهءِ ایران دورهءِ هخامنشیان میباشد، که از شهرها و مناطقی که امروز از سوی قومگرایان "فارس یا فارسها" نامیده میشوند اثری هم نیست ● در دیاگرام دیگر نقشهءِ شمال غربی ایران: آذربایجان و کردستان میباشد که برای تجسم و برداشت دقیق تر از موقعیّت نمایش داده میشود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.