رفتن به محتوای اصلی

به احزاب و سازمانهای سیاسی ملّتِ فرهنگیِ کُرد، (بخش یکم)
23.05.2010 - 18:12

 ▬ گرچه خونهایِ ریخته شدهءِ پنج جوان از دیار زاگرس شمالی هنوز خشک نشده است و هرگز در خاطره ها به خشکی و فراموشی نخواهد گرایید، امّا بنا به شرایط بحرانی امروز ضرورت هست که پیام و اعتراضی را به احزاب و سازمانهای سیاسی کُرد در همین گیر و دار مطرح کنم و با پرداختن مستقیم به فاکتهای مستندِ تاریخی تلاش میشود که از تحلیل نظریِ خشک دوری بجویم:

Missing media item.

▬ هزاره هاست که ایرانی تباران در هر نقطه از سرزمین مادری و پدری خود موردِ ظلم و ستم مهاجمین و بیگانگان قرار گرفته اند که تیرهءِ به اصطلاح کُرد آن از این امر نه اینکه مستثنی نبوده، بلکه در بین خودِ تیره های ایرانی ستم قومگراییِ بسیار به آن هم روا شده است. بی پرده باید گفت که پیشوایان و احزاب و سازمانهایِ سیاسیِ کُرد تبار در اعمالِ این ستم دوگانه، خود سهم بسزایی داشته اند. این احزاب و سازمانها با هر جریان فکری و موضع گیری سیاسی در طول تاریخ با توسل به اندیشه هایِ فئودالیتهءِ پیشا سرمایه داری انقلابی و در ساختارهای پسا مدرن، مردم ایرانی تبار کُرد را با طولانی کردنِ فاصله های همگراییِ تاریخی و مستند، به اندامی گریز از مرکز ضدِ ایرانی، بیگانه با تاریخ و فرهنگ، زبان فارسی، بیگانه با ایران مرکزی، شمالی، شرقی، غربی و جنوبی، تبدیل کرده اند و میکنند. عملکردِ احزاب و سازمانهای سیاسیِ کُرد با خواسته هایِ دشمنانِ اصلیِ مردم کُرد و با تلاشگرانِ تضعیفِ ناسیونالیسم ایرانی در منطقه همسو بوده اند. پیوسته مردم کُرد را آلتِ دست و بازیچهءِ بیگانگان و دشمنانِ ایران کرده اند و میکنند. نمونه های تاریخی مستند:

1 ▬ همزمان با پایانِ جنگِ دوّم جهانی، مناطق آذربایجان و کردستان موقعیّتِ ناپایدار را مناسب دیده و طبق طرح تدارک دیده شده از سوی اتحّاد جماهیر شوروی سابق تصمیم به تجزیه ایران گرفتند. در 22 ژانویه 1946 در "میدان چهار چراغ" شهر مهاباد صفوفِ مردم با لباسهای محلّی کُردیِ سیاه و سفید با حضور سربازانِ روسی، قاضی محمّد 46 ساله که یکماه قبل از آن در تأسیسِ حزب دمکراتِ کردستان شرکت داشت و خود را رهبر بحقّ آن هم میدانست، در میانِ جمعیّت به وسطِ میدان گام نهاد و "جمهوریِ مهاباد" را با پشتیبانیِ اتحّاد جماهیر شوروی سابق، اعلام نمود.

▬ قاضی محمّد در همان روز در حالیکه با افتخار با دراز کردنِ دستِ خود یک افسر روسی حاضر در گردهمایی که لباس سفید به تن داشت، را نشان میداد، علنأ گفت: " ما یک پشتیبان و دوست بسیار قوی داریم و آنهم اتحّادِ جماهیر شوروی میباشد که در هر شرایطی ما را یاری خواهند داد".

▬ 1941 میلادی ارتش شوروی و بریتانیا سرزمین ایران را اشغال کرده بودند تا رضاشاهِ کبیر را به بهانهءِ روابطِ خوب و همکاری با نازسیم آلمان به زانو در آورند. شوروی با ایجادِ حکومتهایِ محلّی در آذربایجان و کردستان قصد رواج آنارشیسم و فروپاشی تا تجزیهءِ کامل ایران، و طولانی تر کردنِ دیوار حفاظتی خود از طریق مردمان دیگر را داشت . در آخر پیشرطِ بیرون بردنِ ارتش خود را واگذاریِ امیتازاتِ نفتی ایران به شوروی وابسته کرده بودند.

▬ 1946 میلادی با فشار بلوکِ غرب به سرگردگیِ ایالات متحّد آمریکا، ارتش شوروی مجبور شد که خاکِ ایران را ترک کند. در نتیجه مردم کُرد در این وسط بدونِ پشتیبان و بدونِ قدرتِ سیاسی و نظامی باقی ماندند و راهی جز بازگشت به آغوشِ ایران را نداشتند و خواهانِ گفتگو و ائتلاف با تهران شدند. 30 مارس 1947 میلادی، قاضی محمّد و یارانِ نزدیکِ آن به جرم خیانت به کشور و ملّت در همان میدانِ چهار چراغ شهر مهاباد که جمهوری را اعلام کرده بود، به دار آویخته شدند،

▬ از آن تاریخ تا به امروز احزاب و سازمانهای سیاسی کُرد، این حرکتِ غیره دمکراتیک و تجزیه طلبی قاضی محمّد را که از سوی بیگانگان برنامه ریزی شده بود، سمبل و ایدئولوزی مبارزاتیِ خود قرار داده اند و فرزندانِ دلیر کُرد را در مقابل هم تباران ایرانی خود قرار میدهند تا بر رویِ همدیگر آتشِ گلوله بپا کنند و دشمنانِ تاریخی هر دو طرف در منطقه و خاورمیانه را به شادمانی وادارند.

2 ▬ در قرون وسطی در جنگّ بین عثمانیان و صفویان به طرفداری از عثمانیان در چالدران 1514 میلادی بخشِ شرقیِ جغرافیایِ آناتولی را به عثمانیان بخشیدید. بخش کُرد نشین ایران هم به رهبریِ خاندانِ اردلان ها در اطرافِ دریاچهءِ رضائیه تحتِ فرمانبری صفویان قزلباش بودند. در پایان جنگ جهانی اوّل و با فروپاشی عثمانیان ملّتِ کُرد ساکنِ در جغرافیایِ عثمانیان را هدفمند برایِ تصعیفِ بیشتر بین سه کشور ترکیّه، عراق، و سوریه، تقسیم کردند و تا به امروز با بخشی از آنها که در قفقاز هستند از میهن اصلیِ خود یعنی ایران دور مانده اند.

Missing media item.

3 ▬ در شرایطِ بحرانی پایانِ جنگِ اوّلِ جهانی در حالیکه ملّتِ ایران از انقلاب مشروطه و کودتاهایِ پنهان و آشکار، همچنین ایران فروشیِ سلسلهءِ قاجار بویژه محمّدعلیشاه و خسته از جنگِ جهانی، دیگر بی رمق شده بودند، و کُردهای خارج از ایران بین سه کشور تقسیم شدند، پیشوایِ قومی کُرد Ismail Agha Schikak „ Simko» «اسماعیل آقا شیکاک ( سیمکو) با ترکیۀ و بریتانیا همدست شد و در سال 1920 بخش بزرگی از سرزمینِ کُرد نشین ایران را تحتِ کنترل خود در آورد. فوریه 1925 میلادی در زمانِ کمال آتاتورک سیاستِ پاکسازی کُردها مانند ارمنیان در دستور کار قرار گرفت که برای اوّلین بار 46 رهبر کُرد از جمله "شیخ سعید" در میدانِ شهر „ دیار بکر Diyarbekir" بشکلِ بسیار فجیعی به دار آویخته شدند. از آن تاریخ تا به امروز این مبارزه با تلفاتِ سنگینِ انسانی بین کشور ترکیه و مردم کُرد بدونِ نتیجه ادامه دارد. باز هم در این میان مردم کُرد با پُشت دستی خوردن از بیگانگان دو باره رو به ایران آوردند. 1930میلادی اسماعیل آقا شکّاک "سیمکو" رهبر کُرد به دام ارتش ایران افتاد و از پای درآمد.

4 ▬ رهبرانِ کشور عراق مانند صدام حسین که دیگر لازم به توضیح نیست که با کودکان، زنان، و برسر مردم کُرد چه مصیبتها که روا نداشتند. در زمان پهلوی دوّم کمکهای چند گانهءِ شایانی از سویِ حکومت و حزب پان ایرانیست ایران به کُردهای ساکنِ عراق در مقابلِ حکومتِ مرکزی این کشور صورت گرفت. برابر با قرداد 1975 الجزایر و فشار قدرتهایِ جهان غرب، شاهِ ایران را مجبور کردند تا برخلافِ میلِ باطنی به کمکهایِ خود پایان دهد. در صورتِ ادامهءِ این کمکها، تاج و تختِ سلطنتی و سرنوشتِ ایران دچار مشکلاتِ عدیده ای میشد.

5 ▬ در سال 1978 میلادی کُردها برای سرنگونیِ سیستم شاهنشاهی گذشته به حمایت از آیت الله خمینی نقش مهمی را ایفا کردند. دبیر اوّلِ حزب دمکرات کردستان ایران، «دکتر عبدالرحمان قاسملو» اوّلین کسی بود که پیروزیِ انقلاب اسلامی را به روح الله خمینی رهبر انقلاب اسلامی تبریک گفت. امّا خمینی در آگوست 1979 میلادی فرمانِ جنگِ مقدس علیه کُردها را صادر کرد. نمایندهءِ خمینی آیت الله خلخالی زمینی پاکسازی میکرد و جنگده هایِ هوایی رژیم اسلامی روستاها و شهرهایِ کردستان را از آسمان موردِ بمباران قرار دادند که حدود ده هزار نفر جانِ خود را از دست دادند. دکتر قاسملو هم به خارج فرار کرد و در نهایت به سرنوشتِ "قاضی محمّد و سیمکو" دچار شد. دکتر قاسملو باز هم مانند رهبران دیگرِ کُرد، به منظورِ گفتگو و داد و ستد با رژیم اسلامی در یولی 1989 میلادی در اتاقِ هتلی در شهر وین کشور اطریش بوسیلهءِ نمایندگان و مأمورانِ اطلاعاتی رژیم اسلامی ترور شد.

6 ▬ دکتر کریم سنجابی علیرغم خدماتِ شایستهءِ ایشان به ایران، در جایگاهِ دبیر اوّل جبههءِ ملّی ایران با حمایتِ کامل از خمینی و انقلاب 57، دکتر شاپور بختیار را به مناسبتِ پذیرفتنِ نخست وزیری شاهِ ایران در آن شرایطِ بحرانی برای گرفتار نیامدنِ ایران در چنگالِ استبدادِ سیاه دینی، از جبههءِ ملّی اخراج کرد که در مجموع بستر شکستِ سیاست ورزی دکتر بختیار را فراهم نمود،. در مقابل دکتر کریم سنجابی خود وزیر امور خارجهءِ جمهوری اسلامی خمینی را پذیرفت. دکتر کریم سنجابی هم سرنوشتِ بهتری از قاضی محمّد، سیمکو، دکتر قاسملو و قربانیان رستوران میکونوس آلمان و سایر قربانیان کُرد را نداشت. ایشان در 1363 هجری شمسی به آمریکا مهاجرت و یا فرار کرد و چهار سال بعد از آن در همان دیار غربت در گذشت.

7 ▬ اگر بدرستی کارنامهءِ اسفبار و بدونِ آینده نگری مبارزاتِ سیاسیِ مردمانِ ایرانی تبار کُرد را بررسی کنید خواهید دید که همهءِ این تحرکاتِ سیاسی در آغاز با پُشت کردن به همتبارانِ ایرانی خود آغاز گشته اند و پس از قربانی شدنِ خود در راهِ اهداف و منافع بیگانگان، خسارات دو سویه ای را بر جای گذاشته اند: 1- تقسیم و چند پاره شدنِ بیشتر، همراه با تضعیف جدّی ملّتِ فرهنگی کُرد 2- تضعیف سیاسی سرزمین تاریخی کُردها یعنی کشور و ملّتِ ایران، کاستن از قدرتِ مانورِ سیاسی ایران در مقابلِ کشورهایِ همسایه و در خاور میانه، ایجادِ مشکلات برای رشدِ فراگیر عمومی، فروپاشیِ همبستگیِ ملّی که در نهایت با توجّه به مرزبندیهایِ سیاسی به ضرر صد در صدِ مردمانِ کُرد تمام شده اند و خواهند شد، زیرا تضعیفِ ایران برابر هست با تقویتِ همسایگان آن. همسایگانِ توانمند در مقابل ایرانی ناتوان، حیات و منافعِ ملّی کُردها را در گذشته و در آینده با خطر جدّی روبرو ساخته و خواهد ساخت. این معادلهءِ ضرورتِ همکاری همه جانبهءِ مردم کُرد با سایر ایرانی تباران در درون و بیرون از جغرافیایِ سیاسیِ امروز ایران، قانون ثبات و صفحهءِ شطرنج سیاسی در آسیای میانه، قفقاز، آسیای کوچک ( ترکیّه)، در عراق و سوریه، در خاورمیانهءِ امروز به نفع ایرانی تباران از جمله خودِ مردمِ کُرد خواهد بود.

▀ ▬ وضعیّت امروز احزاب و سازمانهایِ سیاسی کُرد:

▬ امروز هم سازمان و احزاب سیاسی کُرد در کنار سایر گروهها و افرادِ ضدِ ایرانی در "کنگرهءِ ملیّتهای ایران فدرال ایران" که بعضأ یا دشمنان تاریخی ملّتِ فرهنگی کُرد و ایرانیان هستند و یا سر سپرده رژیم اسلامی میباشند که تداوم آنرا تضمین میکند، در کمین نشسته اید که هرگاه رژیم ولایتِ فقیه سقوط کند از نو اشتباهاتِ گذشته را از سر گیرید و دوباره جوانان کُرد را در جهتِ اهدافِ شومِ بیگانگان و همسایگان رو در رویِ همتبارانِ ایرانی خود قرار دهند.

جدیدأ از گوشه و کنار مباحثات در نشستهایِ « کنگرهءِ ملّتهای ایران فدرال» به گوش میرسد، که این کنگره با گروههایِ اتنیکیِ سنتّی فئودالیتهءِ خود، به همکاری با همین رژیم اسلامی تمایل بیشتری از خود نشان میدهد تا پیوستن به جنبش سبز دمکراتیکِ ملّتِ ایران و یا همکاری نزدیک با جنبش سکولارهای سبز ایران.

▬ در این شکی نیست که در سرزمینِ امروز ایران، سه گونهءِ قومی: 1- سامی یا اعراب که با داشتن %0.8 تا %1.2 درصد پراکنده در جنوب و جنوب غربی ایران 2- تُرک تباران آذری و ترکمن از 12% تا %18 در صد 3- ایرانی تباران که بیش از %80 درصد ساکنان ایران را تشکیل میدهند وجود دارند. در بین خودِ ایرانی تباران گونه گونیِ گویش ها و شاید فرهنگهایِ منطقه ای و بین شهری وجود دارد که امری است عادی، چنانکه برای ملّت یکپارچهءِ آلمان در جمهوری فدرال آلمان هم چنین هست. امّا احزاب و سازمانهای سیاسی کُرد امروز در کنار و در جبههءِ احزاب و سازمانهایی که ایران را "کثیرالملله" مینامند، آنهم نه با اهدافِ دستیابی به حقوق شهروندی، بلکه إنکار ایرانیّت و تجزیه ایران هست، قرار گرفته اید. در صورتیکه بخوبی میدانید که این واژه ساختهءِ بیگانگانِی مانند روسیّهءِ تزاری و قاجاریان بوده که از هیچگونه پشتوانهءِ تاریخی و سیاسی برخوردار نیست. امروز هم بازماندگانِ همین دشمنانِ تاریخی ملّت ایران، گویند که سرزمینی بنام ایران وجود نداشته، فقط 80 سال پش یک ژنرال ایرانی این سرزمین را کشف و بنیاد گذاشته است !!.

▬ از این گذشته طبقهءِ پیشتاز مردم کُرد امروز در جبهه ای قرار دارند که بر خلاف قوانین بین المللی استانِ خوزستانِ ایران را "عربستان و مرکز این استان را الاهواز مینامند". در تاریخ ثبت هست که بعد از ظهور ناسیونالیسم عربی در اواخر قرنِ هیجده در خاورمیانه، به مکانِ کوچکِ سکونتِ خانواده و یا چند خانوادهءِ عشایر نشین از اعراب در استانِ خوزستانِ ایران را عربستان نامیدند. پس از آن فقط تُرک تباران هستند که هدفمند و با دیدگاهی ضدِ ایرانی با بر زبان آوردنِ و تکرار، آنرا به سراسر جغرافیای خوزستان نسبت میدهند. امروز هم 400 میلیون عرب در بیش از 22 کشور در لیگ عربی، همچنین کشورهای عربی عضو شورای هماهنگی ناحیّهءِ خلیح فارس با همدستان کشورهای صنعتیِ خود، چشم به خلیج فارس، جزایر سه گانه در دهانهءِ تنگهءِ هرمز و به استانِ خوزستان، به تجزیه ایران دارند، که صدام حسین با جنگ 8 ساله تلاش در تسخیر آنرا داشت.

▬ امّا سئوال اساسی ایی که از شما احزاب و سازمانهایِ سیاسی کُرد مطرح میشود این هست که: منافع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، شما در عربستان نامیدن استان خوزستان، و کثیرالملله نامیدن ایران چیست؟. غیر از این هست که آگاهانه برای تجزیه ایران لحظه شماری میکنید ؟ فکر نمیکنید که اگر کنترلِ استانِ خوزستانِ نفت خیزِ از دستِ ایرانیان خارج شود، همکاری ترک تباران و اعراب، در خلیج فارس، در خاورمیانه، و در جهانِ پیرامونی موضع سیاسی شما را تا حد امکان در ترکیه، در ایران، در عراق، در قفقاز، در سوریه، تقلیل جدّی و حیاتی خواهد داد. آنوقت اگر لیتری موادِ نفتی دریافت کنید با قیمت دو چندان گران به شما فروخته خواهدشد !!. اگر غرب و اسرائیل ترکیّه را در دستگیری عبدالله ارجلان رهبر پ. ک.ک. یاری دادند، با همکاری دو جانبهءِ حکومتِ کشور ترکیه و اعراب در خاورمیانه، ملّت کُرد را بدون حضور ایرانی توانمند، عرصه را بر مردمانِ کُرد تنگ خواهند کرد. همین کاری که تا کنون علی خامنه ای و حکومت کشور ترکیه کرده اند و میکنند.

▬ طبیعی است که اتحاد و ائتلاف در حوزهءِ ادبیّاتِ سیاسی برای جایگزینی دمکراسی، حقوق بشر، دست یابی به حقوق شهروندی، برای قانونمداری و دادگستری امری است مفید و مترقّی، امّا اتحّاد برایِ تضعیف و تجزیهءِ ایران و نامگذاریِ بیگانگان بر سرزمینِ ایران تحتِ هیچ شرایطی تحمّل نخواهد شد و به ضرر صد در صد شماست. آینده به این ادعا پاسخ قطعی و روشنی را خواهد داد. دست یابی به هویّت و به جایگاهِ شایستهءِ مردم کُرد، فقط از همکاریِ تنگاتنگ با ایرانِ فردا و دمکراتیک خواهد بود، در غیر اینصورت، بدون حساب و کتاب و نسجیده به دریا زدن به آرزوی در اقیانوس شنا کردن هست. که عاقبت جز غرق شدنِ مردم کُرد پیامد دیگری ندارد.

▬ بجاست که همین امروز در افکار عمومی اعلام شود که اگر احزاب و سازمانهایِ سیاسیِ کُرد بخواهند بر اساس همان تاکتیک و استراتژیکِ کهنه شدهءِ گذشته عمل کنند، در آینده هر قطره خونی که از طرفین یعنی مردم کُرد و سایر همتبارانِ ایرانی خود ریخته شود، احزاب و سازمانهایِ سیاسی کُرد سهم بسزایی از مسئولیّتِ آنرا بر دوش خواهند داشت. زیرا همدردی و غمگساریِ ملّت ایران در مرگ این پنج جوانِ کُرد بخوبی نشان داد که آنها آمادهءِ هرگونه دیالوگ و از خود گذشتگی با هم میهنان کُرد خود در فضایی بسیار صمیمانه و سازنده به نفع هر دو طرف، که در وجودِ سرزمینِ و تاریخِ ایران از باستان تا کنون مشترک هستند، میباشند.

▬ در حوزهءِ فرهنگِ سیاسی دانش محورِ رئالیست گویند که یک بار اشتباه کردن هم بسیار زیاد و جبران ناپذیر میباشد و سریع به آن پایان میدهند. امّا شما حداقل شش بار اشتباهاتِ بزرگ و کوچکِ تاریخی بسیار سنگینی را مرتکب شده اید. با وجودِ این اشتباهات که خسارات و تأثیراتِ بازدارنده ای را در زندگی عمومی مردم کُرد بجا گذاشته است، ولی هنوز شما پیشتازان سیاسی بخود نمی آیید. همچنان جوانانِ کُرد را بجایِ تحصیل و کسب مهارتهای فنّی، علمی، اقتصادی، روابط بین الملل، یار گیری و سیاست ورزی در منطقه، با گذاشتنِ اسلحله بر دوش آنها روانهءِ خیابانها و کوهستانها کرده اید و میکنید. نمیگذارید که نهادهای مدنی، اندیشه ورزی منظم، کسب تکنولوژی جدید، ساختار های سیاسی و اقتصادی مدرن فراقبیله ای در اقشار جامعهء کُردی شکل گیرد و جا بیفتد. روشهایِ خویشتن شناسی ایرانی بودنِ آنها را هدفمند سد کرده اید.

خواهانِ قطعِ ریشه هایِ فرهنگی، زبانی، و ترکیبی تاریخی آنها با سایر ایرانیان هستید. پیوسته به گسترش فرهنگِ سیاسیِ نیمه فئودالی و یا حداکثر در حوزهءِ سوسیالیسم خرده بورژوازی و یا سوسیالیسم بر مبنای ساختار فئودالیته اقدام کرده اید و میکنید. با جهان بینی فئودالیتهءِ خود پیوسته ملّت بزرگ ایران را قومی ناچیز در عصر پسا مدرن و سرزمین پهناور ایران را به مُلکِ یک نیمه فئودال فرض کرده اید و بنای ناسازگاری را بر اساس همان اندیشهءِ فئودالیتهء قرون وسطاییِ ما قبل مدرن، با آنها ادامه میدهید.

▬ بعید نیست که David McDowall کُرد شناس مشهور نوشته است که در تاریخ پیوسته واژهءِ کُرد با واژهء عشایر Nomaden همراه بوده است. و یا دشمنان آنها را مردمانِ کوهی مینامند. بارها روشنفکران و پژوهشگران کُرد با گله مندی مطرح کرده اند که چرا برخی از ایرانیان تاریخ مستندِ ایران را با تأکید از هخامنشیان آغاز میکنند و اهمیّتِ خاصی به مادها نمیدهند. پاسخ آن کاملأ روشن هست که در آن زمان هم مانند قرونِ گذشته، مردمانِ کُرد بیشتر درگیر جنگ و گریز با قدرتها و همسایگان بوده اند و دیگر وقت برای ساختن و آباد کردن و آینده نگری وجود نداشته است. در تاریخ نام قومی میماند، که اثراتِ نمادین، ساختارهای اساسیِ مفید، معماری، خلاقیّت و شایستگی در بهبودی و تکامل در مسیر تاریخ از خود بر جای بگذارند.

▬ جای تردیدی نیست که بدون جنگهایِ مادها و تشکیل امپراطوری ماد، فضای مسکونی و سیاسی برای تیره های ایرانی در نقاط مختلف ایران امکان پذیر نبود و شاید هرگز هخامنشیان به قدرت نمی رسیدند. مردم کُرد ملّت فرهنگی تیز هوش و خلاقی هستند، شرایط مهیّا و مناسب باشد از هیچ قوم و تیرهءِ ایرانیِ دیگر چیزی کم ندارند. این شرایط تنها با سیستم فدرال و گریز از مرکز و یا برخورداری از گویش کُردی فراهم نخواهد شد. بلکه نگاه به ساختارها و سیستمهای سیاسی و اقتصادی با روابطِ اجتماعی مربوط به جهانِ پیرامونی امروز باید عمیق تر شود، باید تاکتیک و استراتژیک سیاسیِ خود را در منطقه تغییر داد. حلِّ مشکلاتِ مردم کُرد یک امر منطقه ای و مربوط به چند کشور میباشد که ایران و ایرانیان کمترین سهم را در آن دارند، بنا بر این باید فرامنطقه ای و فراملّی به مسئله نگاه کرد. ایرانیانِ راستین هم خواهانِ یک مردم کُرد از هر جهت توانمند و منسجم از هر نظر در منطقه هستند.

▬ احزاب و سازمانهای سیاسی کُرد خواسته و یا نا خواسته اکنون با پانهای منطقه و با دشمنانِ تاریخی ملّت و سرزمینِ ایران همصدا شده اند و ملّتِ ساختگی ایی بنام "ملّت فارس" را ساخته اند تا حتّی بدخواهانِ مردم کُرد، آسوده تر بتوانند در منطقه شاید به اهدافِ شوم خود دست یایند. ساختن ملّت فارس، مترادف هست با تجزیه ایران و بنایِ ساختنِ دیوار قومی میباشد. آیا این سیاست ورزی معقولی هست که پیشوایان کُرد میخواهند اوّل از نمد کلاهی بسازند که شاید تکّه ای کوچک از این کلاه نصیب آنها شود !!

شما بارها بازیچهءِ دستِ این و آن شدید و نمدها را پاره کردید، علاوه بر اینکه از این کلاه تکّه ای را به شما نداده اند، تازه سهم شما از آن دربدری، توپ و تانک، تحقیر و نگهداشتن در عقب ماندگی اقتصادی و فرهنگی بوده است. امروز هم در کنگرهءِ ملّتهای ایران فدرال برایتان لالایی میخوانند امّا همزمان آرام آرام دارند فرش زیر پایتان را میکشند، دارند خانه را بر سرتان خراب میکنند، ولی شما هنوز خوابید و نمیخواهید بیدار شوید و اصل موضوع را دریابید. زمانی فاجعه را درک خواهید کرد که دوباره خود قربانی شده اید و دیگر آب از پُل گذشته است و یا آتش دیگر خاموش شدنی نیست.

▬ نمونهءِ تاریخیِ دیگر: عثمانیان شما را وادار کردند تا عرصه را بر مردمانِ ارمنی که مردمان بومی و صاحبان اصلی قفقاز و بخش بزرگی از ترکیّه امروز هستند را تنگ کنید، امّا وقتی که با کمکِ شما ارمنیان را از بین بردند پس از آن ترتیب خودِ شما را هم دادند و امروز آنجایی هستید که با بیش از صد و چهل هزار نفر قربانی و بیش از 16 میلیون نفر کُرد در کشور ترکیّه دربدر و یا اسیمیلاسیون صد در صد بدونِ هویّت بسر میبرید. وضعیّت امروز خود و ارمنیان را ببینید که به چه شرایط اسفناکی در ترکیّه و قفقاز گرفتار شده اید. اگر بخود نیایید و همچنان بر زین اشتباهاتِ گذشته بر علیه تمامیّتِ ارضی و تاریخ با فرهنگِ ایرانی چهار نعل اسب بتازید بدونِ تردید در ایران هم به چنین سرنوشتی دچار خواهید شد.

با تضعیفِ ایران و از دست رفتن کنترل اوضاع از دست ایرانیان، شما دیگر نه از یک سو بلکه از چهار سو، دیگر امنیّت جانی و جغرافیایی و مالی نخواهید داشت. از همین امروز کاملأ آشکار هست که با برداشتنِ خشتی از دیوار تمامیّت ارضی و خدشه دار شدنِ استقلالِ ملّی ایران، بدونِ شک آن دیوار و سقف قبل از همه بر سر خودتان پایین خواهد آمد که دیگر توان بلند شدن را نخواهید داشت.

ادامه دارد ....

Nasser.karami@gmx.de

| ماه مه| 2010 میلادی| آلمان|

در دو لینک زیر که در فیس بوک برای عموم انتشار یافته اند : نشان داده میشود که در درختِ تقسیم بندی زبانها، از زبان فارسی اثری نیست، بلکه زبان های آریایی، ایرانی میباشد، گویش و زبانِ کُردی یکی از همین زبانهای ایرانی هست.

در دیاگرام دیگر مسیر مهاجرت و سکونت هخامنشیان ( پارسیان) نشان داده میشود، که در بخش غربی و یا بر فراز زگراس میباشد. جای بسی سئوال که چرا خراسان، تهران، اصفهان، کرمان و یزد، که بطور کلی به هخامنشیان ربطی ندارند، پارسی و یا فارسی هستند، امّا کردستان و کرمانشاه در جغرافیای و مسیر مهاجرت هخامنشیان، با نوادهءِ آنها کوروش کبیر، با اینهمه آثار باستانی از هخامنشیان که در این دیار وجود دارد، پارسی و یا فارسی نیستند !!!.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.