رفتن به محتوای اصلی

تعقیب و تحقیقات دیجتالی یک بمب گذار در دانمارک!
28.11.2010 - 08:57

چند روز ی است که جراید دانمارکی همه جا صحبت از مرد مظنون به بمب گذاری می کنند که در روز 10 سپتامبر در حالی که مشغول جاسازی بمب در یک پاکت پستی در توالت هتل محل اقامتش در مرکز شهر کپنهاک بود _ انفجار صورت می گیرد و او بسرعت از هتل خارج و خود را در یک پارک بزرگ مخفی می کند . عابرین در پارک به او مشکوک شده و به پلیس گزارش می دهند که پس از دو ساعت پلیس او را دتسگیر می کند.

Missing media item.تا چند روزی مرد بمب گذار ، کلمه ای در باره هویت خود به پلیس نمی گوید اما دستگاه امنیتی این کشور pet کشف می کند که این مرد حداقل با سه نام و هویت مختلف فعالیت مخفی _ تروریستی داشته است . آنقدر در باره این خبر در مدیا دانمارک صحبت می شود که همه کس به همه چیز باد ید مشکوک نگاه مینگرد.

مرد مظنون که پس از دو روز به « مستر X »معروف شده بود- چرا که او در نزد پلیس اعلام می کند که دچار فراموشی شده است و چیزی را به خاطر نمی آورد .

پلیس عکس هایی که در محل هتل و هنگام خرید پاکت نامه در اداره پست از او گرفته بود را همراه با اثر انگشت به اینتر پول می دهد که در پلیس بین الملل اثر انگشت او ثبت نشده بود تا اینکه دیروز خبر رسید که مربی بوکس مستر X در بلزیک او را شناسایی کرد و مشخص می شود که نام حقیقی او لورس دوکیا Lors Dukajev اهل چچن که در سال 2002 به بلزیک آمد .12 ساله بود که یک پایش را د رمعدنی در چچن از دست داده بود با این وجود قهرمان بوکس و چندین مدال آورده بود.

او در دانشکده معماری چند ترمی خوانده بود و به سه زبان تسلط داشت و فرانسه را بسیار سلیس حرف می زد و قبلا هم یک بار از طریق دانشگاه به کپنهاک آمده بود .

ظاهرا او قصد داشت که بمب نامه ای را برای روزنامه دانمارکی یولندپستن پست نماید که خود زخمی و سپس دستگیر شده بود .

 شایان ذکر است که یولند پستن روزنامه ای است که کاریکاتور محمد را در سال 2006 چاپ کرده بود

و تا کنون چندین حمله تروریستی بر علیه جان وست گورد ، کاریکاتوریست بازنشسته دانمارکی صورت گرفته بود که آخرین بار یک جوان سومالیایی پناهنده در دانمارک با تبر قصد جان «وست گورد» را کرده بود و چیزی نمانده بود که تبر بر فرق سر این هنرمند فرود بیاد که پلیس به دادش رسید.

 اگر در کشورهای استبدادی با زور و شکنجه وحشیانه زندانی را به کار های نکرده وا می دارند چیزی که در باره عبدالله مونی و دیگر زندانیان صورت گرفته بود _اما در کشورهای نظیر دانمارک، پلیس با ابزار و اطلاع رسانیدیجتال توانست اطلاعات مهمی در باره افراد مظنون به بمب گذاری دریافت نماید . آری در مورد «مستر یکس » کلیه اطلاعات امنیتی دانمارک از طریق مردم و از روی شبکه دیجتالی، فیلم های ویدئویی جمع آور ی شده بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.