رفتن به محتوای اصلی

حضور پر شور جنبش سبز در مسابقات جهانی تکواندو در کپنهاک (همراه عکس و فیلم)
23.10.2009 - 09:57

Missing media item. 

فیلم تکواندوی ایران در آستانه کسب قهرمانی جهان در شهر کپنهاگ دانمارک

 مرگ بر دیکتاتور در سالن مسابقات جهانی تکواندو

Missing media item.

Missing media item.

Missing media item.

Missing media item.

تکواندو کاران زن و مرد ایران که در مسابقات قهرمانی جهان در شهر کپنهاگ دانمارک شرکت دارد، تا پایان روز ما قبل آخر (چهارم) مسابقات و با به پایان رسیدن رقابت در 13 وزن از 16 وزن موجود موفق به کسب پنج مدال شدند و تا پیش از روز پایانی مسابقات صدر نشین جدول امتیازی هستند.

تیم مردان ایران که از سال 1999 تا کنون در مسابقات قهرمانی جهان در جمع سه تیم برترقرار داشته، تا پیش از مسابقات روز پایانی (یکشنبه 18 اکتبر) در جدول امتیازی با 52 امتیاز و سه امتیاز اختلاف نسبت به کره جنوبی در صدر قرار داشته است.

تکلیف قهرمانی تیم مردان ایران را علیرضا نصر آزادانی ورزشکار زیر 74 کیلوگرم ایران تعیین خواهد کرد که قهرمانی او می تواند باقی ماندن ایران در صدر جدول را تضمین کند.

تیم مردان ایران در دور پیشین مسابقات (2007) با 9 امتیاز اختلاف نسبت به کره جنوبی (که با 53 امتیاز قهرمان شد) به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافت و در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2008 هم با پشت سر گذاشتن چین و کره در جدول امتیازی و مدال، به مقام قهرمانی آسیا دست یافت.

تیم ملی تکواندوی ایران با هشت ورزشکار مرد و چهار ورزشکار زن در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است.

در رقابت های مردان محمد باقری معتمد در وزن زیر 68 کیلوگرم مدال طلا به دست آورد، رضا نادریان در وزن زیر 63 کیلوگرم مدال نقره گرفت و میثم باقری (زیر 54 کیلوگرم)، یوسف کرمی (زیر 87 کیلوگرم) و حسین تاجیک (بالای 87 کیلوگرم - سنگین وزن) به مدال برنز دست یافتند.

مهدی احمدی (زیر 58 کیلوگرم) در دور اول تایرون رابینسون از بریتانیا را 6-5 شکست داد اما در دور دوم به جیمز هو از آمریکا باخت و حذف شد.

در وزن زیر 80 کیلوگرم، فریبرز عبداللهی که جانشین هادی ساعی، قهرمان سرشناس و بازنشسته تکواندو ایران ایران شده، با دو پیروزی تا یک چهارم نهایی پیش رفت اما در این مرحله به استیون لوپز تکواندو کار آمریکایی باخت. استیون لوپز که در المپیک پکن با باخت به رقیب هادی ساعی به مدال برنز دست یافت، در مسابقات قهرمانی جهان در این وزن به مدال طلا دست یافت.

در رقابت های زنان، فاطمه نعمتی در وزن زیر 46 کیلوگرم در مسابقه اول خیاله گولیه وا از جمهوری آذربایجان را 14-1 شکست داد اما در دور دوم 7-6 به یونگ ایوت از کانادا (برنده مدال برنز در این وزن) باخت و حذف شد.

در وزن زیر 49 کیلوگرم سارا خوش جمال لوئیس میر از بریتانیا را 11-8 و سپس تکواندو کاری از مالی را 8-3 شکست داد اما در یک چهارم نهایی با اختلاف اندک و با امتیاز 6-5 مغلوب جینگ وو (برنده مدال برنز در این وزن) از چین شد.

در وزن زیر 53 کیلوگرم نیز ثمانه شش پری با شکست در دور دوم مسابقات مقابل ورزشکاری از تایوان از دور مسابقات حذف شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.