رفتن به محتوای اصلی

90 در صد گزارشات " تجاوز"(1) دروغ است اینجا و آنجا _گزارشات معکوس
14.11.2008 - 21:38

روزنامه های دانمارکی را که ورق می زنید، در کمتر شماره ایست که یک" تجاوز" در گوشه و کنار شهرهای این کشور کوچک ، رخ نداده باشد و مطبوعات، آن را با اب و تاب انعکاس ندهند .چند روز پیش روزنامه یولند پست(10 نوامبر) مقاله تحقیقی را از دکتر اوله که در رشته پزشکی قانونی درس خوانده است _ منتشر کرده است که تز پایان نامه ایشان در ارتباط با موضوع" تجاوز" می باشد . دکتر اوله به مدت 5 سال روی این پروژه تحقیقی در شهر آهوس کار کرده است . در پایان بطور مقایسه ای نظری خواهیم داشت به همین موضوع در ایران:

_ این مقاله براساس تز پی اچ. دی دکتر اوله نوشته شده است.

_ انتقام و احتیاج به اینکه مورد توجه قرار گیرند دلایل دروغ در باره " تجاوز" بوده است.

_ یک کار تحقیقی جدید ، بایستی تشخیص اخبار نادرست در باره " تجاوز" را آسان تر کند

_ این کار تحقیقی براساس پرونده 423 زن مورد تجاوز شده در شهر آهوس صورت گرفته است

_ 81 در صد پروند ها به دادگاه ختم نشد*

_ در 43 در صد، متجاوزین از اقوام ، دوست پسر سابق و اشنایان قربانی بوده است

**********

داستان وحشتناکی بود. زنی 23 ساله به پلیس شرح می دهد که در ایستگاه منتظر اتوبوس بود که مردی اورا دزیده و در پشت ماشین باری به او تجاوز کرده است ولی پلیس داستان او را باور نکرده وبه زن جوان می گوئید که تو دروغ می گویی و زن بلافاصله می پذیرد که دروغ گفته است.

همچنین چندی پیش در یکی از شهر های بزرگ دانمارک (اودنسه ) دختر 15 ساله ای ادعا کرده است که سه پسر با موهای سیخ شده و ژاکت کلاه داربه او در بیشه زاری تجاوز کرده اند که بعدا معلوم شد که دروغ بود.

زنانی با مشکلات روانی_ اجتماعی

دکتر اوله ؛ می گوید: " برخی از زنان بطور واضح احتیاج دارند که مورد توجه قرار گیرند این یک مشکل روحی _ اجتماعی زنان است

خیلی مهم است که ابزاری در اختیار پلیس باشد که آنان بتوانند که گزارشات واقعی را از اخبار ساختگی تشخیص دهند

تجربه او نشان می دهد که اغلب این زنان به دلیل احتیاج ودر خواست کمک ، دروغ گفته اند.

اخبار راست و دروغ

اوله ، از مدت ها پیش تحقیقاتی را شروع کرده است که چگونه می شود گزارشات دروغ را از اخبار حقیقی در باره تجاوز به زنان را تشخیص داد.او می گوید ، همانطور که پلیس وقتی زنی خود زنی می کند ویا زنی که توسط مردی مورد ضرب وشتم قرار می گیرد ؛ را بخوبی تشخیص می دهد . همانطور بایستی ابزاری در اختیار پلیس گذاشته شود که او قادر باشد اخبار راست و دروغ را از هم تشخیص دهد.

یوته ،رئیس اتحادیه پزشکی قانون اعتقاد دارد که تحقیق بایستی مورد استفاده تحصیلی در این رشته قرار گیرد . جالب خواهد بود که در پیرامون این قضیه اطلاعات بیشتری کسب کنیم اما خطا خواهد بود که اساس کار را بر پایه این تحقیق قرار داده و آن را عمومیت دهیم

تجاوز حقیقتی غیر قابل انکار

بودیل، استاد روانشناسی دانشگاه روسکیله در باره فوکس کردن بر موضوع اخبار جعلی " تجاوز" هشدار می دهد که :" پلیس می تواند این موضوع را عمومیت دهد و هر گزارشی را ابتدا دروغ فرض نماید و این واکنش موجب خواهد شد که زنان از مراجعه به پلیس خودداری کنند چرا که اینطور وانمود می شود که هر زنی در این باره صحبت کرد دارد دروغ می بافد.

در واقع خیلی از گزراشات "تجاوز" می تواند واقعی باشد چرا که بوده اند زنانی که از ترس اینکه پلیس حرف آنان را باور نکند و با واکنش تند متجاوز روبرو شوند و برای خلاصی از بازجویی پلیس ؛ مجبور شده اند که بگویند که خبر" تجاوز" دروغ بوده است .

چرا زنان در باره تجاوز دروغ می گویند؟

دکتر اوله می گوید دلایل زیادی وجود دارد ؛ اغلب زنانی که در باره" تجاوز" دروغ گفته اند دارای مشکلات روحی _ اجتماعی اندو یا می خواهند بهانه ای داشته باشند برای برای چک کردن بیماریهای مقاربتی ویا اینکه با بی توجهی دوست پسر سابق آنها روبرو شده وقصد انتقام دارند.

و سر انجام برخی از جوانان از کلمه " تجاوز " بدون درکی از مفهموم حقوقی آن صحبت می کنند.

اینجا و آنجا _گزارشات معکوس

کلمه تجاوز را در گوگول فارسی بزنید تا لیست بلند و بالایی از اخبار تجاوزات به" عنف "را ملاحظه نمائید و داستانهای غم انگیزی را در این مورد مطالعه کنید . قربانی تجاوزدر ایران بر خلاف دانمارک ، حقایق دردناک تجاوز را به دلایل اجتماعی و قوانین زن ستیز جمهوری اسلامی نه تنها به پلیس گزارش نمی دهند بلکه اکثر دختران و زنان آن را پنهان می کنند . قربانیان نا گزیر به سکوت می شوند چرا که از" آبروریزی" می ترسند ویا حتی سنگسار ، اینگونه زنان را تهدید می کند

در" اینجا " اگر زنان از کم لطفی و احتیاج به محبت از دوست پسر سابق خود انتقام می گیرند و اکثرا به پلیس گزارش دروغ می دهند در" آنجا " یعنی در ایران ، زنان قربانی مجبور به سکوت می شوند و چرا که نه کانونی و نه قانونی از او دفاع نمی کند و در نتیجه صد ها تجاوز واقعی پنهان نگاه داشته می شود .در زیر چندین لینک در مورد تجاوز در ایران را می توانید مطالعه نمائید:

اگر زنی مورد تجاوز قرار گرفت چه بايد بکند؟

 ده ها تجاوز به عنف، مجازات: 7 سال

 اگر مورد تجاوز جنسی قرار گرفتم چکار کنم؟

 تجاوز به یک دختر در هتلی در اصفهان

 تجاوز مامورحراست به يك دانشجو

 زیر نویس:

 (1) _ تجاوز جنسی، اصطلاحی در پزشکی قانونی و جرم‌شناسی جنسی ‌است. تجاوز جنسی به معنی انجام نزدیکی جنسی با فرد، بدون رضایت اوست. تجاوز جنسی در حقیقت تنها یک حمله فیزیکی و جنسی نیست؛ بلکه در عین حال حمله معنوی و حمله به شأن انسان است که در آن قربانی از حق خود محروم می‌گردد. این خشونت، هرچند همیشه قتل را به همراه نداشته باشد، عموماً تهدید به قتل را به همراه دارد.

 در تجاوز، لزومی ندارد که آلت تناسلی مرد در بدن زن وارد شود و جریان با وقوع انزال به پایان برده شود؛ بنابراین وجود پرده بکارت برای رد تجاوز کافی نیست.

 یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های اجتماعی که در خطر «تجاوز جنسی» و خشونت‌های در پی آن قرار دارند، روسپیان هستند.

 نزدیکی فرد بالغ با افراد کم‌سن و سال و کودکان، حتی اگر با رضایت او باشد، تجاوز محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.