رفتن به محتوای اصلی

پیش بینی غلط احمدی نژاد و دمکراسی آمریکایی!
08.03.2008 - 11:47

قابل تصور است که احمدی نژاد پس از مصاحبه با خبر نگار اسپانیایی خوابش نبرده باشد و تا صبح پای CNN نشست وقتی نتایج انتخابات امریکا ا علام شد ، دو دستی بر سر ش کوفت او در این مصاحبه باز هم دسته گل به اب دارد وقتی گفت " بعید می دانم اجازه دهند اوباما بیاید و ریس جمهور شود. مناسبات قدرت در آمریكا مشخص است. آنها در قدرت بسیار خشن عمل می كنند و رای مردم تضمین شده نیست».

احمدی نژاد فراموش کرد اما ایرانیان در این سی سال بخوبی به یاد دارند که این حکومت اسلامی بود که خشن ترین مناسبات قدرت را داشته است .بیاد می اورند که چگونه بنی صدر ی که با ارای مردم انتخاب شد را از قدرت بر کنار کردند . تز ولایت فقیه و شورای نگهبان با رد صلاحیت ها نشان داده است که هیج احترامی برای رای مردم ایران قائل نیستند و در این سی سال چگونه دستجات چاقو کش لباس شخصی، بیرحمانه اعتراضات مردم را سرکوب کرده اند .

ریشه های دمکراسی در امریکا عمیق تر از آن است که رنگ انسانها در انتخاب آنها به تحول و امید تاًثیر بگذارد.

در حالی که قانون اساسی جمهوری اسلامی مانع انتخاب یک سنی مذهب در پست ریاست جمهوری ایران است و در امریکایی که تا چند سال پیش مانع ورود سیاه پوستان به رستورانها این کشور می شدند؛ اوباما توانست با ارای بالا در انتخابات تاریخ آمریکا ،تحولی در تاریخ دمکراسی این کشور ایجاد کنند.

انتخاب اوباما نشان داد که جهان دست خوش تغییر بزرگی خواهد شد و این" تغییر در نسل "سر انجام ایران را دست خوش دگر گونی خواهد ساخت ؛ بایستی منتظر ماند که ببینم که با انتخاب اوباما رابطه ایران و امریکا چه خواهد شد آیا بر خلا ف ذهنیت حکومت دینی ؛ او با" ما" خواهد بود و یا او در کنار سکولار ها در ایران خواهد بود !

احمدی نژاد ، در مصاحبه با خبر نگار اسپانیایی ؛ گفته بود که مردم امریکا غیر سیاسی اند و کسی در انتخابات شرکت نخواهند کرد ولی به گزارش کلیه خبر گزاریهای جهان شرکت مردم بی سابقه بود؛ بویژه میزان شرکت جوانان زیر 30 سال و کمک 20 و 30 دلاری انان به کمپین اوباما نشان از تغییر بنیادی جامعه امریکا دارد؛ این نسل که با اینترنت بزرگ شده است با بزرگ بینی سنتی جمهوریخواهان فاصله گرفته است و اوباما در حقیقت سنبل این نسل است به اعتقاد اکثر ناظران سیاسی با انتخاب اوباما تغییر بزرگی در جهان رخ خواهد داد .

خبرنگار از احمدی نژاد سئوال کرد:

"اگر اوباما پیروز شود اعلام كرده آمادگی دارد با ایران جلسه بگذارد و با شما دیدار کند. آیا از طرف شما هم آمادگی وجود دارد؟" ، احمدی نژاد پاسخ داد: «دو سال است که اعلام می كنم آمادگی دارم با بوش در نیویورك و در حضور خبرنگاران مناظره كنم. گفتگو مشكلی ندارد اما بعید می دانم اجازه دهند اوباما بیاید و ریس جمهور شود. مناسبات قدرت در آمریكا مشخص است. آنها در قدرت بسیار خشن عمل می كنند و رای مردم تضمین شده نیست».

بایستی منتظر انتخابات ایران ماند؛ با رد صلاحیت کردان بنظر می رسد که عمر سیاسی دولت احمدی نژاد رو به پایان رسیده باشد؛ قطعا پیروزی اوباما تاثیر مهمی بر روند انتخابات ایران خواهد گذاشت ؛ بنظر محافل منتقد دولت احمدی نژاد نبایستی نسبت به انتخابات بی تفاوت ماند اگر مخالفین و منتقدین احمدی نژاد بتوانند جوانان کشور را به میدان بکشانند؛ بگونه ای که مبارزه مسالمت آمیزی را در جهت شکست سد ولایت فقیه براه اندازند می توان به نتایج انتخابا ت ریاست جمهوری ایران و نیزبهبود رابطه امریکا و ایران خوش بین بود در صورت ادامه سیاست احمدی نژاد و پافشاری بر سیاست غرب ستیزی رهبران جمهوری اسلامی نمی توان حتی به اینده ایران امید وار بود

سرانجام می توان انتظار داشت که انتخاب اوباما موجب تغییراتی مهمی در صف بندی اردوی اپوزیسیون ، ایجاد خواهد کرد؛ بطور مشخص کسانی که به روی کار آمدن نئو کانها و بمباران ایران دل بسته بودند؛ نا امید شده اند بر عکس کسانی که ادامه سیاستهای احمدی نژاد را مو جب انزوای بیشتر ایران ، جنگ و تجزیه این کشور

ارزیابی می کردند؛ امید وارتر شده اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.