رفتن به محتوای اصلی

مجلس دانمارک و حجاب اسلامی
29.04.2007 - 13:28

 حجاب اسلامی و بنیاد گرایی نه تنها موضوع و یا مشکل خاورمیانه بلکه همچنین در اروپا یی که بیش از 12 میلیون مسلمان زندگی می کنند ؛ می باشد . متاسفانه موج گرایش به اسلام بعضا از نوع بنیاد گر ا یی در بین جوانان خاورمیانه ای در اورپا هر روز رشد بیشتری می یابد.

در دانمارک نیز وقتی مشخص شد که خانم اسما حمیدی فلسطینی تبار با حجاب اسلامی و عضو اتحاد چپ دانمارک از سوی این حزب کاندایای نمایندگی مجاس شد ؛ موجی از اظهار نظرهای موافق و مخالف در جامعه دانمارک را بر انگیخت .

حزب مردم دانمارک؛ یک حزب ناسیونالیست که به خارجی ستیزی و درست تر بگویم به اسلام ستیز ی شهرت دارد ؛ با ورود آسما حمید با حجاب اسلامی به محلس دانمارک مخالف است وا ستدلال می کنند که حجاب اسلامی مثل صلیب نازسیست هاست .

از سوی دیگر نظر سنجی نشان می دهد که بیش از50% مردم موافق ورد آسما حمید با حجاب اسلامی است والبته احزاب دیگر موضعی نگرفته اند و خانم الیزابت از حزب رادیکال دانمارک با چادر مشکی و روسری سفید در مرکز شهر کپنهاک ظافر شد که نوعی اعتراض به حزب مزدم دانمارک بود و دولت پس از جریان کاریکاتورها محمد تلاش کرده اند ؛اصلاح طلبان دینی و امامان معتدل دانمارک را تقویت کنند و یک حزب دمکراتیک مسلمان را برای مسلمانان ایجاد کرده اند و در این راه هزینه های زیادی به این امر اختصاص داده اند که تلاشی از پیش شکست خورده بود .

از سوی دیگر با نا باوری جهان غیر ایرانی شاهد این است که بخشی از اپوزیسیون برای تغییر رزیم و دمکراتیک کردن حکومت ایران، بدنبال استراتژی ناببودی "اسلام " است و در حالی که بخشی از نسل دوم ایرانیان به دلیل راسیسیم در جوامع اروپایی و دوستی با هم سن و سالان مسلمان خود در این جوامع نظراتی متفاوت با" بزرگتر ها" دارند .

اما واقیعت جهان کنونی این است که وزن کشور ها ی اسلامی در جهان پس از جنگ دوم جهانی تغییریافته است و بیناد گرایی اسلامی( شیعه و سنی) چشم بر شکاف دیجتالی ایجاد شده در جهان گلوبال دارد ومدتهاست سوار بر موج مخالفین جهانی شدن از امریکا لاتین تا اسیا شده و قصد دارد، رهبری مبارزه با جهان غزب را بدست گیرند و از این رو بجاست اپوزیسیون ایران تجدید نظری در تاکتیک و استراتزی خود بعمل آورد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.